Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 405 ggr
[jejjas]
0

Mjuk i mitten på kroppen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick höra igår på utställningen att Rufus är mjuk i mitten, finns det något sätt att träna marsvinen så dom inte är mjuka i mitten? Är det att han saknar muskelmassa?

Jessica och Rufus

Flyttade tråden till rätt kategori. /Felicia, medarbetare

Abico
0

Haha, sorry men "mjuk i mitten" var en skojig kommentar tycker jag ;P Jag vet dock inte vad du ska göra åt det…

Hanna 

FeliciaS
0

Jag antar att de menar att han saknar massa vid ryggraden och revbenen, typ? Det är väl bara att låta honom motionera och träna mycket men samtidigt ge honom en bra fiberrik kost.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[jejjas]
0

#1 ja det tyckte jag med men så står det på paperet

#2 ja det  va typ där hon klämde och vika på han *L* okej vilken fiber kost ska jag ge ha *L*

FeliciaS
0

#3 Okej :) Förutom det vanliga, ett bra färskt hö hö, och bra grönsaker morgon och kväll…

Kraftfoder:

• Kornkross, helhavre och ev. pellets (Oxbow Cavy Cuisine)
  • Kruska- eller havrekligröt

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Vart får jag tag i Oxbow Cavy Cuisine hR har letat överallt här i kring fins inte havre och kli tror jag vi har hemma

FeliciaS
0

#5 Det finns att köpa på utställningarna ;) Det finns annars i Göteborg, Skara, Borås, Falköping och Karlsborg om det är i närheten? Havre finns i vissa mataffärer, annars häst/lanthandlar, bl.a. Granngården/Lantmännen. Kli finns i mataffärer om du inte hittar hemma :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Å om jag bara hadde tänkt på det i går alltis så med mig ne inget av det är i närhetn av här havre ka jag nog få av syrran om det inte går bra med den som finns i affären *L*