Inlägg som försvinner!?
Nu har det hänt igen och den här gången är jag säker, en del inlägg som jag har skrivit, försvinner! Jag skriver som vanligt och publicerar inlägg och jag ser i tråden att det har kommit in, men när jag kollar nästa dag så är det borta! Detta händer inte alltid, men har hänt ett par gånger nu. Till en början trodde jag att jag hade kollat fel, för ibland kan jag påbörja ett inlägg och sen kommer det något emellan och när jag kommer tillb. till datorn så har det hänt att jag har raderat det ist. för att publicera, men nu är jag säker denna gång, för jag svarade igår i tråden om Rävlandakorten på Xtanlovers fråga om vilka fler marsvin jag hade hemma. Grr, då var jag inte knäpp då när jag fick för mig att det fattades inlägg.
Är det någon mer som har råkat ut för samma sak?
Flyttade tråden till "Om Sajten" istället för OT ;) /Felicia, Medarbetare på Marsvin.ifokus

samma här det har häntr mig oxå !

Undrar varför?

Kan andra ta bort ens inlägg?
Medarbetarna och Sajtvärd kan =/ Men de brukar oftast skriva anledning ;)
Det är nog nån bugg. Det har inte hänt mig vad jag vet :s
När inlägget försvunnit, har även inläggets siffra försvunnit ur tråden? Dvs #1 #2 #3 osv ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Konstigt :/ Som #4 sa så kan Medarbetare och värd ta bort inlägg men då skriver vi varför och för att vi ska radera något så måste dte varit något olämpligt skrivet…
Hanna

Näe, det stod inget alls, det var bara borta =/
Det händer att vi medarbetare/värd tar bort en del utav inlägg eller hela inlägg om de är helt ifrån trådens ämne (alltså OT) och inte passar in. Men så många inlägg borde det inte vara, jag kanske har tagit bort max 1 som du har skrivit. Men det kan ju vara något fel också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det är nog bar ifall medarbetarna skriver ifall och av vilken anledning ni tar bort inlägg eller hela trådar. Eller när ni ändrar i inlägg..
Öh, varför tar ni bort inlägg om de inte är direkt olämpliga? Gör det sajten bättre så att fler trivs här eller är det bara kul att leka polis? Det kanske är värt att fundera över…
#9 Ja, det är klart, glömde skriva det - men självklart skriver vi (jag) när inlägg tas bort! ;)
Mvh Felicia
Jag meddelar alltid om jag tar bort något olämpligt inlägg…
De gånger jag inte meddelar är när jag raderar dubbelinlägg.
Hanna
Piggie… Jag läste inte #0 helt ordentligt ser jag nu ^^, I tråden om Foton från Rävlanda skrev du:
"lite mer OT: #33 Jag har ju bara gamla Filippa också och hon föder ju när som helst nu (håller tummarna på att det blir i helgen), men hennes ungar kanske blir fina. Det är ju lite av ett lotteri det där, när vi inte vet vem pappan är :)"
Då tog jag bort det som var OT i inlägg #33 och ditt inlägg, det gör ingen skillnad för trådens ämne utan det hade du själv t.o.m skrivit var OT… Resten (som hör till tråden) fick stå kvar såklart. Så ja, resten förstår du nog själv ;)
#12 Ja, det klart, dubbelinlägg tar jag också bort utan att meddela.
Mvh Felicia
Fast det skrivs faktiskt inte alltid när ni tar bort olämpliga inlägg, trådar eller ändrar i inlägg. Även om det i endel trådar kan bli lite trevlig stämning så behövs dom väl inte alltid tas bort, utan skulle väl räckas med att låsas med en lite förklaring varför. Då vet man ju också vad som accepteras att skriva och inte om vissa har svårt med det. Dvs om det inte är direkt olämpligt att meddelandena står kvar pga att dom är kränkande eller liknande.
#14 Menar du ta bort eller låsa inläggen eller trådarna? För trådar händer det väääldigt sällan att vi tar bort, vi har nyligen bestämt att endast utgångna annonser blir låsta, och trådar som trådskaparen vill ska tas bort. Men i alla fall när jag tar bort (de försvinner inte helt) eller låser inlägg eller trådar skriver jag det.
Mvh Felicia
Vet inte riktigt vad du vill jag ska förklara, jag menar det jag skrivit. Men så bara för att den som startat tråden vill att den ska tas bort så görs det eller? Det är ju ganska dåligt. Då kan man ju aldrig diskutera något om man har en annan åsikt än trådskaparen. Då kan den bara be er ta bort den. Då är det ju en väldig fördel att starta tråden, då man bestämmer det som ska diskuteras helt nästan. Men oavsett om trådskrivaren bett er ta bort den så tycker jag att det ska skrivas varför, med undantag för dubbletter, till salu annonser osv. Jag har både följt och skrivit i trådar där det diskuterats en hel del, men helt plötsligt är tråden borta utan nån som helst motivering varför. Det är faktiskt otroligt irriterande. =)
#16 Nej, bara för att trådskaparen vill det tas den inte bort. Det är inte så ofta som någon ber om det heller, mer om det har uppkommit OT-snack, småbråk m.m. Inte annars! :)
Mvh Felicia

#13 Ja största delen av det inlägget var ju svar på den OT fråga du själv fågat ;)
Äh, nu har jag ju fått svar på detta, diskussionen behöver nödvändigtvis inte fortsätta,om det inte är någon som har nåt viktigt att säga om detta :)

Tar upp dettta idag igen. Igår la jag till hur många marsvin jag hade i tråden som heter "hur många marsvin har vi?" Idag hittar jag inte mitt svar, varför?? Jag gjorde allt enligt regelboken denna gång, bara plussade till mina två grisar, inget OT.
Eller är jag blind, finns jag där??
#19 - Nej du finns inte där och det finns inget borttaget inlägg i tråden heller…
Hanna
Jag har nu tagit upp felet på "värdsajten" hoppas att det löser sig snart.
Hanna

Tackar :)
#17 Vi brukar visst ta bort tråden om trådskaparen vill det. :/
Men är det så att man tar bort tråden på dennes begäran och nån anna vill fortsätta den diskussionen så kan vel den personen göra en ny tråd om det?
Charlie svarade såhär :)
"De senaste dagarna sa har vi bytt servrar. I samband med att dessa konfigurerade och sattes upp sa kan mycket underliga saker intraffa. "
Hanna

Ok,för nu har det inte hänt vad jag har märkt iallafall :)
#25 Det är tydligen fler som är drabbade av det. men hoppas det är fixat nu då. :)
#26 Ja.. ;)
Mvh Felicia
#25 - Om du märker något igen, så lägg på minnet vad tråden heter i vilken kommentaren försvann och skriv en rad här alt. pm:a mig :) Ev. är det inte serverbytet som orsakar detta ändå eftersom det tydligen hänt tidigare också (innan bytet).
Hanna