Felaktig info...? ;/
Jag trodde att roslagstulls klinik kunde allt om marsvin :/ ^^'
http://www.djurklinikenroslagstull.se/page112.htm
Läste inte så noga, men där står det i alla fall att ett marsvins bäcken växer ihop.
Klinikens kunskap om marsvin är tydligen inte komplett. Det finns ju massor av bra information och rekommendationer på sidan, men någon/några brister också.
Hmm… det finns info om att marsvinens bäcken växer ihop på massor av ställen: i böcker, på internet och av s.k. marsvinskunniga. Hur kom man fram till den informationen egentligen? :S Eftersom att så många marsvin långt över ett år har klarat av födsel och inte haft ihopväxt bäcken förstår man ju att det inte är sant.
Att det står på roslagstulls info-sida förvånar mig. ;(
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag har hört att roslagstull inte alls är så bra som man kan tro. Iom. att dom är med på tv så käns det ju som om att dom kan sin grej men så är tyvärr inte fallet :/
Hanna

men vad dåligt. :/
bäckenet växer inte ihop det blir inte lika elastiskt bara eller vad man ska säga
#1 Väldigt trist :( Men de verkar i alla fall ha koll på sjukdomar :/ Och det är inte precis som att jag kommer fråga om nån annan hjälp där. Fast iofs är jag ingen expert på sjukdomar, så de kan lika gärna ha fel på den punkten också. ;)
#3 Jag vet :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.