Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 789 ggr
MonaF
0

Alban rymde när jag glömde bort honom!

hej!
idag så skulle jag ta ut alban i det fina väderet och jag satt han under en cyckelkorj sen så gik jag in på toa sen så glömde jag bort han….men sen så kåm jag ihåg att alban va ute när jag skulle je honom lite hånung och yogurt sen när jag komm ut ijen så var han inte i cyckelkorjen jag fråga mor efter jälp och hon såg att han varr på framsidan han måsste allså ha gått en väg från bak sidan till fram sidan och där så satt han så nöjjt på och smasska gräs min alban!men nu så kåmmer han allllldrig mera få komma ut! jag såg att han hade skrap sår på magen och så var han smutsig så jag vet inte men jag älskar alban!

Jag bytte rubrik och placerade tråden i rätt kategori samt tog bort onödiga utropstecken. Tänk på detta. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Hatasallad
0

Hur kan man glömma bort ett marsvin sådär? Bara för att han rymde så behöver han inte väl få utegångsförbud på livstid?

whorra
0

Men ska du ha Alban ute så behöver han större utrymme än en cykelkorg, dessutom hade han tur nu som inte blev tagen av en katt, hund eller fågel.

FeliciaS
0

Jag håller med #1 och #2… Dessutom ska inte marsvin äta honung och yoghurt! Honung är någonting som man bara ska ge till marsvin som verkligen är slöa och sjuka! Älskar du honom skaffar du en kompis till honom och låter honom få vara ute i en ordentlig inhägnad! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MonaF
0

okej men va hender om jag jer han det då det har inte hent nåt förrut

men jag vet inte var man får tag på en inhengad till marssvin de har inga på djurafären

[jejjas]
0

#4 Som en bra inhängnad kan du köpa ett kompost galler finns på dom flästa ställen fungerar jätte bra, plus att det bästa du kan öra för han är att köpa en kompis.