Nu kopierar jag in era inlägg.
Xtanlover:
#16 Jag tycker bara det är jobbigt med för många Medarbetare, sajten måste ju kunna "hållas ihop" och fungera också. Vad gör det om personer är under 18 år…? Skulle sajten bli bättre för att medarbetarna är myndiga, menar du? Vi har 1 och 1 värd över 18 år, så ja… Du får gärna säga dina klagomål på mig om det är så du tycker ;) Och visst är jag nybörjare på marsvin, absolut, 7 år är ingenting ^^, haha
Tar inte direkt åt mig av din kommentar, men tycker absolut att den kan uppfattas som lite väl negativ eller vad man ska säga.
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Swea:
Jag vet inte vem Hanna är och jag är ursäkt om hon blev ledsen. Det var inte min mening alls!
Man kan absolut vara bra om man inte är över 18 år men det kan behövas nån som är mer "vuxen" och som har mer koll på marsvin en medarbetarna här det är min åsikt.
Där är särskild en arbetare jag tycker missbrukar sig som Medarbetare men kanske är det bara jag som tycker så?
Hade varit väldigt bra med att ha nån Medarbetare som föder upp marsvin (registrerad i marsvinsföreningen). Jag kan nämna några i PM till värden sen.
Hoppas att ingen har sårade känslor det vill jag absolut inte!!:-)
Paronskrutten:
Varför ska det finnas Medarbetare som är uppfödare i smf? Spelar det någon roll om uppfödaren är Medarbetare eller bara "hänger" här som vanlig medlem?
Abico:
#29 - Ursäkten godtages ^^
Elinpelin96:
jag tycker alla Medarbetare är toppen duktiga :)
Idipi:
Jag har inget negativt att säga om någon specifik värd, men allmänt har sajten en ganska barnslig ton och ganska stark inriktning på marsvin till sällskap. Jag vet att det gör att många äldre med mycket erfarenhet inte uppskattar sajten och vill skriva här.
Abico:
#33 - Har du några tips på hur vi kan utveckla sajten åt mer uppfödar/ utställningshåll - för det är något sådant då menar eller?
Idipi:
Vet inte om det är enbart utställnings-uppfödarhåll jag menar, allmänt känns det som att den riktar sig mer åt barn och unga just nu. Även om jag tycker att det har blivit lite bättre.
Jag tror att många blir avskräckta av många lekar och OT-trådar som riktar sig till yngre. sen vet jag att det inte är bara jag som stör mig på att det är vanligt att man svarar i trådarna vad man tror trots att man inte har någon erfarenhet eller stöd för det man säger, utan egentligen bara gissar.
Men det är svårt. Vad en sån här sajt blir beror på vilka som är där och vilka som är där beror på hur sajten är… Sen hur man tar sig ur det och får hit fler, det är svårare att svara på. ;)
Swea:
Jag håller med nummer 33 och det är därför jag tror det skulle vara bra med arbetare som är över 18 år och som är uppfödarregisterarde i svensk marsvins förening!
CamillaS:
#36 Får jag då bara fråga, vad skulle en Medarbetare kunna göra då, som inte en vanlig medlem kan göra lika bra?
En Medarbetare skriver Artiklar, håller ordning i trådarna mm.
Men om nu en vanlig medlem skulle t.ex vilja skriva en proffsig artikel om t.ex avel. Så är det bara att skicka den till nån av medarbetarna som lägger upp den på sidan och skriver vem som gjort artikeln.
Så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med att det ska vara en registrerad uppfödare som är Medarbetare, vad skulle den personen kunna tillföra sajten bara för att den har rättigheterna att moderera?
Paroskrutten:
*hålla med i camillas senaste inlägg*
Swea:
Jag har skrivit medelande till dig nummer 37 men jag svarar lite här med:)
Jag tycker det är bra om nån som är mer vuxnare och haft marsvin längre oxå kan göra allt det själv. Jag tror oxå att vissa äldre kan ha svårt att blivit rättvisad av unga arbetare.
Sen är visa arbetare jättehårda i viss trådar och sen i en annan är det helt godkänt att de gör så själv tex är utanför ämnet.
Reglerna måste tycker jag gälla alla!!!
Abico:
#35 - Okej :) Jag förstår hur du menar, tror jag ^^ Samtidigt är det ju så att dom som, jag tror, söker mer efter fakta och sådär är just unga personer med ett par marsvin. Om man tar bort alla möjligheter att skriva massa OT trådar så tror jag också att många unga marsvingsägare kan tappa intresse för sajten - om den blir för "seriös" eller så ^^' Jag tror överlag att det är svårt att får ett forum att fungera såväl för unga marsvinsägare och mer eller mindre erfarna uppfödare - det käns som om de två "grupperna" har väldigt olika användning för ett forum som detta, eller? Själv skulle jag tycka att det vore jättekul att få hit männsikor som är lite mer rutinerade - på utställning, avelsfronten. Men jag vet också att vi lyckats skrämma iväg flera uppfödare (A)
Swea:
Nummer 41 kan man inte starta nån överskrift där de som är mer duktiga kan skriva mer i då?
Eller ett ege forum för dom?
Paronskrutten:
#42 Va? Hur menar du då? Ska inte "vi andra" få läsa vad dom som kan mer om utställning och rasavel skriver? Hur ska man isf "sortera" folket?
Abico:
#42 - Nä, det tror jag - och hoppas jag inte kommer inträffa. Jag gillar inte tanken på att dela upp marsvinssverige (även om det är just vad jag gjort i #41). Det finns ju ingen som helst möjlighet för "de oerfarna" att lära sig om dom inte får ta del utav den kunskap som finns hos "de erfarna".
Och hur ska man kunna dela upp folket? Jag ser mig som någorlunda erfaren på marsvin i allmänhet då jag haft marsvin i 7 år. Samtidigt är jag inte alls hemma på utställning, avel och sådant - men jag gör mitt bästa. En person som då fött upp i 3 år, är 18+ och är hemma på utställning och avel - är den då mer erfaren än mig?
Men om någon är intresserad utav ytterligare ett marsvinsforum, typ. utställningsmarsvin.ifokus, marsvinsavel.ifokus så går det alltid att kontakta killarna bakom iFokus och säga att man är intresserad av att starta sajten ifråga :) Själv skulle jag då vara aktiv på båda sidorna, även om jag ev. inte få lov att skriva på det "erfarna" forumet…
Idipi:
Bra med lite diskussion! :)
Jag håller inte med om att folk med med erfarenhet inte skulle ha använding för forum. Avel t.ex. kan diskuteras hur mycket som helst nästan…
Se på mus-, hamster och rått-forumen, de har jag fått uppfattningen om att de har en lite annan profil än marsvinsforumet. Personligen tycker jag att det är synd att inriktningen här är så "basic".
Jag tror inte att sajtvärdarna är problemet. Möjligen att de syns relativt mycket här om man jämför med andra iFokus, de är mycket inne och petar i trådar och skriver under lite "bessewissrigt" med "sajtvärd på marsvin i fokus" och då blir stämmningen lite påverkad.
I slutändan handlar det om vilken typ av sida det här ska vara. Jag ville bara påpeka att sajten faktiskt har en barnslig inriktning som skrämmer bort äldre.
Idipi:
#44 "Jag ser mig som någorlunda erfaren på marsvin i allmänhet då jag haft marsvin i 7 år. Samtidigt är jag inte alls hemma på utställning, avel och sådant - men jag gör mitt bästa. En person som då fött upp i 3 år, är 18+ och är hemma på utställning och avel - är den då mer erfaren än mig?"
Det beror på hur aktiv du varit under dessa sju år och hur aktiv uppfödaren varit.
En uppfödare som ställer ut ofta har i regel ett stort kontaktnät av andra uppfödare. Man pratar på varje utställning och ofta däremellan också och jag vill påstå att det är där den stora kunskapen ligger. Det handlar inte om hur många år man haft marsvin. Mina första fem-sex år som marsvinsägare kunde jag extremt lite. Det gick bra att ha marsvin ändå. :) Kunskapen kommer när man diskuterat med många andra med erfarenhet, testat själv och fått en känsla för vad som funkar, vad som inte funkar, vad som är vanligt och ovanligt, vilka de största fallgroparna är o.s.v.
Abico:
#45 - Jo, jag har varit ganska aktiv på hamster tidigare och dom lyckas hålla forumet både nybörjarvänligt och uppfödarvänligt. Men då sitter som jag förstått också en uppfödare som värd och andra som Medarbetare, dom har väl byggt upp forumet på ett annt sätt eller så.
Skulle det då bli bättre om vi inte signerade med "medarbetare på marsvin.ifokus"? Anledningen till att vi gör det är ju för att det inte ska bli funderingar när vi låser en tråd tex. "Varför ska h*n få lov att låsa trådar" men det kanske fungerar ändå?
Har du några idéer om hur vi ska kunna göra sajten mindre banslig och mer öppen för alla? Eller är det en omöjlighet?
#46 - Jo, det är klart ^^ Tack för det svaret :)
Så nu kan ni gärna fortsätta diskussionen! :)
Hur ska vi få denna sajt att bli bra för alla?
Som Swea gav förslag på vad tycker ni t.ex om en reggad uppfödare som Medarbetare?

Jag hoppas att det kan bli en liten ändring här på forumet nu när vi har fått en ny sajyvärd:-)
**Jag har PM:at den förra sajtvärden vid upprepade tillfällen med förslag på Artiklar och även erbjudit mig att skriva dem men antingen har jag inte fått något svar alls eller svaret att hon ska fundera på det och återkomma igen vilket hon inte gjort.
Vill inte snacka ill aom någon nu utan bara säga, hoppas att ingen tar illa vid sig för det?
Jag ansr att dett mesta fungerar bra men jag kan även hålla med Idipidi om att detta forum verkar vara mer riktat till barn/unga (nybörjare?) än vad kanske vissa av de andra djurforumen är.
Jag upplever inte de andra forumen har medlemar som "gissar" på samma sätt som marsvin.ifokus har det när frågår ställs.
Här tycker jag att många gissar när de svarar (eller i värsta fall skrivet saker som om de vore världens sanning och om man ifrågasätter/pressar lite så kommer det fram att de inte vet utan tror).
Det förekommer kanske även på de andra forumen (jag är inte där så jätteofta) men jag upplever iaf att de flesta som skriver/svarar där är överens och att det (oftast iaf) är rätt info som ges ut där.
Jag tycker att det är synd att det är så få uppfödare som är här eftersom uppfödare ofta har större eraferenhet av djuret de föder upp än det som "bara" har de till sällskap. Eftersom uppfödare i de allra flesta fall syslar med utställning så har de ett kontaktnät och man byter alltså erfarenheter med varandra (precis som idipidi skriver i inlägg 18/44) och det lär man sig otroligt mycket av att göra.
Det hade ju varit kanon om man även hade kunnat göra det här!
Jag vill förtydliga att jag inte menar att de som inte föder upp/sysslar med utställning behöver ha sämre kunskap om djuret (marsvin) för det men jag tror att man har olika kunskaper/erfarenheter eftersom man "ser" (kan inte komma på nåt bra ord) djuret på olika sätt.
Det är kanske bara jag som uppfattar det så?
Jag känner att min kunskap om marsvin har utvecklats otroligt mycket sen jag började föda upp igen efter pausen vi hade.
Mycket kommer från de uppfödare jag har kontakt med men ännu mer kommer från djuren jag har. Jag tycker att det känns som om jag lär mig något nytt var gång jag har en dräktig hona/ kull med ungar. Inte bara i avelssynpunkt (även om det är där jag känner att jag utvecklats mest de senaste åren) utan även i allmänhet.
Jag tror inte att det skulle bli bra att dela upp formen så att det blir så att i en del får bara grupp A skriva, i en del bara grupp B osv. Det hade blivit riktigt tråkigt!
Jag vet heller inte hur man kan fixa ett upplägg som passar alla grupper (nybörjare, barn/unga, äldre, utställningsintresserade & uppfödare) men det är ju definitivt något som alla medlemar skulle kunna fundera på.
Jag hoppas att marsvin.ifokus kommer blir bra och att alla känner sig välkomna här oavsett vad som kommer att hända (om det blir någon förändring eller om det stannar kvar som det är).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

# 21. Det beror väl på vad det är för en person. Fram till nyligen har det ju inte funnits några ålders- och kunskapskrav för att vara registrerad uppfödare. Det är ju därför inte någon garanti till en god pedagogoisk förmåga som det många gånger handlar om här - bita sig i tungan och inte skriva ett trettionde likadant inlägg om att det te x är synd om ett visst marsvin på Blocket. (Jag står i övrigt fast vid vad jag föreslog på medarbetarsajten, men då som Medarbetare.)
Jag är Medarbetare på en annan ifokussajt, djurtransport. Den är betydligt enklare att driva eftersom det inte är särskilt många diskussioner. Jag tycker att medarbetarna här gör ett bra jobb.
Envishet och drömmar

#21 Nej, jag håller inte med Swea om hennes idé.
Jo visst, denna sida kan vara lite barnslig ibland, men det är ju något man får stå ut med. Det finns ju äldre marsvinsuppfödare som idipidi till exempel.
Bara för att man är gammal behöver det inte betyda att de vet mest.
Gillar man inte denna sida, så är det ingen som tvingar en till att stanna. Alla har sin fria vilja.
Bara för att man är reggad marsvinsuppfödare och är över 18 år behöver inte betyda att man är bäst och vackrast…
Dessutom är ju medarbetarna mest till för att hålla ordning på sidan och lägga upp Artiklar. Om man vill själv lägga upp en artikel, så är det ju bara fråga Camilla så fixar hon säkert det!
Men jag är rätt nöjd med medarbetarna vi har nu, kanske förutom en som är lite oaktiv. Men annars är marsvin.ifokus bra sida.
"Gillar man inte denna sida, så är det ingen som tvingar en till att stanna. Alla har sin fria vilja."
Tråkigt om det är den inställningen som gäller. Då lockar man inte direkt nya medlemmar. Det är väl bättre att fundera på vad som kan bli bättre. Det är väl inte skrivet i sten att sajten ska ha exakt den inriktning som är nu?

#25 Vaddå? Det är väl inte roligt att vara på en sajt man inte gillar som man inte kan/orkar förändra?
#22 - Så visste jag inte alls att det var :/ Men om någon har någon artikel eller någon idé till en artikel så pm:a gärna värd/ Medarbetare här inne. Vi gör alltid så gott vi kan för att få alla nöjda - även om det inte alltid blir så bra ;P Man är ju bara människa.
Det här med att folk härinne gissar på frågor, kan jag inte känna igen mig i. Kanske är jag lite "hemmablind" vad vet jag :/ Men det är ju verkligen inte bra om det förekommer…
#23 - Vad föreslog du på medarbetssajten? Någon spc. tråd därinne - måste ju kolla ^^
#24 - Jo, det är klart att det är fritt att vara här eller inte. Men vi (erh, jag då ^^') vill gärna bredda sajten - ju fler marsvinsintresserade desto roligare :)
För övrigt tycker jag att det är jättebra att vi kan diskutiera det här, det är ju tillsammans med er medlemar som vi kan utveckla sajten - utan er vore vi ju ingenting ^^
Hanna
#26 Jag förstår inte. Varför kan sajten inte förändras?
Numme 26
Jg kan inte heller fatta varför man inte kan förändra sidan?
Om man inte tycker nåt är bra så måste man ju kunna pröva att ändra och se om det blir bättre? tycker åtminstonde jag!

#26 och 27 Jag menar, om medlemmen är missnöjd med sajten. Och han/hon orkar/kan inte förändra sajten, då behöver man inte vara här då. Visst låter det grymt, men hur kul är det att en enda medlem ska förstöra för oss andra?
#25 Är helt öppen för förslag hur vi ska kunna bygga sidan så den passar alla någorlunda iaf. ^^

** Det var i somras/höstas och jag kommer inte ens ihåg vad det var för idéer jag hade (så det var nog inget viktigt
).
Jag kanske överreagerar när jag tycker folk gissar mycket utan att egentligen veta vad de pratar om, jag vet inte………
Min uppfattning är iaf att det är så,även om det faktiskt har blivit lite bättre nu.
**SMF 237 Sweet Dream's
#32 Och jag håller med dig. Det förekommer ganska mycket att man skriver detaljerade svar som att man vet tvärsäkert fastän man egentligen inte gör det. Men det har blivit lite bättre. :)
#32 - Okej ^^ Men kommer du på något bra så pm:a! :)
Jag vet inte alls *s* Det kan ju hända att jag bara inte ser det…
Hanna
Om jag inte vet säkert brukar i alla fall jag oftast skriva det, så att den som frågade förstår att det jag råder om/förklarar kan vara helt fel.
Vad menar ni med att hamster/råttor/gerbiler.ifokus skulle vara mer inriktade på uppfödare? Jag tycker personligen att deras diskussioner kan vara mycket mer oseriösa än våra, om det är så ni menar. Några stora diskussioner om avel och utställning pågår ju inte där så ofta vad jag har sett. ;/ Den enda skillnaden är väl att det finns många som föder upp där och det finns MÅNGA inlägg med "En kull är född" eller "Vilken färg är det här?", men trots det ser inte jag några speciella diskussioner angående just avel eller utställning. :s Möjligen "Hur ställer man ut?", men det är ju en s.k. "nybörjarfråga".
Det är ju dessutom minst lika många inlägg där om "enkla ägare" och deras djurs små vardagsproblem och händelser. Nybörjare är ju precis lika vanligt där, så jag förstår inte vad ni egentligen menar?
De gånger jag tittat in på råttor, hamster eller gerbil.ifokus(vilket sker några gånger i veckan) har en del av medlemmarna fått sidorna för mig att framstå som ganska oseriösa, tyvärr…
Jag har i alla fall upplevt det så.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Putt!
Viktigt ämne som bör diskuteras vidare ^^

**Ska jag absolut göra:-)
**SMF 237 Sweet Dream's

**Jag kan ha uppfattat de andra forumen fel som jag skrev i mitt inlägg så är jag inte där så ofta men jag uppfattar att de som svarar i de forumen är mer överens än de som svarar här på marsvin (och att det i större utsträckning blir rätt info där).
Som sagt så är jag inte i de andra forumen ofta men i början på året var jag inne och bad om hjälp med sköselråd som jag skulle skriva till Djurskyddet Ängelholm-Bjäres hemsida och de som skrev var överens om i stort sett allt:-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Du skiv till mej att det är 2 arbetare färre nu en innan kan du inte fylla upp dem med uppfödarearbetare då? Så kanske det kan blir bra?:D
Jag startat en tråd där svenska marsvinsföreningsregistrerade uppfödare skriver. Du kan ju titta i den ju!
#31 Det är ju viktigt att göra sidan både rolig för mindre och lite äldre, det är ju roligt och bra om unga marsvinsägare upptäcker den här sidan, för då kan man få mkt hjälp, fast än man inte känner en "marsvinsexpert" eller liknande.
mm just det en registrerad marsvinsuppfödare i svensk marsvins föreningen hadde kanske kunna se seriöst och bra ut oxå kan de ge mycket hjälp!
#41 - Så bara för att man inte är registrerad marsvinsuppfödare kan man inte ge någon hjälp eller se seriös ut?
Hanna
jo det kan man men det kan se fint ut att dom vill vara med och skapa en fin sida!!:D
#43 - Jasså..
Hanna

**#41 & 43
**Kan inte vi uppfödare svara på frågor/ge hjälp eller vara med och skapa en bra sida om ingen av oss är Medarbetare?
Jag anser att det är alla medlemmarna tillsammans som skapar sidan utan medlemmar hade sidan ju inte varit någonting……….
**SMF 237 Sweet Dream's
nummer 45
jo det kan ni vel men jag och kanske andra skulle kanske tycka det var bra och ser fint ut på sidan om uppfödare är med och kör på den?
Tycker du att alla medlem ska va arbetare eller vad menar du???
#46 - Jag förstår faktiskt inte varför du är så fixerad vid tanken på att sidan ska drivas av en uppfödare? Bara för att man inte är registrerad i svenska marsvinsföreningen som uppfödare så betyder det ju inte att man inte har det som krävs för att driva en sajt om marsvin. Jag vet minst en person som är ruggigt duktig på marsvin och som inte är registrerad uppfödare. Marsvinskunnandet kommer inte med uppfödarnumret vet du..
Hanna
nummer 47
jag tycker det ser fint ut att uppfödare står som arbetare och man bor ofta kunna mycket när man är uppfödare tror jag:)

**Var har jag skrivit att jag tycker att alla medlemmar ska vara Medarbetare?
Det tycker jag verkligen inte, då hade ju hela meningen med att ha Medarbetare försvunnit………
**SMF 237 Sweet Dream's

**Bra skrivet!
**SMF 237 Sweet Dream's
"Intressant" diskussion… :)
Jag håller med många av er, tycker dock själv som Medarbetare att det känns väldigt anklagande att det skrivs att det skulle vara bättre med någon uppfödare som drev sajten. Det är som att säga att vi nuvarande inte är tillräckligt bra, fast man inte säger det rätt ut. Så känner iaf jag…
#47 Bra skrivet, håller med till 110% - precis min tanke också! :)
#48 Men borde man inte kunna mycket även om man inte är uppfödare?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
nummer 51
jo man bor det kan man tycka!
Jag förstår inte varför ni som är arbetare är så mot mitt förslog att uppfödare oxå får vara arbetare?
Är ni rädd?
#52 - Vi är inte alls emot ditt förslag. Men på ditt sätt att säga det så låter det som att alla som inte har ett registrerat uppfödarnamn inte heller duger som Medarbetare.
Och nej, jag är inte rädd.
Hanna
nummer 53:
Jag har svårt att säga och förklara och skriva.
#54 - Okej, men jag tror jag förstått vad jag vill förstå ändå. Tack :)
Hanna
nummer 55:
Bra:)
#52 Det är inte så att jag är emot det, det känns bara som om att du "klagar" på oss, som om vi inte duger, och hur kul är det? Visst, jag har ingenting emot en uppfödare som Medarbetare, absolut inte, däremot tycker jag att vi är tillräckligt många som Medarbetare redan. Men det är inget som ska diskuteras här utan mellan värd och Medarbetare. Nej, varför skulle jag vara rädd - för vad…?
Mvh Felicia

#57 Tycker synd om dig och de andra medarbetarna. När folk klagar på er :( *kram på Felicia*
en fråga bara… finns det ens någon uppfödare som vill va me o hålla i sajten? annars e ju diskussionen ang uppfödare som Medarbetare ganska lönlös…….. tycker för övrigt att sajten är bra, är inte spec intresserad av rasavel o utställning o tycker därför att hamster.ifokus tex som e mer inriktade på d e lite småtråkigt……… :P dock e d väääldigt mycket OT som man skulle kunna hoppa över här (brukar iofs inte läsa d).
jag är uppfödare och skulle gärna vara Medarbetare..
okej men kan du inte vara det då? så får både du o swea som ni vill :) tycker det verkar som att det görs svårare än vad det egentligen e?
#59 tkr du att det är mkt OT här så ska du se kanin.ifokus :P
Har nyss läst igenom den här tråden o lite i de andra också.
Jag får också känslan av att swea inte tycker att vi Medarbetare duger pga vi ej är reggade uppfödare. O jag förstår inte varför det skulle se finare ut att ha en reggad uppf som Medarbetare än "vanliga" marsvinsägare.
Men om någon är intresserad av att bli Medarbetare så är det ju bara att kontakta sajtvärden och fråga om hon vill ha fler som hjälper till. Själv har jag inget emot om en reggad uppf är Medarbetare. Men den som är intresserad av att bli det bör ju själv kontakta sajtvärden om det tycker jag.
Som sagt så är ju alla välkomna att skriva i forumet, ge önskemål om Artiklar osv, inte bara medarbetarna. En reggad uppf eller annan kunnig person kan ge väldigt mycket hjälp och starta trådar utan att vara Medarbetare.
#62 har bara vatt där inne en gång o ställt en fråga så ja vet inte :P
men en del OTtrådar som t.ex "vad gör du nu" har ja vatt inne o kollat igenom en gång men där stod ju inte en seriös mening^^ o d e tråkigt när man kommer in på "senaste inläggen" o där bara e massa OT-trådar man ser…… =/
#64 Inte alltför få gånger har det hänt att det är typ 10 OT-inlägg av de femton som visas där ^^' Det är liite att överdriva tkr jag. Man fattar varför de har OT-stopp på helgerna nuförtiden. ;p
Men de har faktiskt bättrat sig, så det är bra ;)
Nu har SMF237_Sweet_Dreams blivit en i medarbetar gänget också. ^^, Ni kan se det om ni kikar i meny raden "Om sajten" också.
//Camilla
nummer 66
så bra att 1 entligen svenska marsvins föreningsuppfödare är med:D
#63 Bra skrivet Annelie, jag håller med dig helt :)
Mvh Felicia
#67 ärligt talat så tror jag inte att det gör så stor skillnad, men hon anmälde sig frivillgt därför fick hon bli det. :)

#69 Frivilligt? Du hotade henne med våld om hon inte anmälde sig till Medarbetare! ;D
#70 ^^,
Jag tycker det värkar bli bättre här med mindre tjaffs nu när uppfödare är arbetare med.
TACK ATT DU NU ÄR DET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:DDDDDDDDDDD

Jag har inte märkt en så stor skillnad sen en uppfödare blev Medarbetare ( ta inte illa upp ) me det var ju nästan typ du swea som startade bråket typ med att hålla på och säga sådant som att dom andra medarbetarna e för unga …

elr bråk å bråk …. lite irritationer då
Jag håller med dig #73
Jag håller också med #73
O vaddå för unga? Själv är jag 40…

asså det var inte jag som sa att ni var för unga utan det var ju Swea

fast själv tycker jag att det e bra att även dom som e yngre oxå kan få känna sig bra på saker och så … och det gör man ju om man till och med får en plats som Medarbetare .. :)
#77 Annelie sa inte det till dig heller. :)

Jahaa ojj :S jag är nog inte riktigt vaken tror jag ;P

Håller också med elin! :/

Hmm intressant disskusion! Men jag har nte fattat det där med att uppförare ska vara medarbetare/värdar för att dom kan mer ? :S Konstigt resonemang tkr jag .. Jag tkr att alla är lämpade som Medarbetare (nu menar jag inte att alla ska vara dt, utan att alla har kapaciteten för dt) , som jag uppfattat dt ska man sortera inlägg i rätt kategori, se till så att dt inte uppstår bråk, publicera Artiklar (vilket dt krävs kunskap för) osv och dt är ju inga svåra uppgifter?! Menar inget illa mot nuvarande medarbetere :) Min åsikt!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#82 - Precis….
Håller med #73 och #82… Det har inte direkt blivit någon större skillnad den senaste veckan…
Mvh Felicia
har inte heller märkt någon direkt skilnad :) men det är alltid trevligt med en till medarbetare:)
#79 Nä, jag menade inte dig Elin utan jag menade det som en kommentar på vad Swea sagt innan ang ålder.

#86 jahaa okeej ;P sry

jag har heller iinte märkt ngng skillnad inget illat menat mot den nya medarbetaren men lix ngn som har ,ärkt skillnad ni som så gärna ville ha upföare Medarbetare ? :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#88 Nepps, ingen skillnad från min sida heller mer än yttligare en trevlig medarbetarkompanjon :)
Mvh Felicia

**Jag tar inte illa upp alls, jag har själv inte heller märkt någon skillnad sen jag blev edarbetare (förutom att jag har fått tillgång till en hel del nya alternativ när jag klickar runt på sidan:-P).
Jag har inte gjort så mycket "medarbetar-saker" än heller, har/ har haft fullt upp här hemme med grisarna och jag håller fortfarande på att sätta mig in i vad jag ska göra:-)
Håller dock på att skriva en artikel som jag hoppas blir klar snart men som sagt, jag har fullt upp med grisarna för tillfället (handmatar bebisar för tillfället plus att jag faktiskt, tro det eller ej, har ett liv utanför marsvinen;-)).
**SMF 237 Sweet Dream's

#90 haha okje ;D dt blir nog ba (Y) lycka till med grisarna och artiklen ahaha och ditt andra liv D) ;)
Jenny
#90 Vad kommer artikeln handla om, bara av nyfikenhet?
Väntar med spänning ;)

**Tack:-)
**Den jag håller på med för tillfället handlar om avel.
**SMF 237 Sweet Dream's
#93 Åh, vad bra :D En sån artikel saknar vi ^^