Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1347 ggr
Creation
0

Göra egna rullar?

Nu har jag börjat fundera lite över SM i juli. (Jag vet, tidigt, men man måste börja nån gång :p) Ifall jag ska ställa ut Cinnober i rasklass en gång innan jag klipper honom måste jag rulla hans päls ett tag. Över internet har jag sett bilder och instruktioner över hur man rullar långhårs päls, så det fattar jag ganska bra. ^^

Men hur ska jag då få tag på "rullningsmaterial"? Det finns ju ingen utställning jag ska gå på innan dess, och som jag förstått det kan man köpa bamburullarna där. (Det är väl förresten några slags rullar av bambu man "slår in" pälsen i, så att jag inte säger fel? ;/ Har läst det nånstans…)

Kan jag få tag på dem på andra ställen?

Jag läste nånstans på internet att man kan göra egna rullar till långhårsrullning. Dock fanns det inga instruktioner om hur man gör just det. :/ Nån som vet om det faktiskt går och kan förklara för mig iså fall? ^^'

Det låter ju väldigt kul att ställa ut i rasklass med långhår =) Så prova gör jag gärna. Troligtvis blir det i rasklass med Cinnober en gång åtminstone(om jag listar ut hur man rullar och hur man får tag på rullarna), så länge han inte är alldeles för oregerlig. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Stormviskaren
0

Apoteket kan du köpa på tex. där finns "kisslakan" för folk som kissar på sig i sängen, de är det som rullarna är gjorda av.

Creation
0

#1 Kisslakan? ;D Det visste jag inte :p
Låter lite kul x) hihi

Det kanske jag ska använda då, ja… ;p

idipidi
0

Du kan ju prova att fråga din uppfödare… haha… ;)

Balsaträ + inkontenenslakan är det bästa. Ska man bara ha ett fåtal är det krångligt att köpa och göra egna. Betydligt enklare om jag skickar med en bebisrulle.

Creation
0

#3 Oskyldig Tyckte jag frågade dig om så mkt. x)
Kände mig lite krävande på nåt vis ;p Eller jag vet inte *s* Tror jag var trött när jag skrev det :/

Kan du skicka med då? ^^'

idipidi
0

Mmm.. jag ska försöka hinna fixa en ny bebisrulle.

FeliciaS
0

Du har ju en kunnig uppfödare som är säker på sin sak :) Men lycka till!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#6 Japp x)

#5 Ledsen för att jag ber om det så sent Generad

paronskrutten
0

Bebisrulle låter ganska makabert ;P

Helena

idipidi
0

#8 Haha… jag är för insnöad för att koppla på något annat sätt. Men du har helt rätt.

paronskrutten
0

Självklart har jag rätt ^^ Jag förstår dig dock :P

Helena