NYTT Å FINT I BUREN=)
i dag bytte jag från spån till fleece i buren då ja skrivit om det innan,fixade även en egen höhållare av en tidningsställ som är inköpt på ikea,på så vis slipper dom vandra runt i höt så det bli kissigt och dom kan heller inte hoppa in i den som i en höhäck så jag e jättenöjd med resultatet av den=) sen gjorde jag en myshörna utav mitt badrumsställ som jag hade shampooflaskor m.m i…tog då underdelen som hade kortast ben på så dom slipper få för högt upp och la sedan i lite fleece så det blir mjukt å skönt=)
och i hörner närmast till höger har jag även ställt en toalett för dom som brolle invigde förut för första gången :Danvände en plastbytta som det varit sallad i innan,har skickat efter en toalett till dom nu så den kommer nog snart=)
hoppas ni gillar det,grisarna är toppennöjda iaf å jag med^^ känns mycket fräshare med fleecen.

men plasten kan dom ju käka… :/
fint annars. :)

aha…oki så då får dom inte ha den myshörnan?

Myshörnan? Hmm… vah?Menade din plastbytta som du har som toalett. :)

aa oki den ska som sagt bytas ut när marsvinstoaletten kommer på posten=)
myshörnan e juh gjord av hårdplast…den jag tog från toalätthyllan^^

Ah, men jag syftar INTE på myshörnan nu.
Jag hade iaf nite haft den där ett tag heller. :/ hade känts för riskabelt faktiskt…
men jag har plast hus till några. ingen har dött av det änu. har haft ett av plast husen sen jag fick mitt första marsvin för 12-13 år sen..

får byta till nått hårdare då…

#8 japp det är den skulle jag tro=)

hehe ja, men nu har jag ju sagt typ 3 gånger att jag iaf inte menade myshörnan!

#8 jag har en sån matskål, fast med marsvin på xD
11# haha ja den är så söt ^^ :P
0# jag tyckte att det blev jätte fint :) hoppas de kommer trivas :D

#13 tack så jättemycket=)dom gör popcornskutt för fullt nu haha så dom e nog liite lyckliga iaf^^

Snyggt det blev! Ser riktigt najsigt ut :D
Hur funkar fleece som underlag? Tänkte på när marsvinen rejsar runt i buren, sprätter me benen osv, om fleecen ligger kvar på sin plats då elr om det bara blir en enda hög av det? Om du förstår vad jag menar :P

#15 tackar :D hittils funkar det jättebra å nu har dom ändå vart tokiga ett tag å allt ligger på platts=)men hus å sånt håller nog allt på platts skulle jag tro..så ja tycker det är toppen hehe
Ha lite större fleecestycke än vad buren är stor och så har du saker som tynger ner här och var så ska du se att det går bra. :) Jag hade fleece som sawa i 2 månader tills jag bytte bur och jag kan varmt rekommendera det. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#0 Vad fint det blev. Gillar mönstret på fleecen :P
Fick du tag på den billigt nånstans?
Har du nånting under fleecen?
Ser väldigt mysigt ut, måste nog prova fleece till mina med. :)

#18 åh man tackar=) ja visst är fleecen fin,det är en filt som jag delat på två så ja kan byta när jag tvättar den ena…kommer köpa mer filatr så man kan byta lite^_^ dom filtarna köpte jag för 100kr st på inspiration här i stan för några år sedan..men jag tror att du kan få tag på dom billigare någon annan stans oxå…kolla på hemtex å liknande affärer…annars brukar det finnas på tygaffärer om man köper metervara,då har domm massa härliga djurmönster.
ja testa du med jag har inte fått så här många popconrskutt innan så jag tror dom gillar det XD
He he oki, men har du nånting under fleecen?

ja just det det glömdet jag=)
japp jag har tidningspapper så kisset sugs upp
#21 oki. :) Nu har jag med bytt till fleece grisarna verkar inte klaga iaf :P
#22 - Får man se bild? ^^
Hanna
Jag har bytt till handuk till rufus men det va bara för att han pep när han kissa men han värka gilla det bättre än spån
#23 Visst, måste bara hitta nå batterier att sätta i kameran ^^,

#22 åh låter bra det :D ska bli kul å se bild^^
#24 härligt att han oxå gillar det trotts att han e sjuk=(hoppas han blir bra snart!

Super snyggt! xD Men bajsar de bara i toaletten? Hur har du lärt dem det? :P Hur ofta bör man göra rent för att det inte ska börja lukta?
Märkte att jag inte har nå laddade batterier så jag har satt dom på laddning. Bilder kommer när batterierna är klara att användas. ^^,
Funderar som #27 Är dina rumsrena?
Det är inte mina ännu iaf. håller på för fullt att plocka upp alla pluttar dom gör och sätter dom i toalådan, utan framgång en så länge, men jag hoppas att jag ska ha tålamod att fortsätta, det kanske blir rumsrena marsvin tillslut.. :9

#27 jag har inte fått dom rumsrena än då jag börgade för två dagar sedan=)men jag får oxå lägga plupparna i toaleten men jag köpte en liten borste med skyffel och borstar så rent det går när dom är ute å leker…nu har jag haft fleece i två dagar och det luktyar inget än men ska byta om två dagar kanske om det inte börjar lukta innan…även om det inte luktar då vill jag juh ändå att dom ska få det fräsht så ja byter ändå^^
och tack så mycket jag är nöjd :D
#31 det ser mysigt ut=)tycker det blev bra bilder
#0 Tjusigt! ;) Jag skulle inte ha haft någonting att ha höet i, marsvinen älskar ju att ligga i och mysa runt i höet. Det gör dem i det naturliga ;) Ligger och myser under och i torrt gräs. Dessutom kan de skada sig på den, men i övrigt tycker jag det ser jättebra ut. Inredning kan man ju variera vid varje städtillfälle, det är roligast för marsvinen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#33 tackar :D jag tog bort den höprylen samma kväll så det så för besvärligt ut för dom att dra ut hö å grejja…så jag tog den hörnhykkan som skulle vara mysplats till höet ist så nu ligger dom i den med allt hö å myser hihi då blev dom lyckliga^^
#34 Kan du inte ta bild på det? ^^,
#32 Eftersom jag ljusade upp bilderna så blev dom lite bättre iaf. ^^,

jo det kan jag göra :D återkommer snart när jag fotat=)

här kommer en bild på hur jag gjord med med höt och nu när toaletten kommit på plats=)alla bajspluttar har jag själv lagt där i i hopp om att få dom rumsrena^^kissa i den vet jag dock inte om dom gör än hehe men hoppas

#37 Snyggt. :)
Själv känns det som att jag inte har nå tålamod kvar att plocka upp deras pluttar hela tiden, dom är så många, och ligger precis överallt *suck* kanske blir att återgå till spån igen.. känns så ofräscht (?) att se massa pluttar och kissfläckar överallt. :/
Men, men ska försöka att hålla ut lite till, men jag och tålamod vad är det för nåt :P

tack^_^
man ser juh pluttarna i spån oxå=)tyvärr envisas mina grisar med att kissa under höhållaren och i sitt hus Oo så där kommer kisset ist för toaletten *suck* men men man får kämpa på med rumsrenheten hehe men ja byter ändå ut fleecen snart så det är ingen större fara….men man undrar varför dom vill kissa där dom sover?
#39 Enkelt:
De är så lata att de inte orkar gå ut ur huset för att kissa när de ligger så skönt ;) Och lite varmt kiss är ju inte nåt fel, enligt dem xD
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
åhh, vad gulligt. Dina marsvin måste tycka det är jätte kul :D

#40 haha oki=)ja då får dom mysa i sitt kiss om dom vill^^

Har oxå bytt till fleece nu idag. Såg riktigt mysigt ut.. tills jag stoppade ner grisarna i buren.. 5 min senare så luktade det skit.. dom hade lagt massa bajspluttar överallt utom i deras låda, där det är meningen att dom ska göra ifrån sig. La pluttarna i lådan, och kom tillbaka en stund senare och då luktade det ännu värre, och ännu fler bajspluttar låg spridda i buren, överallt förutom i lådan.. Gah, blir galen ><
De e inte så fräscht precis. Har hållt ut i några timmar nu, funderar på att byta till spån imorn igen :/ Elr så ska buren ut ur mitt rum, för sån stank står jag inte ut med. Jag upplever det som att det luktar mycket mer med fleece, iaf när dom inte e rumsrena, då e det äckligt..
Du kanske borde försöka göra dom rumsrena innan du byter till fleece igen? ^^ Så att du slipper stanken ;)

Håller med #43 lite där, även om grisarna bajsar i spånet så tycker inte jag att det är lika ofräscht, än när dom gör det på fleecen.
Under höt är inte konstigt. Mina kissar också vid sitt hö. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

ja upplever inte denna stanken dock,men det kanske beror på att dom är små å inte har lika mycket kiss som sörre?ja vet inte hehe men här funkar det bra än så länge=)synd att det inte är lika framgångsrikt hoss er andra=(men men det man trivs bäst med får man välja så blir nog grisarna glada ändå=)

#32 Okej! :)
Åh, härligt med fleece, och vad fint det var :)
Helena

#50 tack så jättemycket=) ja dom blev verkligen lyckliga grisar av att få fleece haha så det var lyckat!
blev även glatt överaskad hur lätt det var att tvätta fleecen för hand å jag inte hade tid i tvättstugan^^så det känns om om det kommer gå lätt med rengöring oxå :D
lyckliga grisar är det härligaste som finns :)
Helena

#52 ja verkligen :D ännu lyckligare blev dom juh när den nysydda hängmattan kom upp oxå^^
Jo, den var jättefin, dom brukar uppskatta hemmagjorda saker :)
Helena

kul med uppskattning hihi
absolut :) ^^
Helena
jao, jag kommer nog byta tillbaka till spån, det känns bäst för min tillvaro, tom mamma klagade på att det luktar mer med fleecen efter som dom inte är rumsrena, så här återgår vi till spån, och eftersom jag inte har egen tvättmaskin. ^^
#57 Kan ju försöka göra som jag skrev i #44? Eller tänker du inte försöka med fleece nåt mer? ;)
#58 nja, det verkar svårt att få dom rumsrena, sen som sagt har jag ingen egen tvättmaskin.
Men nu är det spån i buren igen. Men tycker dom popcorn skuttade mer när dom fick tillbaka sitt spån :)

#58 jag tvättar fleecen för hand och det går toppen,men så länge du å grisarna är mer nöjda med spån så är juh de det rätta valet,det är juh underbart med deras skutt när dom e glada hihi
#60 ok:) Jo, dom verkade gladare av att busa runt i spånet än att gå på fleecen. :)

haha