Ställning till bur?
Jag funderar på att köpa en sån där ställning till buren, typ sån som de har på zoosajten.se.
Är det nån som vet hur bra den är? Är den stadig eller vinglig?
Det kanske även ska nämnas att det är en 120-bur jag har, om det är skillnad mellan storlekarna…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och btw - är det nån som vet hur hög ställningen är?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vad är det för ställning du pratar om? Kan du inte skriva en länk, då blir det lättare? Å andra sidan blir det nog mest gissningar då.
Envishet och drömmar
http://www.zoosajten.se/ShowProduct.aspx?prodid=899&cat=187
Den tänkte jag på, får se om länken funkar nu… Finns bara en sort på zoosajten :P

Länken fungerar. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har aldrig sett den förr. Dock tycker jag att det är jättepraktiskt att ha marsvinen på lite höjd, det blir ett helt annat socialt samspel än när de står så att de bara ser mina fötter. Mina burar står på en liggande garderob.
Personligen skulle jag inte betala 499 kr för den, det borde inte vara så svårt att fixa ett liknande hemmabygge som man dessutom kan ha mer förvaring i.
Envishet och drömmar
Eller gå på loppis eller något ^^ Där kan man få tag i hyfsat billiga byråer - sandpappra och måla i snygg färg om dom är lite dassiga. Sen kan man ju sätta dit hjul på benen också om man vill ha den rullande :P
Hanna
#4: Ja precis, gillar att ha lite höjd jag också :) Blir så drygt att behöva böja sig till golvnivå hela tiden, min rygg mår inte så bra av det…
3# ja du har ju rätts torlek, men det är lite väl dyrt enligt mig;) sen tycker ajg den ser lite väl rullande ut. du borde nog ställa den så att den inte rullar i väg^^
#7: Det är värt pengarna :P Jag är hopplös på att bygga ändå så de slantarna kan jag gott lägga ut, och passa på att beställa annat samtidigt. Zoosajten har lite mer utbud för de mindre djuren än djuraffärerna har här så
Att den rullar iväg lär inte vara några problem - marsvinsburen står intryckt mellan råttburen och smådjurshyllan så åt sidorna kan den inte rulla, bakom är det en vägg ivägen och så hamnar det ju alltid hö på golvet så det stoppar den nog från att rulla framåt

Smart! Bra för marsvinen att få bo i burar som inte står på golvet. Den ser ju ut att vara 50-60 cm i alla fall. Kostnaden är ju upp till dig, kan ju vara värt att nämna att man kan få en Tv-bänk från IKEA i samma storlek för billigare pris. Dock ej med hjul ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9: Bra för marsvinen och bra för min rygg ^^ Jag har iofs ett bord här hemma som jag ska ställa buren på, men först måste jag hitta nåt att lägga på en hamsters akvarie som står där nu… Har ett par djupa tallrikar på så han inte kan lyfta på locket och traska ut men det får inte plats när akvariet står i bokhyllan. Så först ska den flyttas, sen får marsvinen bo högre upp.
Men sen blir det nog en sån där ställning ändå. Bordet är för lågt för min smak och hjul gillar jag, blir så smidigt med hjul ^^
Tv-bänkar brukar ju vara rätt låga, tycker inte att det duger riktigt… Vill ha högre. Hade buren på en parakitbur tidigare så den hamnade 75 cm upp, tyckte det var rätt lagomt :)