Vilka är nu medarbetarna?
Hmm. jag kommer inte ihåg vilka alla Medarbetare är, och det stör mig ganska mycket så vilka är det nu? :) Ni kanske kan berätta lite om er själva och hur de kommer sig att just du blev/vill vara Medarbetare :)
Abico vet jag att hon är, sen Xtanlover och CamillaS, men vilka är det mer? eller det är inte fler?
Flyttade tråden till rätt kategori. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Klicka på fliken "Om Sajten",
där upp där det står "Min sida", "Inställningar" osv. ;D
Du kan se sån info där.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

"Dreamiz" eller vad hon heter är väl Medarbetare med, om jag inte minns fel. :)
Som sagt står det på "Om Sajten" men det är jag/Felicia, Abico/Hanna, CamillaS/Camilla och Dreamiz/Annelie :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jaha okej :) ja jag har då aldrig kollat där innan ens *börjar utforska direkt.* tack för svaren :) ni får gärna berätta om er själva om ni vill :)
Doozie har jag aldrig sett här inne :S vem är det?

Felicia bor i Mölndal, en bit utanför GBG, Hanna bor i Alingsås, också strax utanför Göteborg. ^^
Haha skoja bara. (eller dom bor ju där men…) dom kan presentera sej själva. ;)
#5 En väldigt inaktiv medlem ;)
Mig står det massor om på min presentation ^^,
Mvh Felicia
Vad vill ni veta då? ;P Jag kan såklart redogöra om hela mitt liv… Men det kan ju ta ett tag *s*
Hanna
#8 samma här :P
Ja, vad vill ni veta? ;-)
Mvh Felicia

Jag tycker ni ska rabbla upp era intressen, syskon, osv. ;P *asg*
Har ju snokat reda på lite i Hanna's liv, men jag kan ju lära mej hela era liv. ;P haha skoja bara. ;)
Nä… men tjata på lite bara? :P
#11 - jo jag har märkt det XD
Hanna
Jag heter Hanna, bor med mamma, pappa, lillasyster och lillebror, fem marsvin, två gerbiler och några firrar i en villa. På fritiden så spelar jag tvärflöjt, rider jag, är med i en underbar scout patrull (Masken ;P) och pysslar med marsvinen. Jag har haft marsvin i mer än halva mitt liv och har inga planer på att sluta *s* Jag tycker också om att skriva berättelser och ta kort (till stor del på marsvinen).
Så det var väl jag..
Hanna

Haha, vaddå Hanna! :P Jag snokar ju aldrig. *host*
Jag heter Camilla, bor med min mamma och hennes sambo.
Jag har för närvarande 3 marsvin men vill ha 4, men det kommer nog inte bli så på ett tag. Jag har haft marsvin när jag var väldigt liten. Sen har jag haft en lång paus, och nu har jag skaffat grisar igen, (underbara djur) Förutom marsvinen har jag 4 katter fast den fjärde bor hos min pappa. Sen har jag 4 råttkillar. (underbara djur dom med) Just nu är jag arbetslös så jag gör inte så mycket. förut så red jag men har slutat, men funderar på att börja igen. Annars så sitter jag väldigt mycket vid datorn :P och pysslar med djuren. och är med kompisar.
Och så gillar jag att fota, mina djur brukar det mest bli, har bara en vanlig dålig digitalkamera. Och så gillar jag att teckna både med papper och penna eller på datorn.
Hur jag blev Medarbetare, det var bara att jag skickade ett mail till Diana61 (Sajtvärden) och frågade helt enkelt om jag också fick bli Medarbetare, och Diana godkände mig, och så blev jag en i medarbetargänget ;)
nåt mer ni vill veta? Så fråga på bara ;)
Jag heter Felicia, bor 10 min utanför Göteborg i ett växande samhälle som heter Mölnlycke. Läget är väldigt bra - nära till natur, stad och allt annat. Här bor jag med min mamma, pappa, lillebror och mina två marsvin. Jag har haft marsvin sedan februari år 2000 då jag skaffade två virvelpojkar. Sedan dess har jag haft Sera - en underbar och mycket speciell Sheltieflicka som lämnade oss 2 april i år…
Otroligt älskad och saknad <3
Sera har fått två coronetpojkar med Calypso som också är en liten tuff Coronetpojk på 4,5 år. Han föddes 15 dagar efter Sera, på samma uppfödning men de är inte släkt. 29 april 2007 kom även lilla busfröken Bindi in i mitt och marsvinens liv, så för tillfället finns 3 små änglar här hemma, två utan vingar och en med. Jag älskar att fotografera, håller på med scrapbooking samt rider islandshästar och håller på med aikido på fritiden.
Mvh Felicia
Jag heter Annelie o bor mitt på småländska höglandet.
Jag delar min lägenhet med ett gäng fyrfotingar samt en tvåfoting (fågel.) Djuren jag har är: marsvin (förstås!), möss, råttor, gerbiler, kaniner, hamstrar, sebramus, dvärgsjusovare, pygmémus, hund o en gammal nymfparakit.
De djur jag satsar på är marsvinen (när det gäller utställningar o avel) men jag skulle aldrig kunna vara utan möss heller.
När det gäller avel är det skinny o lakeland jag håller på med. Hoppas bli reggad uppfödare så småningom.
Annars finns väl inte så mycket att berätta. Jag är 40 år o anses konstig av många (man ska inte ha smådjur i min ålder anser en del) men jag bryr mig inte om vad andra tycker. De vet inte vad de missar!
Djuren är det absolut viktigaste i mitt liv!
Hur blev ni alla Medarbetare?
Intrisant att veta kan jag tycka!:)

#18 Det är väl Diana f.d Sajtvärd som valde ut dem hon tyckte var lämpligaste.
#18 - Jag kontaktade Diana och visade att jag var intresserad utav jobbet. Eftersom hon tyckte att jag verkade lämplig såanställdes jag på prov ett tag tills hon var helt säker och satte mig på heltid.
Hanna

#20 Får du ingen lön? xD
Nummer 19 jag frågade dom som är arbetare så jag ska få rätt svar så att kanske registrerade i svennska marsvinsföreningen kan bli Medarbetare?
Hur vill CamillaS att man ska göra eller kanske letar hon själv och frågar och inte att andra frågar henne?
#21 - Nej, tyvärr ^^ Då hade jag varit multi miljonär vid det här laget *s* Men jag tycker det är så trevligt att sitta här, för det mesta, så det gör jag gärna :P
#22 - Ja, du kan ju alltid pm:a Camilla och fråga.
Hanna
Jag har skickat egna medelander till hon och ge förslag på nya arbeare:D

#22 "Hur blev ni alla Medarbetare?" Det var den frågan du ställde. Och jag och Hanna svarade på den, så sluta med att fråga, om du inte vill ha svar på dina frågor,
#24 - Okej, då svarar hon säkert såsmåningom.
Hanna
nummer 25
ja det var det jag frågade som var till de som är arbetare och det står det inte att du är nån arbetare här…
nummer 24
hon hr svarat att hon vill tänka på det och nu startar hon den andra tråden jue

#27 Hört talas om logiskt tänkande?
#28 - Fast den andra tråden har väl ändå inget att göra med Medarbetare?
Hanna
nummer 30
den handlar om förbättring och jag anser att uppfödarearbetare är förbättrande
#18 Jag gjorde på liknande sätt som Hanna.
#22 Jag är medlem i SMF, men vad spelar det för roll om man är regestrerad uppfödare eller inte, vanlig privatperson som brinner för marsvin? Du verkar vilja ändra på sajten helt och hållet…, men låt sajtvärden och medarbetarna sköta sådant, du behöver inte ta på dig ansvar för det ;)
Mvh Felicia
nummer 32:
tack bra att veta!
jag vill bara ändra på sidan så att uppfödare och mer vuxna oxå får vara arbetare här så att sidan kanske kan passa mer folk så vi blir fler här kanske.
Jag tycer det är en bra tanke och faktiskt sa CamillaS att det är 2 arbetare som slutat nu så då bor det vara 2 mindre som behöver bli fler!
Jag vill då att sidan ska få en 1 eller flera uppfödare med i toppen som kan hjälpa ill att köra sidan på ett bra sett.
Jag tycker det låter som ni andra arbetare är rädda för att en uppfödare i svenska marsvins föreing föreslår som arbetare här?
Ni värkar vara väldigt mycket mot det i alla fall.
kan vi inte rösta då? Hur många tycker det är viktigt.. låt majoriteten bestämma?
Helena
nummer 34:
Där är 3 arbetare som inte är uppfödare i svenska marsvins föreningen och värden inte heller varför är alla så mot att en uppfödare oxå arbetar?
#33 Varför uppfödare? Det kan väl vara en annan vuxen, kunnig människa om det är vuxna du vill komma åt? :)
Jag tror ärligt talat att det inte beror på om uppfödare eller vuxna är Medarbetare, utan om de är medlemmar =/ Ju fler vuxna och uppfödare som är medlemmar, ju fler av dem känner sig troligtvis hemma här.
Jag är inte emot det, men genom att du har en sådan bestämd åsikt: "Vi borde ha vuxna, kunniga, registrerade uppfödare som medarbetare", så känns det som att du menar att vanliga marsvinsägare inte är kunniga i dina ögon. :( Bara för att man inte har uppfödning betyder inte det att man inte är kunnig. Man har kanske inte orken för det bara, men kan exakt lika mkt som en uppfödare ändå? ;/
nummer 36:
Ursäkt då!
Där är 1 arbetare o värd tror jag som är vuxen?
Jag tycker gått det kan vara uppfödare oxå!
Jag skriv att jag tror uppfödare i svensk marsvin föreing har MER fakta än andra inte att andra inte kan!
Upprepar andra stycket, där jag skrev:
Jag tror ärligt talat att det inte beror på om uppfödare eller vuxna är Medarbetare, utan om att de är medlemmar =/ Ju fler vuxna och uppfödare som är medlemmar, ju fler nya av dem känner sig troligtvis hemma här och blir medlem.
Medarbetarnas uppgift är väl ändå att hålla ordning på sidan, inte att ge ut massor av fakta(som jag skrivit förut). Medarbetare, medlem, vad är skillnaden? Jag tvivlar på att någon bryr sig om att kolla på det innan de blir medlem. Det gjorde i alla fall inte jag =/
Sen är det ju faktiskt så att en person med registrerat uppfödarnamn måste vara över 15 år, många är äldre. Det är alltså vuxna människor. Om dom har något intresse av att bli Medarbetare så tror jag faktiskt att dom klarar av att ta komtakt med värden och diskutera detta. Varken du eller någon annan kan igenom detta ständiga tjat få någon att mot sin vilja ta på dig en roll som Medarbetare härinne.
Hanna
nummer 38:
en vuxen tror jag har lättare att få folk lyssna på den.
Man kanske inte tittar där jag vet inte det vad andra gör.
Jag gjorde inte heller.
nummer 39:
CamillaS sa att jag fick skicka eget medelande till henne med förslag på vem jag tycker kan vara bra att ha som arbetare och jag gav 3 namn till hon.
Jag undrar om värden kanske kontaktar dom elle om jag kanske ska skicka medelander till dem och fråga om de vill vara arbetare och då fråga dem att kontakta CamillaS
#40 Lyssna på dem?
Menar du ifall de bråkar eller nåt? :p *dum*
Medarbetare/sajtvärd har ju lite makt genom att de kan radera trådar och stänga av folk, etc.
Folk kommer troligtvis lyssna på dem om de vill fortsätta vara medlemmar ;)
Men som du säger har vi ju en brist på vuxna marsvinsintresserade och uppfödare här på forumet, så vi måste komma på någon lösning till det. Dock tror jag inte att det gör någon skillnad ifall det är vuxna som är Medarbetare eller ej ^^
#41 - Faktum är ju att sålänge Camilla inte tycker att personen ifråga är lämplig som Medarbetare så spelar det ingen roll om du eller den personen frågar. Det är ju trots allt värden som sätter medarbetarna :)
Hanna
nummer 42:
Ja jag menar när det finns bråk.
Många arbetare idag är bra men jag tror där är en mer respekt för vuxnare.
Ja inte många vuxna och uppfödare här.
Mitt förslag kanske kan testas?
#44 - Fast om en vuxen människa inte kan visa en yngre respekt så är det ju inte den yngre det är fel på utan den vuxne.
Hanna
#44 Tja, om någon reggad uppfödare känner för att ta åt sig uppgiften är det väl inget fel med det ^^ Jag tycker i alla fall att den som vill bli Medarbetare får fråga själv och visa intresse eller bli tillfrågad av Sajtvärd ifall den verkar vara passande ;)
Det är ju inte säkert att nån av dem vill,
hur mkt du än vill det :p
nummer 46:
Jag förstår att ingen kan tvingas om den inte vill att bli arbetare här.
Jag vill bara föreslå förändrig som jag tror är bra för sidan så får CamillaS bestämma självklart.
Hoppsan, här har man missat mycket när man inte varit inne här på en hel dag ;)
#33 Jag har sagt att det är 1 Medarbetare som har fått sluta p.g.a att hon var oaktiv, och inte har tillfört sajten något.
Jag bestämmer om vi ska ta in fler Medarbetare, men jag disskuterar det med dom nuvarande också, för att det ska kännas bra för alla i medarbetar gänget. :)
48#
haha jag missade och logga in här en hel och oj vad man missade mycket;)
#48 Okej, låter bra :) Hur många är vi nu…? Hanna, jag, Annelie, Sweet_Dreams? 4 st då…?
Mvh Felicia
sweet_dreams?? e hon Medarbetare! :S de var nått nytt ni glömt berätta.
#51 Jaså? Oj, förslåt ;) Ja, hon är nu Medarbetare "på prov".
Mvh Felicia

Camilla har sagt i minst2-3 andra trådar att Sandra ("Sweet Dreams") blivit medarbetare ;-)
Btw, varför kallar ni henne inte bara för Sandra? ;P Eller är det bara jag som kallar folk för förnamn? *S*
#51 hon blev det igår ;)
Men jag berättade det i tråden "Diskussion om marsvins sajten" :)

:-D
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
oj. jag har total missat det^^ grattis Sweet_Dream

**Tack:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
53# just den tråden läser inte jag.
#61 oki :/
Men nu vet du iaf, för nu står det här med ;)
japp :D
Jag tycker det värkar bli bättre här med mindre tjaffs nu när uppfödare är arbetare med.
TACK ATT DU NU ÄR DET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:DDDDDDDDDDD
#64 - Det kan du faktiskt bero lika mycket på att tjafset som var, var startat utav dig ang. uppfödare som medarbetare…
Hanna
#64 Själv tycker jag inte att det har blivit nån förendring p.g.a att vi satt dit en reggad uppfödare som Medarbetare.
Jag håller med #65.