Rävlanda 26/4
Hejsan!
Jag är väldigt tidigt ute kanske, men är det någon som har planerat att åka till SMF Västras utställning i Rävlanda 26 april?
Det är inofficiel rasspecial för ungdomar under 20 år dessutom! :)
Jag kommer ev. åka dit med Calypso och Bindi. Troligtvis bara Pet, kanske KL för Calle eller Ras för Bindi, men tror inte det.
För er som inte vet ligger Rävlanda ca 20 min från Göteborg (mot Borås).
/Felicia ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ska inte dit.
Har inget speciellt att ställa ut nu och sen ska jag upp till SM:et i Eskilstuna, så jag lär behöva lite pengar då!=P

Ja, jag lär komma dit med båda mina sötnosar. :)
Nej tyvärr :( Men jag konfirmerar mig den dagen - och då får jag inte välja bort det för en utställning ^^'
Hanna
#2 Vad skoj!
#3 Roligt ;)
#4 Ja, du sa ju det igår. Jättesynd :(
Mvh Felicia
#5 - Ja, men sedan är det gjort och då behlver jag inte skippa utställningar för det senare ;P
Hanna
#6 Ja :) Det är bra. Man ska se det från den positiva sidan :D
Mvh Felicia
Ne, ska inte dit jag heller
Helena
nope är för långt och är dessutom 22:P så får ju inte. ;)
#9 Men det är ju vanliga klasser oxå, bara en "rasspecial" för de under 20 år dessutom :)
Mvh Felicia

Kmr antagligen, fast dt beror på om mams låter mig gå med i SMF, dt är så mkt med min häst som kostar pengar osv tkr hon .. ._. Men annars kmr jag med Kålan (: Och syrran tar nog med Whofflan! Då måste vi se till att ses Felicia :O Vet ng förresten om dt går tåg el. bussar till Rävlanda ? ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag måste åka med någon alltså… orkar inte åka dit utan prat sällskap. ;P Min mamma kan ju inte ett dugg om marsvin typ…

#12 synd att vi bor en bit ifrån varann annars kunde vi åkt ihop :Ö
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Nu är det bestämt att jag och sambon kommer att åka. Om det inte händer något oväntat så är det väl två småtexlarna som följer med.

#13 - Jennyyyyyy. Men, det är ju en lördag, kan inte du komma med Kålan på fredag så kan du sova över hoss mig så kan vi åka dit tillsammans sen? Vi har ju träffats innan. ^^
Kålan kan ju gå i mina 2 burar med mina töser under natten. ^^ Om inte din syrras marsvin följer med. ;P
#11 Så skoj! Ja, klart vi måste ses (: Det går både tåg och buss.
#14 Jaså!? Vad roligt! :) Men ni har väl en bra bit att åka?
Mvh Felicia

#15 haha vet inte om mamsen går med på dt .. Men jag åker antagligen tåg eller buss dit men då kan vi kanske ses vid stationen igen ? ^^
#16 Aha okej bra vet du om dt är långt från staionen till uts lokalen ? (:
Jenny

#17 - Men… haha. ;D Du får väl, övertala henne dååh. :P Ah, det får vi väl göra då. ;)

#18 a men vi möts där isf (;
Jenny
#17 Ja, tyvärr är det en bit att gå… 1-1,2 km kanske.
Mvh Felicia

#20 okej men dt var ju en bit att gå från staionen i Mölndal till uts också men dt gick bra, förutom att dt var världens längsta och brantaset back .________.
Fast jag kollade tåg och dt gick inga bra men morfar sa att han kunde köra så D)
Jenny
#21 Ja, den backen är ju inte den roligaste :) haha.. Så bra att du får skjuts! :D
Mvh Felicia

#21 - Weeii. ^^ Fick du gå med i SMF alltså? :D

#22 näe fy f*n vad jobbigt dt var att gå upp där .. xD #23 A 90 % säkert att jag får å med nu, fyldde ju år i går så då fick jag pengar så dt löser sig nog (;
Jenny

#22 å 24 - Den backen var inte jobbig direkt. ;P
#25 ? Galning :)
Mvh Felicia
*putt*
Tänk vad tiden går…
Mvh Felicia
Nu ska vi börja bearbeta pappa till att vi ska få åka, vill at han kör, och om han går med på det tar vi med oss Rufus och Skade, dom som köpte elvis och rolfy ska dit å ställa dom så det vore roligt att åka ditt, känner jag mamma rätt så vil hon åka så nu börjar berbete, önska jag hadde körkort sjäv 
Lilla ryfus på bilden
#28 Så skoj :) Lycka till, hoppas du får åka.
Mvh Felicia
#29 ja än så länge verkar det gå bra tar bara 40 min härifån å ditt så det är ju inte så långt bara 4 mil så vi hoppas å tror vi får åka *L* är så sugen på att ställa rufus 
#30 Så bra :) Själv har jag 20 min dit.
Mvh Felicia

#26 - Nja, lite jobbig men jag har liksom, fått lite btätre kondiktion. :) så behövs lite mer innan jag blir trött. ;)
#32 Haha okej ;)
Mvh Felicia

#25 skojar du eller ? :O Fick så himla ont i armarna när man bar buren också ._. men backen var mga jobbi xD Jag har ändå hyfsad kondis x)
Hmm ska sncka med mamsen i mrn om if jag får gå med, hoppas hoppas :D
Jenny

#34 - Hah. Jenny, jag har bra kondis. ;) Såg du inte min mamma? *asg* "Är det bara jag som tycker det är världens längsta backe" hihi… trodde jag skulle börja garva… ;P
Haha, men jag hade ju ingenting att bära heller. :P Är van vid att springa i trappor = alltså backar är inget problem. :P (även till dig nu Felicia detta var. xD)
Nu ska vi börja putsa på grisarna klor och päls, mamma har lovat att prata med pappa hon ska ta semerster den dan för hon vill ditt precis som jag viste
, men nu har jag en fråga hur klipper man en långhår för att kunna ställa den i ras? funderar på att ställa rufus i både pet och ras någon som vet hur man gör?
#36 - Om du ska ställa ett långhår i ras så ska det inte vara klippt. Men om du vill ställa ut honom i något mer än pet så finns ju klippt långhår?
Hanna
#37 det är klipt lång hår jag menar va kanske litte otydlig *L*
#38 - Dåså ;P Jag har ingen som helst erfarenhet av att klippa långhår *s* Så det får någon annan ta.
Hanna
Håret ska vara typ 1 dm långt, dvs nå marken ;) Så mkt vet jag om klippt långhår :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Det finns en tråd om Klippt Långhår, sök på den ;)
Mvh Felicia
Nu är det klart vi ska till Rävlanda ska betala i veckan nu

Hoppas att jag får träffa er nu då. ^^,
ja man kan ju alltid hoppas *L*
Vad roligt! :) Jag ska anmäla till nästa helg tror jag.
Mvh Felicia
nu vill jessica veta vilka klasser alla ska stäla i, vi ska ställa i pet och ev klipt långhår 
Pet med Bindi och Calle, ev. KL med honom, men pälsen hinner nog inte bli så lång, ev. ras m Bindi :)
Mvh Felicia
#48 Oki, bild kommer.
Mvh Felicia

adda min msn alla som ska dit så kan vi skika bilder och så där D) jjennnyy@hotmail.com
Jenny
nu är det helt klart vi ska vi åka till rävlanda
. så nu ska rufus ställas
Åh, jag vill också åka :/ Men utställningen den 31 maj dyker jag nog upp på istället :)
Hanna
va synd jag kommer vara super nervös den dan med då det är rufus första urstälning vad jag vet
#53 - Du anar inte hur nervös jag var innan första utställningen *s* Jag kunde varken prata eller le på vägen dit, satt mest och skakade ;P
Hanna
#55 - Fast domarna är inte så hemska som dom ser ut ^^ Jag kom på det efter en stund *s*
Hanna
#56 ne jag märkte med det fast stora syrrans marsvin blev diskat
och isadora hadde fet päls å skade hadde en lång klo annars gick det bra isadora kom 5:a och skade 2:a så det va inte en så hemsk domare ändå 
#57 - Haha ^^
Hanna
Efter lyser fortfarande bilder på er som ska hitt 

Dt är hundra att jag ska dit nu :D Men snabbt svar tack, dt går bra att skicka in anmälan över mail va ? Blir lite tajt med tid annars x) Jag är sent ute som vanligt ::
Jenny
ja det går att skika via mejl glöm bara inte att betala med sista inbetalningen är på måndag

#61 okej tack, nepp ska betala in i helgen så att dt kmr fram tills på måndag ;)
Jenny

GAH hmm dt blir totalt mongolid när man ska bifoga anmälningsblanketten ._. Hur ska jag göra/hur gör man ?! ;P
Jenny

jag kanske ställer ut en av dom nya grisarna där. ;P
#63 vad är felet?
#63 när du tar fram ett nytt mejl så står det uppe i kanten bifoga då trycker du där så kommer det upp bifoga fil bild
då trycker du på fil, sedan blädrar du tills du hittar filen du ska ha och sedan bifoga, sen ska den vara där. ättaste förklaringen jag kan ge någon annan som kan hjälpa om jag missat något?
Hrm… Jag har bara dåliga bilder på mig ;) Är det dessa som ska till Rävlanda (exkl. mig)?
- Wiizy
- Jejjas
- Fiona
- Idipidi
Någon mer…?
Mvh Felicia

Nja, jag vet inte.
Mina 2 töser, har just nu Static, men dom hinner ju bli friska innan det. Sedan dom andra 2 grisarna vet jag inte om uppfödaren vill att jag tar med, veckan efter jag får dom… isåfall ställer jag ut Asta och kanske Våfflan eller någon av dom nuvarande.
Kanske tar 3 grisar med mig dit, äh… jag vet inte… ;S kanske blir gris lös ^^'
#69 Men är de anmälda? De nya kanske inte är så lämpligt att ränna iväg med just när de har landat =P Med tanke på grisarna alltså. Annars kan du hjälpa mig att putsa marsvin :)
Mvh Felicia
#68 - *pst* Det finns ju mängder med bilder på dig i fotogalleriet på västras hemsida ^^
Hanna

#64 roligt :D
#65 haha bara jag som är så himla otekninsk xD allt är fixat nu x)
#68 haha bra att du räknr med mig :D Jag kan lägga upp en bild senare i veckan eller nästa vecka på mig när jag har på mig den outfit jag ska ha då så ni känner igen mig på stört xD
Så alla som ska dit ladda upp bilder på er här :D:D
Jenny
Lycka till alla som ska dit själv kan jag inte då det är alldeles för långt. :P
#73 - Vi får sitta här hemma och rulla tummarna ;P
Juste… konfirmation var det också ja *s*
Hanna

#70 - Tar inte med mina nu, inte nån av dom. ;) Så jag hjälper gärna er ifokusare med marsvinen! ^^

mohaha ska bli såå kul :D
Idipidi, Jejjas och Felicia ladda upp bilder åp er, haha skulle vara bra om jag kände igen er den här gången x)
Jenny
jag har laddat upp bild inläg 48

#77 opps dt hade jag missat ::
Jenny
Mvh Felicia

#79 hehe ska kika ^^
Jenny
Dom var väl inte dåliga?
Helena
#81 Nä, men de som jag har ;)
Mvh Felicia
Vilka som du har? ;P
Helena
#83 Alla bilder på mig som finns på våra datorer, typ :)
Mvh Felicia
VISA! :D
Helena
#85 Nej, never ;) Turligt nog sitter jag vid pappas laptop = inga bilder. Mohaha x)
Mvh Felicia
#87 Är du till vänster?
Mvh Felicia
#88 japp det är det kortet är från i sommras menjag ser likadan ut än *L*
#89 Oki, då antar jag att det andra är din syster ^^,
Mvh Felicia
#89 japp det är det fast många tror att det är moin dotter *L*
#87 Du laddar upp din bild> Publicerar ditt inlägg> öppnar din bild> högerklicka> kopiera> klicka på hantera inlägg> klistra in. Sen kan du förminska bilden genom att dra i dom vita små rutorna som du ser sen på bilden.
Hoppas du förstår min förklaring ;)

kmr bild snart på mig tidigast onsdag :P
Jenny
Jag kommer :) men utan marsvin ^^
Nu har jag fått min bekräftelse 
#96 Inte jag…? Bara att anmälan är mottagen, fast det var när jag anmälde.
Mvh Felicia

Jag har också fått bekräftelse! Eller aa om dt menas med mailet man fick där dt typ stog att man var välkommen så x) `?
Jenny
#97- Du får ju aldrig bekräftelsen som du ska ;P Någon gillar nog inte dig *s*
Hanna
jag skrev det hundrade inlägget!
Helena
#100 - Respekt ;P
Hanna
Nuär det snart dax vart är alla bilder på er 

hehe opps hinner inte ladda upp bild x) men hmm jag känner nog igen er ändå :) men iaf jag ska ha på mig en grön eller gul tunika, jeans, svarta adidas skor så ni känner nog igen mig så kom fram och säg hej :D ses i mrn ;)
Jenny
Lycka till så jättemycket imorgon :D
Själv ska jag fortsätta städa härhemma nu -.- Kommer åf hålla på hela natten käns det som om vi ska kunna få hit hela släkten imorgon ^^
Hanna

Alltså, Jenny - Hoppas vi skulle träffas där nu alltså, för jag har iaf inet fattat att vi ska träffas så vi åker direkt. ;)
Eftersom jag inte ställer ut, kanske jag kommer lite efteråt…
Btw, någon som kan komma med en snabb och vettig förklaring hur man kommer till stället från stationen? Är inte inne alls i Rävlanda -.-. Hittar ju knappt dit..
Hoppas jag träffar alla! :) Bilder på mig finns ju längre upp i tråden ;)
Måste sova nu… Syns imorgon.
Mvh Felicia
Hur gick det för alla nu då? :)

jag kommer inte… har hänt en sak så kan inte komma…
Nu antar jag att ni redan är på plats ^^
Hoppas det blir en lyckad dag idag :)
Själv ska jag in i duschen nu, kramar till er!
Hanna
lycka till nu alla i Rävlanda, och hanna med konformationen. (stavning?):)

konfirmantionen* eller nåptt, haha!
*konfirmationen ^^
Hanna
Tack tack! :) En underbar dag för mig och mina små sötnosar!
Bindi och Calypso var anmälda till Pet, BÅDA fick varsitt silverkort och gick till Petfinal! :) Sedan gick Calypso vidare och vid prisutdelningen var det jättespännande ;) Han kom på 5:e plats! *ler* Bindi kom på 10:onde plats och kom 1/8 st i sin åldersgrupp. Hon slog en Guldpet *ler*
Eva (All Stars) försökte få mig att köpa sin söta Coronethona All Star´s Amy Winehouse på 3 mån vilket jag gärna hade gjort om jag hade haft tillräckligt mycket pengar med mig och hade kunnat övetala pappa. Jag stod också och kollade på en sockersöt Teddyhona (golden/chocolate/white) på 5,5 veckor som jag blev ännu mer intresserad av ;) Vet dock inte vem som har fött upp henne.
Resultaten…
Cavatina´s Calypso
Kropp & sundhet 22/25 - Liten kompakt hane
Temperament 14/15 - _Snäll gubbe! Pussig.
_Päls & hud 13/15 _- Mycket ren päls, kissig mage
_Ögon 9/10 _- Pigga oh klara
_Öron 9/10 _- Välskötta
_Tassar 9/10 - VälsköttaÖvrigt _- Mycket söt kastrat!
_Kondition/presentation 15/15 - Mycket välpresenterad!Maximal slutsumma 91/100, Placering 1/1
Silverkort, Bästa Pet 5

**
Parcanovis Bindi**
Parcanovis Bindi
Kropp & sundhet 23/25 - Mycket bra kropp
Temperament 14/15 - _Pigg och glad tant!
_Päls & hud 13/15 - Ren!Ögon 9/10 _- Pigga oh klara
_Öron 9/10 _- Välskötta
_Tassar 9/10 - VälsköttaÖvrigt _- Väldigt snäll, perfekt bevarad abytant
_Kondition/presentation 15/15 - Mycket välpresenterad!Maximal slutsumma 92/100, Placering 1/8
Silverkort, Bästa Pet 10, HP för domarens (Eva Björklunds) favorit
Bindi slog Skade (äg. Jejjas) *hihi* och 2 Guldpettar :)
Mvh Felicia
#113 grattis ja hon gorde det med 2 poeng *L*
Här kommer Rufus och skades resultat
Kropp & Sundet: 25/ 22. Bra stl.mjuk i mitten
Temprament 15/13 Nosig, Trevlig Nyfiken
Päls & hud 15/ 13 (massor) Ren, Mjuk, Fin
Ögon 10/9 Fina
Öron 10/8 Litte smuts - mitt fel
Tassar 10/9 Bra klippta , Mjuka
Övrigt slickar
Kondition/Presetion 15/15
Summa 89
Blev en 3:e placering på han
Kropp & Sundet: 25/ 23 Trevlig kropp
Temprament 15/13 Pigg Nyfiken
Päls & hud 15/ 13 Ren!
Ögon 10/9 Pigga klara
Öron 10/8 Vällskötta dock litte vax kvar
Tassar 10/9 Välskötta
Övrigt
Kondition/Presetion 15/15 väll precenterad
Summa 90
En 2:a placering
#114 Haha, ja :)
Mvh Felicia
Jag såg inte Wiizy eller Fiona, var ni där? Tror jag såg Ida (idipidi) om du hade på dig en randig tröja?
Aliciia, var du där?
Mvh Felicia

Hade velat åka dit och titta, men har inte tid :(

Nä, jag var inte där. Det blev en privat sak inom familjen och "tyvärr" måste man ju ta familjemedlemmarna först, så kunde inte komma ;)
grattis Xtanlover och jejjas:) suck att utställningen var för långt bort från mig:/ var är nästa utställning någonstans? någon som överhuvutaget tänkt så långt x)
111# 112# hehe stavning kankse inte är min starka sida;D
#118 Trist, jag som höll utkik efter dig ^^,
Mvh Felicia
#113 Åh, så kul ^^ Grattis!
#114 Det gick ju jättebra! =)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#121 Ja, jätteskoj :D Tack!
Mvh Felicia
Men så kul att det gick så bra för er :D
Hade jättegärna åkt, men är faktiskt riktigt nöjd med min dag också ^^ Det blev lite marsvinsprat för min del också då min syssling förälskade sig i Wilma och tänkte grisnappa henne :P
Jag lyckades dock bända loss hennes fingrar och sätta ner Wilma i buren *s* (Riktigt så farligt var det väl inte).
Hanna
#123 Ja, tack :D Skoj att du fick en bra dag med (:
Mvh Felicia
#116 Det kan ha varit jag, jag var nog lite randig… ;)
För mig gick det strålande. Ställde två texelsyskon på 4,5 månad. Hanen fick 89p, C och BIRjr-R, honan 90p, C, BIRjr och BISjr1! Samt att de båda tillsammans blev bästa uppfödargrupp 3. :)
Grattis alla till fina resultat igår!=)
#125 Okej ;) Såg dig när du höll på med texelsyskonen i så fall. Grattis! Vad skoj!
Mvh Felicia

Felicia hha jag tror att vi stog brevid varan typ vid gurktäv lingen ? :O Om du heter felicia strid så x) du hade typ mörka jeasn och en svart/grå/blå randig tunika med en mönstrad tjovktröja över ? ^^
Jessica dt var du med t-shirten "tkr du att jag är en bitch ska du se min syster" ?
haha så mesig är jag vågar nt ens säga hej :: ::
Aja Kålans resultat iaf :D
Kropp & Sundhet: 21/25 "liten hona, önskas lite mer massa"
Temperament: 14/15 "mkt pigg och glad, nyfiken"
Päls & hud: 13/15 "ren"
Ögon: 9/10 "pigga och klara"
Öron: 9/10 "välskötta, dock vex kvar (smuts) "
Tassar: 8/10 "välskötta, lite långa fram + klippt i pulpan"
Kondition/presentation: 15/15 "mkt välpresenterad"
Maximal slutsumma: 89/100
Placering: 4/8
Jag tkr att dt gick bra, dt var lite mitt fel med tassarna och öronen, men man lär sig av sina misstag! Ska fortsätta göda henne så x) 3 poäng bättre än förra gången :D
Jenny
#128 Jaså…? :) Vilken hårfärg har du? Ja, det var Jessica. Jag vågade inte heller hälsa (fast dig visste jag inte vem du var). Grattis! ;)
Mvh Felicia

#129 blond D) haha dt var du va ? ^^
Jenny
Japp den tröjan hadde jag *L* jag såg ingen av er *L* men jag va inne i mitt med *L* va så hemskt nervös med *L*

Jag var där! Ställde bara ett djur, en cresthane som fick 89p Cert och är numera champion =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#130 Okej, ja, det är jag :)
#131 Jag satt mitt emot dig på bordet framför, mot scenen.
#132 Jaså! Grattis ;)
Mvh Felicia
#133 okej jag måste ha varit helt blind *L*så typiskt mig *L* hadde jag sett dig hadde jag hälsat *L*
#134 Okej ;) hihi

Mvh Felicia
Glömde säga att Bindi var med i gurkätartävlingen (hade glömt matburken hemma!) men det gick inte så fort.. ;)
Mvh Felicia
#137 Jaså, final i Pet…? Hur gick det där?
Mvh Felicia
där fick jag inget men mitt marsvin är bara 2,5 månader så hon var minst där…
#139 Jaså, då vet jag vem det är. Jag hade 2 st med i finalen, stod i mitten med en abby och en coronet :)
Mvh Felicia

Kålan var också med i gutrkätar tävlingen men första tuggan tuggade hon aslångsamt på inna hon fattade at dt var gott å dt gick inte så bra x)
Jenny

#134 Ställer du i klassen klippt långhår också?
#141 Bindi ville inte äta upp sin bit heller, förrän hon hade satt sig tätt intryckt mot min mage ;) Men gurkbitarna var verkligen enorma! ^^,
Mvh Felicia