Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1308 ggr
Ireth
0

Jag är ny här :)

Hej! Helt ny är jag väl inte eftersom jag har följt diskussionerna osv här på sidan ett bra tag men jag har själv inte vågat skriva något förrän nu, hihi. Jag heter hursomhelst Maria och är 20 år, idag filmade jag mina små grabbar och tänkte dela med mig av dessa underbaringar :) Det är tre alpacor och en texel. Sam, Frodo, Snöboll och Bison heter dom. Och vi ville ta mod till oss och äntligen säga hej! :)

www.youtube.com/watch?v=pa-wHMVj40s

Så för den som vill finns de att se om ni klickar på länken :)

Flyttar tråden till rätt kategori.

//Sandra, medhjälpare på marsvin.ifokus

idipidi
0

Är det en himlayatexel? Sjukt söt! Varifrån kommer dina marsvin?

Ireth
0

nu ska vi se om jag gör rätt som svarar i en kommentar, men det gör jag nog :P Ja det är sant som du säger :) Han är helt enkelt för söt, det är nog nästan olagligt. Han är från Heartbreak's, det är dom förresten allihopa.

Emma-U
0

Välkommen Ireth :)
Hoppas att du och dina grabbar kommer att få mycket nöje från denna sida - som de flesta medlemmar verkar ha fått än så länge..

Sjuuukt söta dina grabbar är :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Ireth
0

#3 tack så mycket :)

Denna kommentar har tagits bort.
Creation
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen till marsvin.ifokus ^^
Hoppas att du kommer trivas :)

Dina marsvin är verkligen jättefina :D
Hoppas själv på att få skaffa mig en liten krulltott (som jag alltid måste kalla dem) om… tja, något/några år om mamma inte är alltför grym ;)

Men så kan jag ju nöja mig
med mina två supersöta coronettisar <3 :)
Ena grisen Cinnober på bilden ^^ (ursäkta dålig kvalite)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Ireth
0

#6 Tackar :) Jag har sett dina marsvin i en annan tråd, minns just det för att jag tyckte dom var så söta =D

Creation
0

#7 Hihi, ja, de är underbara :)

Wiizy
0

Välkommen hit!

Ireth
0

#9 tack! :)

Abico
0

Välkommen hit :)
Hoppas att du ska trivas och inte drar dig för att kast ur dig frågor om du undrar något.
//Hanna - medarbetare

Hanna 

emmsaaan
0

Söta marsvin! :)

Och välkommen hit!

Ireth
0

#11 #12 Tack så mycket! Jag trivs redan mycket bra :)

CamillaS
0

Hej välkommen hit!
(skulle sagt det igår men mitt tangentbord fungerade inte) ;)
Som sagt har du frågor så tveka inte att fråga, inga frågor är för dumma för att ställas. :)
Btw. jätte söta marsvin du har blev kär i din lilla Himalaya. <3
//Camilla - Sajtvärd

Ireth
0

#14 Tack :) Vem blir inte det? ;) Han är min lilla ögonsten<3

CamillaS
0

#15 Hi hi förstår det :)

He he mina marsvin börjar också prata när jag tittar på din film ;)

Ireth
0

#15 Mina med, de verkar inte känna igen sina egna "röster";)

CamillaS
0

Ha ha XD

Skrotan
0

Välkommen till Marsvin.ifokus:)

en fråga bara:) i din ena bur, går det bara en gris där?:)

Creation
0

#19 Tror inte dt. ;)

Man såg ju plutt-plutten under vägghyllan x)
En liten svart skugga :p

Ireth
0

#19 Jag har två i varje :) I gallerburen under hyllan satt den yngre alpacan, men han var lite blyg. Och som Skrotan säger så syns mest bara en mörk skugga :) Men två är dom hursomhelst:)

Pias
0

Ja,oj, vad söt han var!!! De andra är såklart fina de också men tyvärr kommer de ju lite i skymundan på filmen eftersom himalayan är så supersöt! Kyss

Ireth
0

#22 Jag inser mer och mer för varje dag att han är väldigt speciell <3 Vad stolt jag är =D

Bella-R
0

Varmt välkommen hit Ireth!

Hade gärna velat sett videoklippet på dina grisar, men youtube har slutat funka på våran data så kan inte se den, men dom är säkert jättesöta, och gulliga namn hade dom oxå :D

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Skrotan
0

21# ok vad bra:) den lille vill man gärna se ordentligt så, kan du försöka få till en bild på "skuggan"?^^

Ireth
0

Jag lägger in bilder på alla :) Var ju nästan bara Snöboll som syntes på filmen ändå, de andra var för svarta ;) Börjar med Frodo, (han saknar lite hår vid nosen efter ett slagsmål då han fick ett litet bett där)

Ireth
0

Här är Sam :)

Ireth
0

Bison, den lille blyga på filmen ;)

Abico
0

#26 - #28
Så söta ^^

Hanna 

Ireth
0

Snöboll :) Detta var den bästa bilden på honom som jag kunde hitta. Jag har inte en aning om hur jag ska göra för att ta bilder på honom där hans färger inte blir missvisande. Antingen blir den röda färgen på ögonen fel eller hans mörka nos :S Men men, filmen finns ju så länge :)

idipidi
0

#30 Vad har han för föräldrar? Förstår inte hur Tina kunde sälja en sån sötnos. men tur för dig! ;)

Ireth
0

#30 Haha ;) När jag skulle köpa honom så trodde vi först att han var pe white, men sedan såg vi att det började mörkna lite vid nosen och öronen, så han har inte blivit så här mörk förrän han kom till mig :) Föräldrar? Vilka de är eller hur de ser ut? ;)

idipidi
0

Ja, vad de heter. :) Jag har hyfsad koll på Tinas djur tror jag. Himalaya föds vita men mörknar sen, så det är helt normalt. Med hjälp av föräldrarnas färger brukar man dock ofta kunna lista ut om de ska bli himmie eller inte.

Ireth
0

e. High Hats Peter Pan u. Love Miracles Quorinna. Det var längre bak i "släkten" som det var himalaya, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var :P Det var en annan unge i kullen som såg exakt likadan ut som Snöboll ungefär när de var små, men han var en merino :)

idipidi
0

Ahaa.. tack! Båda föräldrarna är bärare av pe white/himalaya anlaget i så fall.

Ireth
0

Vet du det när du hör namnen? Eller måste det vara så för att ungarna ska bli det? :)

idipidi
0

Det måste vara så för att det ska bli såna ungar. Men jag vet vilka föräldrarna är.

Ireth
0

Aha då förstår jag :)