Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 1974 ggr
Diana61
0

Marsvin får en ny Värd!

Hej på er alla marsvinsvänner!

Jag har tagit det svåra beslutet att lämna över Värdskapet till en annan, då jag har blivit tvungen att göra mig av med mina marsvin då min mans läkare rekomenderade det för min mans hälsa. Det kommer att bli otroligt tomt här hemma då jag har vuxit upp med marsvin sedan 1972/73, men jag vill ju behålla min man. Så marsvinen måste gå nu. Dessutom så har vi ju en valp här hemma som tar otroligt mycket tid och jag hinner inte med att vara värd här och utan marsvin dessutom så känns det meningslöst.

Så jag önskar nu den nya värden CamillaS välkommen och önskar henne all lycka med jobbet och jag hoppas ni kommer att ta hand om henne och hälsa henne välkommen som er nya värd.

Lycka till i framtiden och tack för mig och den tid jag fick vara er värd.

Kram

/Diana

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Wiizy
0

**:/
**
Diana, tråkigt att du måste lämna bort marsvinen, och lämna oss. :/  Hoppas du är kvar som lite oaktig medlem åtminstone!?
Lycka till med allting! :)

Och varmt välkommen då Camilla…

elinpelin96
0

Det vad ju jättesynd Diana :( men om man måste välja mellan sin man eller marsvinen så förstår jag att du valde din man ha det bra :)

vill oxå passa på att hälsa Camilla vart välkommen :)

elinpelin96
0

varmt *

Abico
0

Varmt välkommen Camilla, som sagt ^^
Och återigen tack för allt Diana, hoppas att du får en bra fortsättning och fortsätter att kika in här ibland.

Hanna 

Bella-R
0

Nej, så tråkigt :(
Ha det jättebra och tack för denna tiden på marsvin.ifokus!

Och välkommen Camilla :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

CamillaS
0

Jätte tråkigt att du måste lämna oss Diana Förstår att det måste vara jobbigt för dig, du har verkligen byggt upp denna sajt jättefint. Så jag tackar för förtroendet, och ska göra mitt bästa för att sajten ska få fortsätta blomstra ;)

Tack för Välkomnandet allihopa!
Hoppas ni blir nöjda med mig som er nye Sajtvärd. ;)

Kram CamillaS

Bella-R
0

#6 Det tror jag absolut att vi blir! :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

dreamiz
0

Tack för allt du gjort för sajten Diana o lycka till Camilla! Är säker på att det kommer bli bra även i fortsättningen!

CamillaS
0

#7 Glad

Skrotan
0

tack för en underbar sida Diana:) du har jobbat jätte bra och jag tycker att det är en underbar marsvins sida:D

och Camilla: Lycka till jag är säker på att du kommer sköta sidan minsta lika bra;) :)

FeliciaS
0

Jag har redan sagt mitt till dig Diana, det är verkligen trist =/
Lycka till Camilla, det kommer gå som en dans på rosor :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Trist att du inte ska fortsätta vara värd, Diana, men du gör nog det rätta. :) Tack för en underbar sajt, du har gjort ett jättebra jobb! :D

Kul att Camilla blir den nya värden i alla fall, skulle inte kunna tänka mig nån som passar bättre (A) ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Hatasallad
0

Jag är glad för din skull Camilla Skrattande

Fiona
0

Jätte synd (haha inte för att jag tvivlar på Camilla xD) att du ska sluta som värd, vill bara säga att du har gjort ett SUPER MEGA DUPER jobb med den här sajten :D:D:D Och du har lyckats så bra ;D Tack för allt !

Och lycka till Camilla, dt kmr att gå prima (Y)(:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

CamillaS
0

Tack igen allihopa som tror på migSkrattande
Känns skönt att ha erat förtroende med. :)
Tillsammans ska vi fortsätta hålla liv i denna underbara sajt!

Swea
0

Vad bra att vi får en ny värd här, entlingen tycker jag!

Jag tycker oxå att det skulle behövas några nya Medarbetare.
Medarbetare som har syslat med marsvin i några år och som är kunniga, gärna som är lite älre, i alla fall över 18 så att de är myndiga.

Jag har tre, fyra, fem förslag men jag vet inte om jag får skriva de här?

Jag tycker det är på tiden att det blir ordnig på den hära sidan nu!

Lycka till CamillaS!!

CamillaS
0

#16 Tack! :)
du får gärna pm:a mig om du har ideér. :)

Hatasallad
0

#16 Ehm, tycker att det är inte schysst mot nuvarande medarbetarna när du skriver så på ett forum…

Creation
0

#18 Tänkte faktiskt samma sak… man kan väl vara lite finkänslig?

CamillaS
0

#16 Jag tycker inte att det är något som helst fel på dom medarbetarna vi har, även om dom inte är över 18, jo en av dom är det. Så är dom väldigt duktiga på det dom gör och dom har mycket erfarenhet av marsvin!
Dom är bra för denna sida, har du klagomål eller nåt annat som du skulle vilja ta upp så pm:a mig är du snäll. Det ska inte behöva gå ut över medarbetarna!
För dom är duktiga och behövs på denna sida.

//CamillaS - Sajtvärd på marsvin.ifokus

Hatasallad
0

#19 Ja, Hanna blev väldigt sårad :'(

MonaF
0

välkomen djana som sajjtvärden för marsvin i focos du komer trivas här och du kåmer få massa tipps att så dina marssvin/ditt marsvin får det bra!!!!!

Hatasallad
0

#22 Det är inte Diana som är Sajtvärd över marsvin.ifokus…

Creation
0

#22 Det ska vara dina marsvin dessutom, inte "ditt" som alternativ ens. Aldrig ska man ha ett ensamt marsvin.

Hatasallad
0

Smart Louise ;D

FeliciaS
0

#16 Jag tycker bara det är jobbigt med för många Medarbetare, sajten måste ju kunna "hållas ihop" och fungera också. Vad gör det om personer är under 18 år…? Skulle sajten bli bättre för att medarbetarna är myndiga, menar du? Vi har 1 och 1 värd över 18 år, så ja… Du får gärna säga dina klagomål på mig om det är så du tycker ;) Och visst är jag nybörjare på marsvin, absolut, 7 år är ingenting ^^, haha
Tar inte direkt åt mig av din kommentar, men tycker absolut att den kan uppfattas som lite väl negativ eller vad man ska säga.
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

#22 det är jag. :P

Creation
0

#25 ;p En dum människa måste väl säga nåt smart då & då x)

Swea
0

Jag vet inte vem Hanna är och jag är ursäkt om hon blev ledsen. Det var inte min mening alls!

Man kan absolut vara bra om man inte är över 18 år men det kan behövas nån som är mer "vuxen" och som har mer koll på marsvin en medarbetarna här det är min åsikt.

Där är särskild en arbetare jag tycker missbrukar sig som Medarbetare men kanske är det bara jag som tycker så?

Hade varit väldigt bra med att ha nån Medarbetare som föder upp marsvin (registrerad i marsvinsföreningen). Jag kan nämna några i PM till värden sen.

Hoppas att ingen har sårade känslor det vill jag absolut inte!!:-)

paronskrutten
0

Varför ska det finnas Medarbetare som är uppfödare i smf? Spelar det någon roll om uppfödaren är Medarbetare eller bara "hänger" här som vanlig medlem?

Helena

Abico
0

#29 - Ursäkten godtages ^^

Hanna 

elinpelin96
0

jag tycker alla Medarbetare är toppen duktiga :)

idipidi
0

Jag har inget negativt att säga om någon specifik värd, men allmänt har sajten en ganska barnslig ton och ganska stark inriktning på marsvin till sällskap. Jag vet att det gör att många äldre med mycket erfarenhet inte uppskattar sajten och vill skriva här.

Abico
0

#33 - Har du några tips på hur vi kan utveckla sajten åt mer uppfödar/ utställningshåll - för det är något sådant då menar eller?

Hanna 

idipidi
0

Vet inte om det är enbart utställnings-uppfödarhåll jag menar, allmänt känns det som att den riktar sig mer åt barn och unga just nu. Även om jag tycker att det har blivit lite bättre.

Jag tror att många blir avskräckta av många lekar och OT-trådar som riktar sig till yngre. sen vet jag att det inte är bara jag som stör mig på att det är vanligt att man svarar i trådarna vad man tror trots att man inte har någon erfarenhet eller stöd för det man säger, utan egentligen bara gissar.

Men det är svårt. Vad en sån här sajt blir beror på vilka som är där och vilka som är där beror på hur sajten är… Sen hur man tar sig ur det och får hit fler, det är svårare att svara på. ;)

Swea
0

Jag håller med nummer 33 och det är därför jag tror det skulle vara bra med arbetare som är över 18 år och som är uppfödarregisterarde i svensk marsvins förening!

CamillaS
0

#36 Får jag då bara fråga, vad skulle en Medarbetare kunna göra då, som inte en vanlig medlem kan göra lika bra?
En Medarbetare skriver Artiklar, håller ordning i trådarna mm.
Men om nu en vanlig medlem skulle t.ex vilja skriva en proffsig artikel om t.ex avel. Så är det bara att skicka den till nån av medarbetarna som lägger upp den på sidan och skriver vem som gjort artikeln.

Så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med att det ska vara en registrerad uppfödare som är Medarbetare, vad skulle den personen kunna tillföra sajten bara för att den har rättigheterna att moderera?

paronskrutten
0

*hålla med i camillas senaste inlägg*

Helena

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
0

#35 - Okej :) Jag förstår hur du menar, tror jag ^^ Samtidigt är det ju så att dom som, jag tror, söker mer efter fakta och sådär är just unga personer med ett par marsvin. Om man tar bort alla möjligheter att skriva massa OT trådar så tror jag också att många unga marsvingsägare kan tappa intresse för sajten - om den blir för "seriös" eller så ^^' Jag tror överlag att det är svårt att får ett forum att fungera såväl för unga marsvinsägare och mer eller mindre erfarna uppfödare - det käns som om de två "grupperna" har väldigt olika användning för ett forum som detta, eller? Själv skulle jag tycka att det vore jättekul att få hit männsikor som är lite mer rutinerade - på utställning, avelsfronten. Men jag vet också att vi lyckats skrämma iväg flera uppfödare (A)

Hanna 

CamillaS
0

Tar bort era inlägg från denna tråd. har kopierat dom dill Diskussion om marsvins sajten, fortsätt i den. ^^,

Abico
0

Nu finns det en ny tråd för "förbättra marsvin iFokus diskussionen" - Välkommna in :) Så lämnar vi den här tråden till Diana avsked ^^
http://marsvin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b3cbb592-8a73-4f37-acce-720863acdb4c

Hanna