Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 489 ggr
Wiizy
0

Uppdatering om (mar)svinen.

www.wizy.bloggagratis.se/ - För lite mer fakta om hur det går ;-)

TÄnkte bara säga att Asta tillbringat ungefär 4 timmar på golvet nu, sovandes i typ 2 timmar, men hon har också lekt mycket, hon vågade sig riktigt långt, utan någon annan (Annars har hon velat vara i floken hela tiden och inte velat gå någonstans ensam)  Hon valde t.o.m bort burarna som stog öppna, med dom andra i. :) (Iof ligger hon på dynan under bokhyllan, så det är som ett hus.)

Och när dom skulle få "godis" (Lite onyttiga grönsaker ;P) så kom hon fram och satte sig nästan på min fot och tiggde. :) Sedan ställde hon sig på bakbenen och nästan pussade Våfflan på nosen.

Sally springer överallt, har rymt till hallen ett flertal gånger, kommer in på överdrivet dumma ställen… ;)  Och självklart ska hon inte bäras, haha. ;) Men jag hller på att få henne att sluta sprattla så förbaskat när man tar upp/ner henne, det går framåt. :)

Och hmm, när hon(Sally) springer, då ser man bara nått springa iväg, det går så fort! *S* Glädje ryck typ :P

Mina "gamla" sitter och stirrar på henne som om hon/dom vore dum/ma i huvudet, ha ha!

Men fasen vad jag längtar efter hagen, så jag kan spärra av lite, så hon inte kommer in under min säng, Haha =).   Men det går verkligen framåt med dom båda, och alla 4 passar perfekt ihop! :)

// Wizy & Grisarna. :)

Sandra-B
0

Vad kul att höra!

Saknar dem faktiskt lite här hemma, kan även säga att jag tror att min lilla "Aztrid" saknar sin buskompis Sally ganska mycket.
Tur att det snart blir tillökning här igen så att hon får nya småttingar att busa med, de andra är för gamla för henne *hihi*.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Vad skoj! :)

#1 Jaså, är du uppfödaren till Asta och Sally?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Bra att de kommer överens med varandra nu! =)
Finfina, efterlängtade bilder ;D Vilka sötnosar! ^^ 
Vovven också ;)

Tårtan var ju för skön också xD

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sandra-B
0

**Jepp, de är "mina" små busar<3 :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Vad härligt att höra att det går frammåt :)
Och inga med allergiska reaktioner eller?

Hanna 

FeliciaS
0

#4 Jaså :)

Mvh Felicia

Wiizy
0

#1 - Jag tror Sally vill ha en som orkar hnga med i svängarna också. Stackarn får ju springa ensam nu, dom andra ger ju upp rätt fort, eller så har hon Asta med nosen i baken. Haha. =)

#3 - Hehe, ja. Tårtan & vovven fick också vara med! ;-)

#5 - Nä. och ingen mer tårta - hoppas på att det hänger ihop. ;P

// Wizy.

FeliciaS
0

#7 Skönt att höra! :D

Mvh Felicia

Sandra-B
0

**Ok, stackars lilla busiga Sally<3;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

#7 - Vad bra :) Då var det nog tårtan ^^

Hanna 

[starlights]
0

Min första tanke när du skrev att det kunde vara tårtan, var att det kanske är nötallergi? Det brukar kunna ge kraftiga reaktioner.

Skrotan
0

Vad bra att dem verkar gå i hop nu, och kul med en marsvins blogg att kunna titta in hos.:)

Wiizy
0

#9 - Jag äter inte nötter annars, så dom fanns inte med i tårtan =)

#12 - Tja, du är välkommen in när som helst! ;)

[starlights]
0

#13 Men det var väl marsipantårta? Det innehåller ju mandel…

Skrotan
0

14# hmmm d har en poäng. vad tror du Wiizy? kan det vara mandeln? i så fall är det ju viktigt att man sprider det vidare till bekanta. då det inte e så trevligt om man får en allergisk reaktion mitt under en fin middag;D

Wiizy
0

Nej, det var inte masipan. Utan det är nån sån riktig tårt sak, som är liknande Marsipan, men inte marsipan, äsch… ;P nått sånt, men ändå inte parsipan, (äh rör jag till de nu?) ;)

Skrotan
0

hehehe ja lite eftersom du stavat marsipan så här masipan, marsipan och parsipan xD

Wiizy
0

Skyller på att Asta skulle ut i gräset, och att vovven stog oh gnydde utanför dörrn, för det är sant båda två. ;P

Swea
0

bra ju att allt är bra nu ju:D