Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 391 ggr
Mariaairam
0

OT - När två föl blev ett..

Hej! :)
I måndags alltså den 15 maj fölade ett av stona i stallet. Peggys föl blev ett sto! Dock så fölade hon ca 14 dagar för tidigt, hon var beräknad till den 26:e maj. Sedan på natten till tisdagen fölade även det andra stoet, Pilan. Hon fick också ett sto som föddes 10 dagar för sent, hon skulle haa fölat den 2:e maj. Men allt gick bra och jag blev jätteglad när jag fick reda på att båda stona hade fölat! På tisdagen åkte jag till stallet, kameran var laddad! ;)  Peggys föl, Ametista Troll, var ganska så nyfiken och vi fick komma ganska nära. Pilan däremot gick bara ifrån oss.. :P
Vi red de andra hästarna och sen skulle vi hjälpa Anette att ta in fölstona, och det gick bra! :)
Idag när jag var i skolan hade Anette ringt till mig, när jag kom hem ringde jag till henne. Det hon hade att säga var inte kul att höra.. Jag blev ledsen, men jag började inte att gråta, jag blev typ stum och kunde inte säga så mycket.. :/  I morse när hästarna släpptes ut så skulle de gå tillsammans, och det var ett tag sen sist. De hade börjat trava omkring lite, men inte mer.. Helt plötsligt låg Peggys föl på marken, orörlig. Hon hade blod som rann ut näsborrarna, men hon levde fortfarande. Antagligen så blev hon sparkad på huvudet utav en av de andra hästarna.. :( Anette ringde veterinären men när hon kom tillbaka ut var hon död.. Jag tycker så synd om dem, om Anette och om Peggy och fölet. :'(  Det hände vid sjutiden i morse och Peggy har stått där vid hennes sida hela dagen. När jag skriver det här kan jag inte sluta gråta, jag tycker så himla synd om henne, ord kan inte beskriva. Stakars, stakars, älskade Peggy <3

Vila i frid, Ametista Troll

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=796d153c-a3a0-4bce-94db-e66012f92fce&Filename=Peggy, Pilan föl & Skolan 017.JPG)

Abico
0

Usch, vad trist :( Vad var det som hände då?

Hanna 

Stormviskaren
0

R.I.P :( fy vad hemskt :( Tänker på er.

Wiizy
0

så hemskt. :/

elinpelin96
0

nee så synd :( R.I.P Ametista Troll

Creation
0

Gud, så tråkigt :(
Vila i frid, vackra Ametista Troll!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mariaairam
0

#1 Skrev till det nu.. Hon blev antagligen sparkad på huvudet.. :'(

Abico
0

#6 - Usch, vad hemskt :( Antar att det är sånt som händer, men det gör det ju inte bättre.

Hanna 

Mariaairam
0

#7 Nae.. :(