Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 391 ggr
svampi
0

Ett till syskon, eller?

Har då två små grisar på 1,5 år som har varit ihop hela livet, och då menar jag verkligen hela. För de är nämligen syskon ur samma kull. Jag undrar då om det skulle bli svårt för dom att acceptera ett nytt halvsyskon. Mamman är nämligen dräktig igen och då blev jag så sugen på att köpa en till liten sötnos.

Tror ni att de skulle gilla en till gris eller mobba ut den?

paronskrutten
0

Jag tror inte att det spelar någon roll att dom är släkt. Däremot tror jag att det funkar att sätta in en liten snutt till dom :)

Helena

svampi
0

Det jag menar är, eftersom de är så himla "kära" i varandra så kanske de skulle ha svårt att acceptera en till gris. Förlåt för att jag skriver så knasigt :S :)

Creation
0

Nädå, det ska nog gå bra. :)
Du kan ju alltid fråga vad uppfödaren tycker om du är osäker ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

Är det två hanar? Det är väl inte helt ovanligt att det blir problem att introducera en tredje hane. Visst funkar det bra för många också, men man ska veta att det finns en risk att det blir problem.

Är det honor däremot ska det inte vara några problem. De kan behöva lite tid bara, men de allra flesta accepterar varandra med tiden.

FeliciaS
0

#4 Hennes marsvin är honor :)

Jag tror inte det är några problem med en till liten gris, tror bara de blir glada :) Jag funderade lite på samma sak förra året när jag skulle köpa Bindi. Sera och Calypso var otroligt fästa vid varann och jag undrade hur Bindi skulle få det men allt gick jättebra och Sera dog 2 april, om inte Bindi hade funnits hade nog inte Calypso levt idag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus