Varför bråkar och tjuter dem?
Men… argh.
Grisarna var nyss ute på golvet, det brukar funka bra, dom har alltid fritillgång till golvet, men nu satte jag dom i en hage… iaf. så har dom stoor hage… maggie & sally hoppade in i buren nu.
Men Våfflan & Asta sitter i samma hus (trots att det finns fler) och gnyr… som f*n, nu tänker ni att dom pratar, men Neej, dom VRÅLAR verkligen ut, precis som om dom bråkade i huset (likadana skrik som i början, när dom tjaffsade).
asta "tvingade" också in våfflan i huset förut, och tillät henne inte att komma ut… mystiskt.
Våfflan har också under dagen fått ett sår på örat som blödde lätt. dom kan inte ha för lite plats, dom har fritillgång till 2 burar och halva mitt rum, så det är knappast problemet.
men nu till frågan; vad är det med dom? :/ varför håller dom på så jämt? *suck* det är bara enormt jobbigt att behöva lyssna på dom dyget runt, när dom jagar varandra och håller på… oh det där hjärskärande skriket från dom båda nu, i huset…
**Vad tror ni det beror på? )=
**
Utvecklade din rubrik så att sökfunktionen fungerar lättare. /Felicia, medarbetare
Har jag fattat det rätt om alla 4 går tillsammans, men bara Våfflan och Asta tjaffsar?
Jag tror inte riktigt att de har vant sig vid varandra än, en del tar mer tid på sig och en del accepterar varandra jättefort. De kanske har lite svårt att göra upp om vem som ska bestämma? Så kanske de hotar varann. Det kan bero på lite vad som helst, inte vet jag vad de tänker ;) Jag tycker i alla fall att du ska låta dem hållas så länge de inte skadar varann mer "riktigt", gå omkring med öronproppar *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Svårt att säga =/ Men sånt här kan ta tid.
Du får helt enkelt stå ut tills dem står ut med varandra ;)
Det bästa rådet jag kan ge :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Det blir soffan för mig med andra ord… :p
#1 - Ja, alla 4 går tillsammans.
Jaha… ja, verkligen öronproppar tills dom vill vara tysta. ;)
#3 Funderar på det jag med, Calypso och Sira har fått för sig att jaga varann och sedan hacka tänder jättemycket samtidigt som de piper -.-' I förrgår låg Sira och vilade mot Calypso och igår kväll började de plötsligt tjaffsa. De har gått ihop i 1 vecka nu ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lider med dig, sånt är erkligen irreterande… =/
Vill bara säga att jag också har ett dilemma bland mina grisar men vill inte ta det i din tråd lollo. ;)
Men som dom andra säger så tror jag det är bäst att låta dom hålla på till dom lugnar sig.

Men jag ska ju iväg i Juni, jag kan inte lämna dom bråkandes då… jag ska vara borta minst 2 veckor å då är min "vanliga" marsvinsvakt med, så det blir en rätt oerfaren, så jag ser gärna till att dom blir vänner fort. Önsketänkande, jag vet. Dom kanske kan åka med dit också iof, men då kommer nästa tanke "tänk om det och det händer där uppe då" eller det kanske blir tjafs när dom kommer hem igen? fyfan, detta får mig att tappa orken helt totalt…
Jag funderar på att sära på dom igen, å andra sidan vill jag inte det heller. Meningen var en stor flock, men det blir ju bara bråk hela tiden! :/ Dom hackar tänder, och om det inte funkar på 1 ½ månad, varför skulle det funka senare? Tålamod. Jag vet. Men det är svårt när det inte går att få normalt med sömn pga att marsvinen måste bråka dygnet runt…
Men jag litar på er… så jag får väl bara bita ihop och försöka iallafall…