Kan man ge honungsört, blodklöver, jordklöver?
Hejsan!
Min mamma har köpt en gröngödslingsblandning som innehåller honungsört, blodklöver och jordklöver. Min fråga är om jag kan så det och ge till marsvinen?
/Felicia
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Här finns beskrivning :)
Mvh Felicia
Jag är inte säker :/ Mina käkar den klöver som växer i trädgården men jag vet inte vad det är för sort…
Hanna
Klövern tror jag med all sannolikhet de kan äta, klöver kan de ju äta liksom ;) Det har ju använts som foder till andra djur… kossor eller får antar jag. Hur är det med honungsört tro…?
Mvh Felicia
Putt…
Mvh Felicia
Nu har de blivit jättelånga och spröda själklar, måste få svar - kan man ge det till grisarna?
Mvh Felicia
Putt! Ingen som kan tänkas veta…?
Mvh Felicia
#6 - Du får väl prova ;P
Hanna
#7 Hrm, inte värt risken :) Men varför skulle det inte kunna gå att ge?
Mvh Felicia
#8 - Vet inte, har du sökt på google och så?
Hanna

Klöver? För mycker klöver till kor kan orsaka trumsjuka, så man ska vara försiktig med klöver till svinen.

Nja, jag tror du inte bör ge marsvinen houngsört. De används som gröngödsling och fångstgröda.
Shit vad du kan, Ida :D
Helena
#9 Ja, har fått fram att grisar kan äta det ;)
#10 #11 Klöver vet jag att man kan ge, men inte för stor mängd. Men just de klöversorterna…? Det borde ju gå bra. Honungsört som fångstgröda, hur menar du…? Hrm, tror du inte man kan ge det?
Mvh Felicia

#13 Fångstgröda använder man för att ta upp kväve :)
Hur har du planterat det? Innomhus i vanlig jord?
Omdu gjort det så borde inte honungsörten vara full med kväve, tror de mest blir de om man planterar de på en sån plats där de är mkt kväve i jorden.
Eller har jag fel? Jag skulle iallafall testa ge till grisarna, googlade du och fick veta nått om de var farligt?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se