kala fläckar bakom öronen
hej! jag är ganska ny i marsvinsvärlden och har haft mina grisar i ca 2 månader, dom har inge hår bakom öronen och min fråga är helt enkelt; ska dom ha det eller är dom sjuka??
De flesta marsvin har inget hår bakom öronen :) Sedan finns det vissa marsvin som kan vara lite håriga därbakom men det är ändå avsevärt mindre än på resten av kroppen.
Hanna

Samma fråga som jag ställde på zoonen .. men jaa det ska dom vara men på släthårsmarsvin e det svårare att se dom kala fläckarna än på tex rex elr teddy eftersom att släthåren har väldigt tät päls.

elr har dom tät päls ? elr blandar jag ihop allt nu ?
Min släthåriga och virvliga marsvin jag haft genom åren har alla vart utan päls bakom öronen, vissa mer än andra men det har alltid varit tomt på päls där precis bakom och en liten bit ner :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#4 dom har de för att dom ska kunna bla svalka sig eftersom att dom annars har päls över hela kroppen så
#2 - Lite blandat var det där ^^
Strävhår, iaf. teddy och rex är ju bland de pälstätaste raserna.
Hanna

#6 jaaa juste såå var det ju ^^
Mina två långhår har fullt med päls bakom öronen ;) Tunnare än resten av kroppen dock, precis som det skrevs i #1 ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Calypso saknar helt hår bakom öronen, och han är långhårsrasen Coronet. Bindi (abby) och Sira (teddy) har mycket hår bakom öronen, Bindi har t.o.m. hår på öronen ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 haha vet jag väl :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#9 mina har hår I öronen ^^
#11 Mina med, fast väääldigt lite och tunt ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
okej tack för alla svar! tänkte att dom kanske höll på bli flintskalliga :p