Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 849 ggr
Thea-Cazzy
0

Nagellack och marsvin?

Är det farligt att måla naglarna i närheten av smådjur? Min mammas mamma och pappa lät aldrig min mamma måla naglarna på hennes rum bara för att hon hade en kanariefågel där. Är det farligt att måla naglarna i närheten av marsvinen??

FeliciaS
0

Ingen aning, men det luktar starkt så jag undviker det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag har målat naglarna på mitt rum samtidigt som marsvinen är där. Men det handlar ju inte om att stoppa upp "flaskan" under nosen på dom direkt. Och sedan beror det väl på hur stort rummet är också och hur nära marsvinsburen man sitter….

Hanna 

Wiizy
0

Håller med Hanna.

Själv tycker jag man likaväl kan göra det i badrummet…?

// Wizy.

svampi
0

Tror inte att marsvin är så känsliga så de blir sjuka eller nåt av bara lukten, men herregud, det är ju inte så ofta man sitter och fixar med naglarna brevid buren…Flört

Thea-Cazzy
0

#4 Nä, kanske inte xD Men jag satt vid köksbordet, och det står bara typ 1 & 1/2 meter från buren :P

parsley
0

Tror inte att det är farligt med nagellack för marsvinen. Det är ju så korta stunder man håller på. Jag har lackat klor på marsvin med nagellack vid något tillfälle för att hålla redan på vilken bebb som tillhörde vilken hona.

FeliciaS
0

Men sedan så är det sällan det finns bara ett rum i huset så varför inte göra det någon annanstans? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

#6 hihi, smart ;D. Men nu gör jag det på mitt rum istället för säkerhets skull ;P

Creation
0

Jo, de på marsvinshjälpen har gjort samma sak som #6 gjorde vet jag. Så det ska nog inte vara några problem. ;) Men man ska ju alltid vara på den säkra sidan ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.