R I P Vanessa
Har fått ta bort min älskade gammelgris Vanessa. Hon var mitt första marsvin (ihop med sin syster som dog redan vid 3 års ålder) vilket gör det ännu jobbigare. 
Det är alltid jobbigt att mista ett djur men Vanessa… Jag kan inte ens beskriva i ord hur jobbigt det är. Jag vet att det inte fanns någon återvändo, hon mådde så dåligt, hade ont, orkade inte äta… Men jag hade velat hon fått va frisk ett tag till. Hon var så speciell.
Kan inte fatta att hon är borta. Känner mig både bedövad o arg o ledsen. Lite chockad också kanske för jag är fortfarande ganska skakis. 
Men Sabrina o Roy tar hand om henne nu o tillsammans kan de leka o busa utan några krämpor.
Tills vi ses igen vid regnbågsbron, min älskade Vanessa!!! Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!

Så tråkigt:-(
Hur gammal blev hon?
R.I.P. Vanessa på de evigt gröna ängarna
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Alltid lika tråkigt när ett djur måste lämna oss :(
Men nu mår hon bra och får busa med sin syster igen.
Vila i frid gumman.
Hanna
Nä, vad trist :( Jag beklagar.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Åhh fina gumman! så fin hon var.
Vila i frid gumman. :'(
*Tröstkramar*

vila i frid gumman.
hur gammal blev hon? :/
*tröstkramar till dig*

Hon är verkligen jättevacker!
Vila i frid Vanessa <3
Tröstkramar till matte!

Åh , vad fin hon var ! Vila i frid <3
Nej, vad trist! Beklagar verkligen. Det är verkligen jobbigt när marsvinen inte orkar mer…
Vila i frid fina Vanessa <3
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Usch så hemskt :(
Vila i frid Vanessa <3

Vanessa
född: 2003-07-17
#10 Hon hann bli ett par år iaf :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Så tråkigt, alltid det när någon/något går bort.. Hon var en jättefin tjej iaf
Vilken söt en. R.I.P <3 tröstkrmar!!
Tack för alla snälla ord. Ja hon var underbar på alla sätt, både söt o underbart trevlig.
Hon skulle blivit 5 år i sommar. Hon kom från zooaffär så är väl ändå en hyfsad ålder, men då hon var mitt första marsvin hade jag önskat hon kunde fått leva för evigt (drömma går ju.)
Det är så tomt utan henne. 
14# hOn finns alltid med dig, innuti, i ditt hjärta<3
Vila I Frid Vanessa
#15 Ja, det gör hon. Hon kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta!!
tråkit:(

Verkligen söt och speciell liten marsvindam. Jag var med när hon valdes ut i zoo-affären och jag tyckte direkt att hon var finast i hela kullen.
Förstår verkligen att det är tomt och konstigt utan henne… :-(
#18, Ja hon o Sabrina - sötast av alla!
Jag tittar fortfarande i buren och förväntar mig att se henne. Känns så konstigt…