Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2626 ggr
Hatasallad
0

VARNING FÖR OSERIÖS SÄLJARE/KÖPARE!

Kolla upp vem ni säljer till och köper av! En välkänd bedragare i främst hundkretsar kallad "P.S" (bland många namn)
har nu även börjat inrikta sig på smådjur, hon köper djur för att sedan sälja dom vidare, ibland flera gånger till olika personer för att tjäna på mellanskillnaden och djur som "inte finns"

Anledningen till att jag verkligen vill varna är just för att det hänt att en kanin (belgisk hare vid namn Nova) blivit såld och personen i fråga dragit en fet lögn och sålt djuret vidare.
Historien om nova kan du se här:
http://rattor.ifokus.se/ Forum/ Read.aspx?ThreadId=7de56a18-b040-4fd1-b4ff-d1d36398b977

bakgrund och uppgifter om lurendrejaren finns att läsa här:
http://h1.ripway.com/baksidan/
http://kattforum.se/ viewtopic.php?t=56990

**OBS! **Den här personen och hennes man lär vara mycket farliga dessutom. Hot och misshandel lär ligga i deras register, något att lägga på minnet! //Hanna - medarbetare

[PixelMollan]
0

Sinnessjukt :@

Hatasallad
0

Ja, hon och hennes man är dömda för flera brott, men de fortsäter ändå :S

[PixelMollan]
0

Vf inte fängsla båda två?

[PixelMollan]
0

Vilka områden i sverige rör det sej om?

Hatasallad
0

#4 I Småland, men man kan aldrig vara säker….

Hatasallad
0

#3 De har blivit straffad, men tydligen hjälpte det inte

FeliciaS
0

Usch… De bara tänker på pengar pengar pengar…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[PixelMollan]
0

:( det är endå ganska nära här.. man borde sätta dom i finkan typ 20 år eftersom straff inte funkat.

Hatasallad
0

Eller ett skott i pannan

[PixelMollan]
0

dödsstraff är inte lagligt i sverige tyvärr :(:(

Cuyi
0

Usch >_< Usch Usch Usch Usch !!

Hatasallad
0

#10 Det var bara önsketänkande Oskyldig

[PixelMollan]
0

#12 har haft samma önsketänkande ;) sen kom jag på att de inte va lagligt..så fick sluta tänka så :P

Systertt
0

Så tråkigt och jag fattar inte att någon kan göra något såntGråter Snyft..

Creation
0

Fy vad hemskt!! :'(
Dem borde spärras in för gott!!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Det här är så hemskt! Vidrigt :O
Vissa människor borde spärras in, långt bort från djur och andra människor.

Pga. det kommer jag inte vara tråkig och be dig andvända små bokstäver i rubriken. Det är viktigt att så många som möjligt uppmärksammar detta tror jag. Men jag lägger till en liten text i ditt inlägg.
//Hanna - Medarbetare på marsvin.ifokus

Hanna 

[Liinda]
0

Usch vad läskigt :S Speciellt som dom verkade vara så seriösa och trevliga när dom skulle köpa djuren. Då vet man ju inte vem man kan lita på att sälja djur till. Det är hemskt jag fattar inte varför dom gör det? Vad tjänar dom på det egentligen..Läskigt, nu vågar jag ju verkligen inte leta fodervärd åt min kanin man kan ju aldrig vara säker :(

Hatasallad
0

*puttar upp*

Wiizy
0

#17 - Ska du ha fodervärd åt kaninen? o_O

Denna kommentar har tagits bort.
dreamiz
0

Fy vad hemskt! Inge kommer väl snart våga sälja djur till folk de inte känner pga såna här människor. Verkligen hemskt!

Caspia
0

putt

Envishet och drömmar

Caspia
0

putt

Envishet och drömmar

TRASAN
0

uchuu det var inte roligt o läsa. :(

FeliciaS
0

Lite OT kanske men jag brukar se på Djurpoliserna på Animal Planet (när jag är hos mina morföräldra som har den kanelen). Där har det många gånger varit med samlare - alltså sådana som samlar på katter, hundar, kaniner osv. Bara för skojs skull! Och i ett avsnitt var det just om en oseriös säljare som var kattsamlare som Djurpoliserna följde upp. De tog ca 300 av 350 katter. Resten ansågs ha det bra…

Mvh Felicia

TRASAN
0

jag har oxå den kanalen. jag gråter ibland när jag sitter o tittar på dom stackars djuren som far så illa där borta. men vissa får ju det bra igen men vissa ja det vill jag inte berätta här. :(

FeliciaS
0

#26 Jag vill ha Animal Planet! Min favoritkanal <3 Älskar Djurpoliserna, vill bli en själv (fast jag vill inte bo i USA)… Ja usch, jag har gråtit mååånga gånger. Vidriga människor finns det gott om >.<

Mvh Felicia

paronskrutten
0

jag vill bo i usa, men inte just nu

Helena

FeliciaS
0

#28 Okej, jag vill inte heller bo där under min uppväxt. Jag vill åka dit (till South Dakota!). Bo vill jag göra i Sverige :) Egentligen på Island men jag vill kunna ha annat än Islandshästar :-)

Mvh Felicia

Caspia
0

Är ni inte lite utanför ämnet nu?

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

#30 Mjo… :) Punkten är satten och längre än så går det inte *ler*

Mvh Felicia

Hatasallad
0

Det är sjukt, jag läste nånstans om P.S…. Hon hade fått skyddad identitet, bara för att hon hade blivit hotad för att hon hade sålt någon annans hund. Alltså, lagen är verkligen sjukt…..

Caspia
0

putt

Envishet och drömmar

Hatasallad
0

http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=39bb7c8d-f110-43d4-85fa-03584a5e3445 Läs inlägg #257

Hon går under namnet "Dunkan" här. Snacka om vad barnsligt hon beter sig alltså….

Abico
0

#34 - Hon verkar ju vara en riktigt trevlig prick ;P

Hanna 

Hatasallad
0

#35 xD

paronskrutten
0

Haha :P

Helena

Creation
0

#34 -.- Inga kommentarer. Annars skulle väl värden stänga av mig för "överanvändning av ovårdat språk" xP

Wiizy
0

har inte helelr kommentarer. :S  äcklig typ!  hon skrev t.o.m i tråden på hndar iFokus :O

Hatasallad
0

putt

dreamiz
0

Ja man får verkligen passa sig om man säljer djur…

FeliciaS
0

Sjuk människa! *morr*

Mvh Felicia

Hatasallad
0

Puttar upp den

Hatasallad
0

*putt*

Hatasallad
0

putt

Creation
0

Putteliputt ^^

Hatasallad
0

putt

Skrotan
0

putt, och tror ni alla på iFokus vet om detta? eller borde vi sprida det vidare ännu längre bort inom iFokus än bara här?

Hatasallad
0

#48 Hon är bara verksam inom hundar, katter, hästar, kaniner och diverse smådjur. Men jag har inte hört något nytt om henne just nu. Tror hon ligger lågt nu….

FeliciaS
0

#49 "Bara verksam inom…" tyckte det lät väldigt mycket mer än "bara" ;) hihi.. Men kanske har hon lärt sig en läxa nu? Efter all dålig kritik.

Mvh Felicia

Caspia
0

# 50. Varför skulle hon ha ändrat sig? Hon har ju hållt på i hur många år som helst… Kritik är ju knappast nytt för henne.

Envishet och drömmar

Hatasallad
0

#50 Tja, så vitt jag vet så håller hon inte på med råttor, fiskar, gerbiler, hamstrar och reptiler…. ;P

FeliciaS
0

#51 Jaha.. Okej..

#52 Oki :)

Mvh Felicia

Hatasallad
0

Puttar upp denna tråd igen.

elinpelin96
0

Jag kunde inte kolla länken… … men iaf asså sånna där e för f*n dumma i huvet dom borde DÖDÖDÖDÖDÖDÖDÖD *upprörd*

marsvin-90
0

#5 Småland!? Ne men här får hon inte vara :O Måste man vara extra försiktig här ju :S

FeliciaS
0

#56 Ja, du som ska sälja marsvin och allt ^^,

Mvh Felicia

marsvin-90
0

#57 Ja jag ska ju sälja 2 stycken redan imorgon :o Men är 100% säker på att de inte är hon eftersom detta är en kille som jag har sålt marsvin till innan ^^

FeliciaS
0

#58 Okej, det låter ju bra ;)

Mvh Felicia

Swea
0

Ush:SSS