Månadens marsvin 2008 - april
Då var det dags för Månadens marsvin april. Denna månaden vill vi se många bidrag, alla medlemmar är välkomna - barn som vuxna! :)
Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlingsannordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus.
-> Regler:
• Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.
• Det får endast finnas 1 marsvin på bilden (det marsvinet som är med och tävlar).
• Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.
• Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)
• Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året).
**
->** **Övrig information:
**
Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.
Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. aprils vinnande marsvinet koras i slutet av april osv osv.
I decemberröstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.
Så välkomna med era bidrag och stort lycka till!_
(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 20 april)_
/Medarbetarna på Marsvin.ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bidrag nr 3
Sindi, en söckersöt och matglad dam på 2 år. Hon är väldigt nyfiken och vill vara med på allt. Sindi är den mest bortskämda grisen här hemma.
Här på bilden äter hon vindruvor <3

Bidrag nr 4
Emma
Du är borta nu,
men jag minns dig väl.
Så vacker och söt,
lugn och rar.
Inte ens dina ytliga tumörer gjorde
dig det minsta fulare! :')
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Bidrag nr 5
Maja
Du finns inte kvar,
men jag kommer ihåg…
hur glad och pigg du var,
så otroligt fin!
Trots att ditt "ögonbryn"
gjorde att du såg lite sur ut
visste jag att du log inombords. ^^
Bidrag nr 6
_Så otroligt glad och busig,
jättesöt och jättemysig,
finns denna vackra tjej,
hemma här hos mig,
helt omedveten om livets alla faror,
skuttar du hit och dit,
för du är min egen lilla bustjej,
Parcanovis Bindi finns här hos mig!
__

_
Mvh Felicia
**Bidrag nr 7
**
Sera, en dålig dag med dig har alltid varit bättre än en bra dag utan dig. _Kärleken till dig har aldrig varit så stor som i den stunden vi skildes från varann. Din kropp orkade inte mer, men din själ lever vidare.
Nu har du, min ängel fått dina välförtjänta vingar! Vila i frid världens finaste marsvin! Du finns föralltid i mitt hjärta! _

Mvh Felicia
Vi som är så många marsvinstokiga här på sidan, varför kan ni inte bara skicka in en liten bild och en liten text? :)
Mvh Felicia
kommer snart. :)
Måste bara komma på nån bra text också ;)
#9 Bra bra *försöker mig på ett leende*, tänker främst på de som inte har ställt upp innan som har massa marsvin och är aktiva på Marsvin.ifokus… hrm…
Mvh Felicia
#10 Mmm.. förstår det, tråkigt att inte fler vill vara med.. :(

Bidrag nr 8
Brolle
Brolle är ett utav mina två nya grisar,han är otroligt charmig med sin lilla frisyr och han älskar att knapra på sina morötter som han får någon gång i veckan,det är nog den stora höjdpunkten hihi.Han är kelig och myser gärna under hakan så han få sitt skydd^^
Vem kan motstå hans oskylldiga blick

Bidrag nr 9
**Cocos
**Cocos är verkligen en liten pärla, man smälter så fort manser han! han är verkligen en liten vilde som visar väl när han är lycklig med popcornskutt så det ryker om det,och hans lugna sida är såå mysig då han älskar att bli gosad med.som ni ser på bilden är även han en morotsälskare och här hpller han fast sin älskade morot I FALL den smiter hihi

Bidrag nr 12
Detta är mitt marsvin Mini.. Han heter Mini pga. att han är ett så kallat "pelle marsvin" alltså var han minst och svagst i sin kull. Han är en korsning mellen släthårig och virrvel. Goare bäbis en han få man leta efter.. Extremt sällskaps sjuk och det bästa han vet är att ligga och kolla på film med mig :D

Bidrag nr 14
Nikita, du är min alldelens egna pärla. Du har en attityd som ingen kan jämföras med. Du skiner som en solstråle när allt annat är mörkt och svart, och du lyser upp min dag när jag får gosa med dig. Jag älskar dig för den du är. Du är lika vacker som ett korallrev i all sin glans. Du är pärlan i snäckan som en gång fanns.

Argh, jag dör av alla dessa söta små änglar man ser xD
Några fler som vill döda mig med deras onaturligt vackra bilder på sina marsvin? :*
vill oxå ha marsvin^^ vil ha vill ha vill haaa!^^
**Bidrag nr 16
**
Ådi Är min gosiga gubbe, älskar att bli kliad bakom öronen.
När man gör det faller han pladask ner på marken och bara njuter av att bli kliad.
Han är en väldigt nyfiken kille, modig är han också. Går gärna på upptäcksfärder i rummet. Han är min fina älskling och kommer lämna ett stort hål i mitt hjärta dagen han försvinner.
Men nu njuter jag för fulla drag över hans härliga personlighet.
Älskar dig med min fina kille. :')
Foto: Johanna (Ådis uppfödare)

Bidrag nr 18
Detta är min teddygris Hugo på 3 månader. En jättecharmig kille, som alltid får en att skratta. Knasig, pratglad och full med energi, ord kan inte beskriva hur otroligt underbar du är, för i dig kan man inte motstå att bli fullkomligt kär <3
Haha ååh så söt han är bella! :D<3
Snart kommer de bilder på mina. Ska bara fota först xD

Putteliputt! :) Hanna (Abico) - du som är Medarbetare ska föregå med gott exempel, skicka nu in lite bilder *ler*
Mvh Felicia
#34 - Jag är på G. jag lovar ^^
Hanna
#35 Bra. Klart slut. haha *ler*
Mvh Felicia
**Bdrag nr 19
**Jag bidrar med en bild på ett av mina marvsin, Melissa! Det är en riktigt gostjej som alltid roper hej när man kommer smygandes. När man sitter och pratar lite till just henne skriker hon alltid högt av förtjusning som om hon vill prata tillbaka. Hon tycker det är jättemysigt att sitta och bli klappad framför tv:n/datorn. Kärlek vid första ögonkastet <3

#43 så gulligt! :)
Bidrag nr 21
Bidrag nr. 21 är Caviecares Vincent, en superhärlig pojke som kom till mig i December 2007. Vincent har alltid varit väldigt trevlig att ha å göra med, han är inte så sprattlig och finner sig i det mesta (bad och kloklippning hör inte till detta *s*) men självklart har han fullt med bus och upptåg för sig hela tiden, såsom hoppa ur buren och ta sig en utflykt ner i höpåsen.
Den härligast kommentaren jag fått om Vincent är "Åh, så söt. Han ser ju ut som en råtta" Jag var inte riktigt nöjd med den liknelsen och rättade genast "Ekorre, han ser ut som en Ekorre" ^^ Och det är han, min lilla Ekorre.

Hanna
*Råtta* Hi hi, du kan få gämföra med mina :P
Ha ha och på nåt konstigt sätt så har jag föreställt mig att Vincent är svart :P :/
Bidrag nr 22
Bidrag nr. 22 är ju självklart gamlingen Sune. I sex år har han bott hemma hos mig och jag kan säga att jag aldrig haft ett marsvin som Sune. Eftersom att han i stort sett alltid bott själv så tror jag att han har tytt sig till mig på ett annat sätt än tidigare marsvin. Men genom åren har han väl tröttnat lätt på mig och nu mera blir han mest irriterad när jag ska klappa och klena med honom ^^ Torts att han är näst intill uråldrig så sitter tydligen charmen i för både Greta och Wilma sitter och pussar åt honom genom plexiglaset fram i buren när dom är ute på golvet. Och då passar Sune på att visa upp sig och är så tjusig så därinne i buren, åldern har ingen betydelse så länge man är snygg tydligen ;P

Hanna
#47 - Nej, nej. Donken är svart - Vincent är Ekorr färgad ;P
Hanna
Spännande, förut har det alltid varit färre än 20 bidrag, men nu kommer minst 2 st väljas bort från finalen ;)
Mvh Felicia
#49 he he oki, då vet jag ^^,
Putt! :)
Mvh Felicia
Bidrag nr 23
Jag får ju bidra med min andra nya flicka i familjen :)
Sabina heter hon och är en riiktig charmis! Hon är alltid framme, såfort hon hör av man kommer så är det tassar på gallret o skrik efter mat. Snabblärd är hon oxå, hon har redan lärt sig ett trix (snurra runt) och jag har inte haft henne så länge.
Hon bara ääälskar gurka, men det ser ni ju redan på bilden ;)
En härlig tjej som ska få bo här livet ut och bara njuta! Det är det minsta hon är värd :)
46# åååh kär! är svag för "ekorrefärgade";) sötis, du har min röst Vicent^^
Putt! :)
Mvh Felicia
#54 - Haha ;P Då räknar jag med din röst då *s*
Hanna
#56 Inte försöka muta till sig röster nu Hanna :)
Mvh Felicia
#57 - Här mutas inte, jag tar dom med våld ;P
Hanna
#58 Sääääkert…. ;)
Mer bidrag - endast 4 dagar kvar att skicka in! :) Jag vet att ni sitter och håller på fina bilder - Idipidi, Paronskrutten, Hatasallad, Luneas, Starlights m.fl…. :)
Mvh Felicia
*viskar* Ida, lägg in en bild på Cinnober och Dianthus, så vet du att de i alla fall kommer få min röst ;D
**Bidrag nr 25
**
Maja, en matglad tjej med en röst som välkomnade en när man kom in genom ytterdörren. Fick henne av Anneli(e?), som körde Maja och Vilma från Västerås till oss. Maja fick en varböld under hakan, opererades, klarade operationen bra, men åldern tog ut sin rätt, och hon dog hösten 2006. Vila i frid, Maja, vi saknar dig.
Helena
Fina bilder allihopa! :)
fin fina bilder alihopa:D

2 dagar kvar - fler bidrag får väl medlemmarna på Marsvin.ifokus ihop?
Mvh Felicia

Då är det "intagningsstopp" ;) Vi Medarbetare, och Camilla, kommer välja ut de 20 bästa bidragen och en röstning kommer påbörjas inom snar framtid! :)
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Mvh Felicia