Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 638 ggr
FeliciaS
0

Introducera tre marsvin till varann

Hejsan!
Idag har jag tagit emot Teddyhonan Sira, som är snart 1 år. Hemma har jag kastrerade hanen Calypso på 4,5 år och Abbyhonan Bindi på snart 4 år. Imorgon kommer vi hem från Växjö (ganska sent) och jag tänkte introducera Sira för Calle och Bindi under lördagen. Hur ska jag göra tycker ni? Sira är nybadad, ska jag bada henne igen? Jag vill helst undvika att bada Calle och Bindi (de badades för 1 vecka sedan).

Jag har ju introducerat Calle och min förra tös Sera med Bindi för ett år sedan, vilket gick bra men det blev lite tjaffs i buren. Så ska jag låta de gå i en inhägnad under hela lördagen och söndag förmiddag, med ihopsättning i buren på söndagen? Eller kan de få bo med varann redan på lördagen? Jag vill helst unvika småtjaffs så mycket som möjligt, och alla marsvinen är rätt så dominanta av sig.

/Felicia, Calypso, Bindi och Sira

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

luneas
0

Jaha, så du lyckades övertala din pappa om en till gris?

När jag sätter ihop nya burkompisar med varandra brukar jag låta dem träffas på neutral mark med mycket "leksaker", hö och godsaker att sysselsätta sig med. Där får de gå tills det inte jagas och tjaffsas mer, vilket är väldigt olika hur lång tid det tar. Men nu har du ju en kastrerad hane och då brukar det gå betydligt lättare!

Lycka till!

FeliciaS
0

#1 Ja, men bara att ha på foder ^^,

Tack ska du ha!

Mvh Felicia

Wiizy
0

lycka till.

FeliciaS
0

Förresten, hur ska jag göra med badningen? Sira badades i torsdags, förra fredagen badades Calypso och Bindi. Måste jag bada dem igen tro?

Mvh Felicia