Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 862 ggr
piggie
0

Hur väger ni era marsvin?

Tänkte att jag skulle fråga er om detta. Det har liksom aldrig varit aktuellt för mig att väga ett svin förut, så jag behöver lite tips på hur man gör. Jag har en vanlig köksvåg, men den är ganska hög och vinglig, Filippa blir helt tokig när jag försöker väga henne.

Om ni har kommit över en riktigt bra våg så får ni också gärna skriva vad det är för märke och ev. vad den kostade.

paronskrutten
0

har en vanlig hushållsvåg jag.. men det finns elektriska, väldigt exakta, vågar också.. en sån kanske du skulle köpa?

Helena

piggie
0

Men hur gör du? Står dina grisar stilla när du väger dom? Min våg är så pluttig, Filippa får nästan inte plats. Jag har bara sett små vågar i affären.

Jappeloup
0

jag lånar pappas hushållsvåg

paronskrutten
0

Jo.. det brukar dom göra. sätt något att äta till marsvinet, men ta bort vad godiset väger då, och hoppas att grisen sitter still^^

Helena

piggie
0

Ja, jag får muta Filippa med maskrosblad kanske, he, he. Ska åka till coop snart och se om det finns en lite större våg =)

Lisaisa
0

Jag har en billig hushållsvåg från rusta 69kr, perfekt storlek för marsvin. Bild finns på rustas hemsida.

piggie
0

# 6 Jaha, då kanske jag ska lugna mig lite och bara kolla upp vad de kostar på Coop. Tack för tipset!

Abico
0

Jag använder mammas batteridrivna köksvåg - på med en plåtburk och i med marsvin ;P

Hanna 

FeliciaS
0

Jag köpte nyligen en digital hushållsvåg (marsvinsvåg) på IKEA :) Bara 189 kr.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

piggie
0

Åkte till Coop. Hittade en jättebra för 159:-, en riktigt låg (höjd typ 5 cm) med en stor rund platta på, digital oxå. Inga problem att väga marsvin nu inte =)

FeliciaS
0

Den här har jag :)

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Ordning var ju snygg :)

Helena

FeliciaS
0

#12 Erkänn? ;)

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Jag erkänner Allt, Alltid x)

Helena

lomsen
0

jag sätter mina i en plastskål som jag ställer på vågen. jag sätter först skålen på vågen och ställer den på 0 gram så vet jag vad marsvinet väger. väg skålen först så du kan dra av den vikten. men jag väger mest för att se att de går upp när de är dräktiga och nyfödda ungar så jag vet att de ökar i vikt!

piggie
0

Den var jättefin. Tyvärr har jag rätt så långt att köra för att komma till IKEA. Men jag är nöjd med min våg. Den är dock "bara" 16 cm i diameter, en cm mindre än din =)

idipidi
0

Jag har också en IKEA-våg. :) Vill man kan man sätta en liten låda på den också som marsvinen kan sitta på.