Konstiga saker, marsvinen gör.
Haha… igår låg Maggie i kisset, så jag "tvättade" magen på henne, när jag sen torkat och kände på magen, kurrade hon. xD Dom brunstar ju nu, så hon kurrade och vicka på rumman. xD
Såg så jäkla roligt ut. ^^ *S*
Har era marsvin gjort nått konstigt nån gång? ;)
Mina gör konstiga grejer jämt ;P
Hanna
Mina rymmer! Jäkla svin! ^^
Helena
Sune är så söt ^^ När hans matskål är tom så puttar han fram den till glasskivan längst fram i buren, så att jag lättare får upp den :P
Tjejerna rycker ner sin vattenflaska när den är tom och sedan sitter dom och skriker för att vattenflaskan ligger på marken -.-
Små killarna brukar också välta ner sin vattenflaska - när den är full och dom brukar också välta sina hus, 4 - 5 ggr om dagen ;P
Hanna
Haha, varför har inte jag såna charmiga marsvin? ;P Fast Blondie snurrar när hon tigger x)
Helena
Billy brukar ligga och göma sin mat sål i fall någon tar den från han, Skade brukar flytta runt mysrullen som är i buren.
när ja har phille uppe kommer han fram o nafsar/slickar mig på näsan o överläppen när han e kissig o vill ner i buren eller om ja somnat :P (brukar ha dom i sängen tills ja somnar o phille väcker mig)
o eftersom ja inte har galler på buren så ser det ganska komiskt ut när alla grisarna står o tigger o lutar sig så långt ut över kanten som dom bara kan :P
på något sätt lyckas alltid phille o elliot få in grötskålen i huset (skålen går inte in genom ingången :P)

Mina två står på golvet o hoppar rakt upp till hängmattorna i taket! Bara rakt upp sådär. Båda bäddar med fleecebitar o drar runt dem i buren där dom vill ligga. Bågen vänder alltid rumpan till när jag har henne uppe i famnen o gosar. Bågen gör små ljud alltid när hon går. När hon stannar blir hon tyst o när hon börjar gå igen börjar hon genast låta igen!