Får de ont i öronen av musik?
Kan man spela musik i samma rum som marsvinens bur står? Nu menar jag såklart "normalhög" musik, men vad man menar med det är ju väldigt olika såklart…

Jag har mina marsvin i mitt enda rum (studentkorridor). Där har jag både TV och stereo som jag använder dagligen. Jag har självklart tillräckligt högt för att jag ska höra men inte så överdrivet högt som en del envisas med att spela. Det tycker jag är elakt. Normal samtalston har jag, ungefär, lite svårt att uppskatta. Man får ju tänka lite på hur man placerar högtalarna men jag har aldrig märkt att mina marsvin skulle ta skada av ljuden.
Envishet och drömmar
Man sätter ju inte marsvinens bur precis intill högtalaren och vrider upp volymen till max, det är ju grymt. Själv har jag normalt till högt ljud på radio och datorn. Tror inte att marsvin tar skada, men man ska såklart inte överdriva.
Hanna

Ja, "normalhög" musik kan man ju spela i samma rum som marsvinen, det borde ju inte vara ngn fara. Jag har mina marsvin i mitt rum där jag har tv och stereo som är på dagligen i normalhög volym.
De har ju väldigt bra hörsel, och nära en TV/dator ska marsvinen inte vistas heller. Men om man har musik på någon gång då och då gör nog inte så mycket, om det inte är så högt. Själv är jag väääldigt "rädd" om mina små dyrbara sötsaker, de bor i mitt rum på övervåningen och att pappa spelar hög musik gillar jag inte *dövgubbe* :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus