Vad har mina för färger och teckningar?
Kan ni hjälpa mig med färgerna och om teckningarna heter något speciellt på mina marsvin?
Jag är förstås partisk men tycker de helt klart är kanonfina! Underbara färger och teckningar.
Ursäkta den dåliga bilden men jag tycker färgerna kommer mest till sin rätt här.
Det är Alfonse Al Capone och Charles Lucky Luciano :)
Om man ska kunna säga något säkert behövs fler bilder. :)
Jag har inte speciellt många bilder på dem än. Haft dem en vecka ungefär bara men tog ett par av de bilder jag har, alla är snarlika, och skapade ett album på Photobucket. Titta gärna där. :)
http://s107.photobucket.com/albums/m305/hoppetossa/marsvinen/
Länkade åt dig. //CamillaS - Sajtvärd
Det hjälpte. :) Det ser ut som två teddy- eller rexkorsningar. Den trefärgade är buff/white/black och den andra creamagouti/white.
(Ganska bra exempel förresten på hur en chokladbaserad agouti ser ut. Det är ju ganska vanligt att folk felaktigt säger att de har creamgoutis. Lemonagouti (svartbaserad) är mycket vanligare än creamagouti (chokladbaserad).)
Jo de är teddy. Så buff/white/black och creamagouti alltså. Säger man bara creamagouitis eller lägger man in chokladbaserad före också? Uppfödaren (inte med i smf) refererade till dem som gul med vitt och svart och den andra som grå och vit. :o/
Tack så jättemkt för hjälpen!
buff/white/black (i ordning vilken färg de har mest av, buff är den gula färgen) och den andra är creamagouti/white.
Är de rasrena teddy? Det ser inte ut så på bilderna utan jag skulle nog kalla dem korsningar.
Jag kan ju bara gå på vad uppfödaren sa och hon sa teddy. Likaså frågade veterinären om de var teddy när jag var där med Charles i fredags men sen om de är korsningar gör mig detsamma faktiskt. Det ändrar ingenting för oss. :)
Visst kan du kalla dem teddy om du vill. När du verkade så säker på att de är teddy trodde jag att det betydde att de har stamtavla och det hade förvånat mig. Man ser att det ligger korsningar med virvlar bakom. Jag har själv haft en teddy med virvlar för en massa år sedan. Jag brukade säga att han var teddyssinier = teddyabessinier. :)
#7 - Oh, Teddyssinier måste ju vara vad jag har här hemma då ;P Lilla Greta (ursprungligen från djuraffär - köpt från Eragons) har ett par härliga virvlar ^^ Kan man anmäla henne till utställningar med teddyssinier angivet som ras tro? *s*
Hanna
Jag brukade göra det i petclass… :p
#9 - Jag kanske skulle prova det då ;P
Det var ingen som vägrade ta emot anmälningen eller sådär?
Hanna
Nån gång skrev de nog inte teddyssinier i katalogen utan typ teddy eller lämnade blankt, men ibland fick det stå teddyssinier. Fast så hade han faktiskt åtta rosetter som en aby också. :)
#11 - Okej ^^
Greta har lite virvlar där hon själv vill ;P Med lita fantasi så kan man ana en crest :P
Hanna
Nej, för mig kvittar det faktiskt. De är urcharmiga till utseendet och humöret och sen om de är korsningar gör inte mig något. Uppfödaren sade teddy när jag frågade om rasen men några papper på dem har jag inte.
#7 Trodde du det hette så eller ville du bara kalla det så? xP
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 Det var för att det var kul att kalla det så. :) Om ni är snälla kanske jag anstränger mig och försöker leta fram en bild på honom. ;)
#15 Jag är väl jämt snäll? 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#15 - Självklart är vi snälla (A)
Hanna