Olika veterinärer - TIPS!
Funderar och har letat (inte tillräckligt noga?). Om tillbud skulle uppstå och man måste söka veterinär, då vill man ju helst ha det nära hemmet om möjligt. Dessutom en som är BRA!
Finns det någon lista/förteckning på siten, eller kan vi starta en i denna tråd, om var det finns bra veterinärer - på marsvin. Om man dessutom har erfarenhet av pris osv kan man ju lägga till det.
Hänger ni på eller kan ni tipsa mig på annat sätt?
Bor i Lundatrakten/Skåne. Ingen erfarenhet av smådjursveterinärer.
Det finns en liknande tråd redan, kika lite så kanske du hittar den :) Där finns iaf. ett par rekomenderade kliniker.
Hanna
Vet bara bra kliniker/veterinärer i Gbg-området då jag bor där. Hör med Stormviskaren och Starlights, de befinner sig i Skåne-trakten tror jag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag fick tips om en nystartad veterinärklinik i Lund, tyvärr vet jag inte vad den heter men veterinären var en kvinna som hade ett lite ovanligt dubbelnamn, typ Anna-Kajsa. Har inte vart där dock.
Envishet och drömmar
ja bor i malmö o har fått mkt bra hjälp på erikslust vetrinärklinik! :)
#2 - Hrm, konstigt. Jag kikade lite nu också och kunde inte hitta den *grr* Jaja, kör på i den här tråden då ;P
Hanna

#4 Du tror inte du kan luska lite till? Var låg t ex kliniken…?

Jag bor i Ängelholm och brukar gå till Henrik Björkenfält (Djurkliniken Ängelholm) med mina marsvin.
Jag tycker att han är ganska kunnig när det gäller marsvin (brukar alltid försöka läsa på och kommer med förslag på olika behandlingar man kan prova) och framförallt så vågar han erkänna när han inte vet vad det är för fel så han gissar och chansar inte!
Han var även kurskamrat med en väldigt duktig "marsvinsveterinär" som han fortfarande har bra kontakt med och har sagt flera gånger att om det är nåt han inte vet så kan han alltid ringa honom och höra.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

# 7. Jag fick tipset av veterinären på Zoozity i Malmö, men han visste inte mer utan försökte ge mig en vägbeskrivning. Jag har bara vart i Lund två gånger så det var rätt dödfött.
Envishet och drömmar

#4 Har kollat upp veterinärer i Lund, och jag tror du menar Kajsa-Lisas Veterinärstation på Dalbyvägen. Vid samtal dit visade det sig att de inte har gnagare alls, bara katt och hund (tror jag det var). Inte marsvin åtminstone.
Djursjukhuset i Lund "fixar" marsvin. Har genom kontakter också hört att Distriktsveterinärerena (i Flyinge?) kan lite.

#10. Ja, där ringer det en klocka någonstans i bakhuvudet. Dalbyvägen hette det. Synd att det var ett felaktigt spår.
Envishet och drömmar

jag bor utanför Ystad o har en jättebra vetrinär som verkligen kan marsvin o är jättebillig. Inga haraldsson bor i sövestad heter det. 041-61010 mycket bra vetrinär. :)