Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 2201 ggr
idipidi
0

Foton från Rävlanda

Har ni sett att fotona från Rävlanda har kommit upp?

LÄNK

idipidi
0
Caspia
0

# 1. Länken fungerar inte.

Envishet och drömmar

idipidi
0

Hmm… den borde funka? Inget konstigt med den.

[starlights]
0

#1 Väldigt vacker texel (hona/hane?)!=)

Är det den som blev BIS junior?

idipidi
0

#4 Tack! :) Det är min texelhona som blev BISjr1. Man ser nästan att det är en hona va…? ;)

Caspia
0

# 3. Fungerar inte för mig.

Sidan kan inte hittas

Sidan du söker efter kan ha flyttats, bytt namn eller så är den inte tillgänglig för tillfället.

Försök med något av följande:

• Om du skrev in sidadressen i Adressfältet bör du kontrollera att den är korrekt.

• Öppna startsidan för www.smugmug.com och sök efter länkar till den information du vill ha.

• Klicka på knappen Bakåt om du vill försöka med en annan länk.

• Klicka på search.gif (114 bytes) Sök om du vill leta efter information på Internet.

HTTP 404 - Filen hittades inte

Internet Explorer

Envishet och drömmar

[starlights]
0
Caspia
0

# 7. Den länken fungerar för mig.

Envishet och drömmar

[starlights]
0

#5 Hon är i alla fall väldigt söt!;) Grattis till den fina placeringen!

[starlights]
0

-

idipidi
0

#7 Ja, teckningen på honom (?) är jättefin. Men är det bara jag i hela världen som stör mig på sådär tydlig Nossvamp?

[starlights]
0

#11 Ja, och sen är han väldigt söt för att vara nonself tycker jag.=P

Jag var allergisk mot så tydlig nossvamp innan, men eftersom min satin hona har det mellan åt, så stör jag mig inte lika mycket på det nu längre.
Men jag tycker fortfarande det förstör helhetsintrycket lite, så jag brukar behandla det när jag ser att det är på väg tillbaka.

piggie
0

Är ni med på bilderna? Kan ni inte länka lite så man får se hur ni ser ut ;) Kom igen nu, är jättenyfiken =)

Varför "skalar" dom förresten marsvinet som är på de sista bilderna?

idipidi
0

#13 Nä.. för jag ser helt sjuk ut på den bilden där jag syns, haha…

Svaret på din fråga är att marsvinet är färdigutställt. Du ser ju vilken lång päls den har. Nu ska den inte ställas ut mer utan bli avelsdjur antagligen. :)

piggie
0

# 14 Jooo, kom igen nu ;)

Tack för svar! Det ser himla skönt ut att bli av med all päls:) 

Det var inte så himla mycket folk på utställningen va? Det ser ut så på bilderna iallafall. Trodde att det var knökfullt på såna utställningar…

idipidi
0

Njae, det var rätt lugnt. Dels eftersom att det var rätt lite anmälningar, speciellt för att vara stämma. Dels eftersom att det var uppdelat med petclassen på förmiddagen samtidigt som stämman var. Så många som bara ställde i pet åkte hem när rasklasserna började.

piggie
0

#16 ok, är det större chans att få pris då om det är mindre deltagare, eller kan domarna välja att avstå från att dela ut pris?

idipidi
0

Det är lite svårt att svara rakt på. Det är både och. För att få cert i rasklass eller silverkort i petclass så handlar det först och främst att de når upp till höga poäng. Gör de inte det så får de aldrig cert/silverkort. Sen finns också en viss begränsning i hur många som får delas ut per klass. Och på så sätt kan det ju vara enklare att få cert om det är färre djur.

Antalet placeringar i finalen (BIS, Bästa pet) är olika många beroende på antalet anmälda djur.

piggie
0

#18 ok, va bra att det är lite begränsat iallafall, annars blir det ju lite orättvist ;)

Cavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är jag med, som glad domarsekreterare åt Bettan…är med på några fler bilder…blir lite sur faktiskt, för det är ingen som frågat mej om lov att lägga ut mej på internet =(

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Cavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min cresthane SCh JumJums Jaguar….

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Creation
0

Redan på första sidan ser man Felicias två älsklingar(om jag inte ser helt fel) ^^ Bild 8 & 9, va?

#14 Haha, jag vet vilken bild du syns på ;)
Men tycker inte alls du ser helt sjuk ut :o

Det är fult att ljuga, Ida :p

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

#14 Du är på fler bilder förresten Oskyldig

idipidi
0

#23 Ja men precis… :p

FeliciaS
0

Åh, så roligt att bilderna har kommit :)

De första bilderna är från Pet Class-finalen, bild nr 8 är Calypso och bild nr 9 är Bindi <3

Bild nr 28 och 33 är mindre fina - jag tar emot pris (Bästa Pet 10, Bästa Pet 5 och Bindis hederspris).

Sedan finns det bilder på massor av underbara marsvin, och lyckligtvis inte fler på mig :D

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

Men Ida, inga bilder som jag såg på dig såg skumma ut, dom var ju bra :)

Helena

idipidi
0

Men vad fasen… :p Det ni påstår är att jag alltid gör sån där mysko min (som på den bilden där bara jag och marsvinet syns)?

Tack för den… ;)

piggie
0

Bara en fråga: Hur får man marsvinen att sitta still på en sån där pall? Är dom inte grymt nyfikna på alla kompisar runtomkring och bara vill springa iväg?

FeliciaS
0

#28 Nej, mina marsvin sitter stilla :) På utställningar är det lite extra ljud så de är inte lika nyfikna som hemma utan sitter snällt still ^^, I Pet-finalen försökte faktiskt Calypso gå iväg till ett annat masvin, men då hade jag å andra sidan två marsvin att hålla reda på och bara en platta så han satt på en handduk :)

Mvh Felicia

piggie
0

#29 Gud jag kan inte tänka mig att vilda Molly kommer att sitta still, men hon är ju bara 5 veckor än så länge(om det är nån ursäkt), så vi får hoppas att hon lugnar ner sig ju äldre hon blir.

Jag funderar starkt på att ställa ut så småningom, har blivit grymt sugen sen jag hittade hit till marsvin.ifokus :) Det verkar vara skitkul! Jag har till och med fått morsan intresserad, he, he Har jag tur så kan jag engagera gamla mormor och min moster i detta också. Jag jobbar starkt på det =) Det vore kul att fylla Volvon med tanter och marsvin och ta en tur, hi, hi! Förser man bara tanterna med kaffe och fika hela tiden så följer dom säkert med ;)

paronskrutten
0

Curry gillade Idas hår och ville gosa med henne :P

#27 Äsch, du är ju snygg, det ser ju inte cp ut^^

Helena

Skrotan
0

jätte fins bilder:) vill också gå på en utställning nu. på direkten!^^

FeliciaS
0

#30 Hihi :) Då är hon för liten för att ens få ställas ut. Och sådana småttingar är ju spralliga ^^, Men ditt/dina andra marsvin, hur gamla är dem?

Mvh Felicia

Creation
0

#27 Vilken min? ;p Tkr du bara ser glad ut ^^

piggie
0

#34 ska testa handduk :)

parsley
0

Snart kanske det går omkring ett gäng med rånarluvor på Västras utställningar…Glad

Abico
0

#36 - Haha, ja. Jag ska nog öppna en kedja med sådant - skulle nog bli framgångsrikt ;P

Hanna 

Achatina
0

OMG Nostalgi :D