Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1682 ggr
elinpelin96
0

Marsvinet slickar

Hej mitt ena marsvin My brukar alltid när jag har henne i mitt knä slicka mig på munnen på fingrarna och på näsan :) vad kan det betyda ? gillar hon mig eller ? :)

elin

Mariaairam
0

Sök efter tråden "Slickar på handen!", där finns några svar på din fråga! :)

elinpelin96
0

jag har redan gjort det men jag tyckte inte att det var några bra svar ..

Mariaairam
0

nehe.. men det är ju de orsakerna som dt kan bero på.

elinpelin96
0

vaddå att dom slickar för att få salt ? det stämmer inte. slickar inte dom för att dom gillar än och för att dom tror att man e en i flocken ?

Mariaairam
0

nae, men det står ju flera grejer. T.ex. att de slikar på händerna för att man tagit i ex. gurka eller ngt annat gott. men det finns olika teorier.

elinpelin96
0

jaa men det handlar ingenting om det jag vill ha svar på för jag tvättar alltid händerna efter att jag rört någon frukt/grönsaker .. så då kan dom inte slickar för de

Creation
0

Hur kan du veta att de inte slickar dig för att få salt? :s

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

elinpelin96
0

#7 Jag har inte sakt att jag vet men jag TROR inte det .. jag tycker inte att det låter logiskt…. eftersom att man inte har salt på läpparna.. men jag hoppas och tror att dom slickar mig för att dom tycker om mig!

Creation
0

#8 Kan man väl visst ha, salt på läpparna? :p Man äter ju med läpparna, så någon smak måste det ju i alla fall finnas där. x) Mina smågrisar slickar mig för att de "smakar" på mig, de vill se om jag är mat :P Jag tror ärligt talat att det kan vara det dina grisar gör. Tvivlar på att marsvin uttrycker att de tycker om människor på det sättet… ;/

Annars måste mina förra marsvin ha avgudat mig, för de slickade mig alltid när jag hade dem i knät xP

marsv1n
0

Mina Elvira brukar slicka mej för att leta efter något ätbart, eftersom jag ofta brukar gömma perfsilja i handen ;)

Mariaairam
0

#8 Men du verkar ju redan ha svar på din egen fråga då.

elinpelin96
0

Det var väll ingen ide att fråga den här saken här eftersom att alla bara säger svar som inte e logiska!!!!!

Abico
0

#12 - ^^ Men vad är det för svar du vill ha då?
Brukar du tvätta munnen med tvål efter att du ätit? Om inte så känner hon ju med stor sannorlikhet lukten/ smaken av mat och då är det ju därför som hon slickar på dig.

Hanna 

FeliciaS
0

Det kan väl lika gärna vara tecken på att de gillar dig, att hon "pussas" :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

elinpelin96
0

"#13 haha neej det gör jag inte men jag ytar alltid och kelar med henne på morgonen innan jag har ätit och då pussas hon .. #14 jaa precis det tycker jag oxå att det kan vara

Creation
0

#15 Om du inte tvättade munnen med tvål dagen innan, finns det fortfarande matsmak kvar på munnen, även om du inte ätit frukost än. ;p Men nu ska jag inte vara petig, som jag jämt är x) 

Jag säger fortfarande att jag inte tror att marsvin yttrar sitt tycke till människor på det sättet, om ens alls =/ Men du får tro som du vill ;) Man kan ju trots allt inte veta säkert vilken av sakerna som stämmer.
  Fast om marsvinet springer som en tok när man ska plocka upp honom/henne och aldrig slappnar av i ens famn, då kan man väl förstås ana vad slickningarna beror på :P

elinpelin96
0

#15 jaa då förstår man ju men när jag ska plocka upp henne så springer hon iväg en bit men sen när hon väl e i mitt knä e hon jätte avslappnad :) men jag har börjat tro att dom slickar än för att få salt det värkar som det nu eftersom att efter när dom har slickat så e det som att dom smakar sen i munnen asså typ smaskar för att känna smaken :D

Systertt
0

Men om jag har rört gurka,paprika eller något annat som dom gillar så slickar dom på mina fingrar…

CamillaS
0

marsvin slickar varandra på öronen också för att visa att dom är vänliga. har jag läst.

paronskrutten
0

Tänkte skriva det som Camilla sa just, att dom slickar varandra på öronen. Dock är det ingen "kärleksförklaring".

Helena

Skrotan
0

19# oj det hade jga ingen aning om! då har man lärt sig nått igen;)

Abico
0

#19 - Jasså det är därför dom gör det ^^ Jag trodde det var mer "i brist på annat". Wilma brukar putsa Greta på öronen medan Greta sitter och drar Wilma i öronen -.-' Vincent och Donken brukar också rensa varandras öron *s*

Hanna 

trocadero
0

Marsvin kan nog slickas av olika anledningar. Dels för att dom kanske visar att dom gillar varandra men också av nyfikenhet. Är helt säker på att det inte bara är för att dom gillar varandra för då är isf mina skinnysar mycket mer omtyckta än dom pälsade. Marsvin är ju nyfikna och hungriga djur som göra smakar på allt.