Plasthandskar till trimmning?
På någon utställning såg jag att någon hade på sig små typ. finger kondomer ;P Nä, men liknande avklippta plasthanskar - så bara fingrarna kunde användas. Dessa använde hon när hon trimmade och jag tyckte det var väldans smart, det borde gå att få bättre grepp om håren iaf. Så nu har jag kollat efter dom på apoteket, men det finns inte. Vet ni om det finns färdiga avklippta så någon annanstans? Eller är det till å klippa själv som gäller? Och var hittar man då såna plasthandskar?
Hanna
Jag tror du menar sådana som man använder när man trimmar hundar…. så kolla i en hundaffär.=)
Okej ^^
Undra jag vart man får tag i en hundaffär *hrm* Visst har dom hund grejer i djuraffärn här i stan *tänka* fast där har dom nog inget sånt, iof. ligger det en i andra änden av stan, dom är nog mer hundinriktade och sen har vi Sussies häst och fodet.. Dom har ju också lite hundprylar.
Jag får helt enkelt jaga runt efter dessa :P
Hanna

Är det såna här? Företaget heter Häromi och säljer massor av hundgrejor, jag köper bla schampoo till mina utställningsmarsvin därifrån. Svindyrt schampoo men superbra!
http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=9604&template_file=db_showprod.php
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

eller såna här kanske?
Direktlänk: http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=9605&template_file=db_showprod.php
Humor! De heter ju trim-kondomer! 
Haha, till och med dom kallar det för "TRIM KONDOM M finger 100p" då är jag inte ensam om att ha svårt att komma på lämpligt ord för dom *s*
Det var inte såna jag har sett, men dom kanske funkar dom här också. De som jag har sett ser ut som "doktorshandskar" såna där engångs handskar som dom har på sig när dom petar folk i munnen och sådär.
Hanna

Jamen länk nummer två är ju såna, i latex, samma som i doktorshandskar….
Sådana brukar säljas på vanliga djuraffärer. Det brukar dock inte alltid ligga framme, utan kan lika gärna finnas bakom disken i någon låda. Fråga ifall de har! :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#8 - "Hej, har ni trim-kondomer?" ;P
Jag beställer nog helst från nätet isf.
Hanna
köp vanliga typ 50pack plast handskar då ?
Men det går inte att hitta :/
Hanna
på apoteket finns dt jue, (:
Jag har sett att de finns att köpa på SMF Västras utställningar (vissa).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Trimkondom för fingrar (det är för mycket för mig, klarar inte sådant, skrattar så tårarna rinner). Kan man inte använda fingrar eller pincett som folk gjorde förr….? Måste man ha kondomer nu för tiden…?
#14 - Det är viktigt att skydda sig vet du ;P
Nä, men jag tycker att det är svårt att få ett bra grepp om håren…
Hanna

#10 Vanliga plasthandskar funkar inte, syftet med dom här "gummitutorna" är just gummit, som gör att man får bättre grepp om hårstråna =) Eller gummi är väl egentligen fel benämning, latex är dom ju gjorda av.
Jag har iallafall skickat efter, måste ju testa!