Hejdå för ett tag
Nu har jag bestämt mig för att sluta att skriva här ett tag . Eftersom att det är så många som tycker att jag är otrevlig, om dom hadde läst mina trådar hadde dom förstått varför eftersom att jag har det välldigt jobbigt just nu!. Jag slutar inte helt utan jag kommer kanske ibland läsa olika trådar men inte skriva, om det är någon som vill mig något får ni skicka ett pm till mig . Tack och hej för ett tag
elin
Flyttar inlägget till rätt kategori.
//Sandra, Medarbetare på marsvin.ifokus

Alltså, bara för att man har det jobbigt, så är inte det någon ursäkt för att vara otrevlig..

#1 Det är visst min ursäkt har du problem med det så skriv inte.
Det kan vara en orsak till att man är otrevlig, men inte en ursäkt. Man kan inte förvänta sej att alla läser alla trådar eller att andra ska bry sej om en. Man har ingen rätt att vara otrevlig och förstöra för andra oavsett hur dåligt man mår själv. Det finns ju faktiskt ganska många som mår dåligt och kanske mår sämmre ifall man ständigt läser otrevligheter. Så varför inte bara vara kvar och försöka låta bli att vara otrevlig =)

#3 men asså jag menar inte att vara otrevlig men på det sättet jag skriver menar jag inte det som ni tror för jag kan inte skriva som er alla .. jag försöker skriva så att ni förstår men i stället tror ni fel och det är istället bara jag som förstår , det e samma sak överallt till i och med i skolan när jag pratar så uppskattar alla det som att jag e otrevlig .. jag försöker skriva så trevligt som möjligt .. men det går inte.
#4 Kanske om du kan be någon läsa igenom dina inlägg om du är osäker på om du kan missuppfattas? Eller så kanske du kan försöka tänka och läsa igenom inlägget flera gånger innan du postar det. Kanske tom gå ifrån datorn ett tag och sen läsa inlägget en extra gång. Och försöka sätta dej in i den andras situation ifall du fick det inlägget du själv skrivit. Annars så kanske man får ta att vissa kan tycka att man är otrevlig ibland, då är det ju bara att be om ursäkt ifall man tycker att man kan ha gjort fel och försöka bättre sej och inte göra om samma sak. =)

#5 sen e det ju många som e välldigt otrevliga mot mig , och om dom e otrevliga mot mig e jag otrevlig tillbaka .. så e det , de e min personlighet, den kan inte jag ändra på
#6 Har man den inställningen är det ju inte mycket att göra nått åt. Man bestämmer ju själv ifall man vill vara otrevlig eller inte. Bara för att någon är otrevlig mot en så betyder det ju faktiskt inte att man måste vara otrevlig tillbaka. Risken är ju att man bara förlorar på det själv. Du kan ju tex bli avstängd från många forum ifall du är otrevlig och inte vill du väl det. Och visst kan man göra något åt sin personlighet. Är man otrevlig kommer kappast någon vara trevlig mot dej, vad vinner du på det? Sen behöver man inte vara trevlig jämt eller mot alla, men man ska nog välja tillfällen noga.

#7 jag vill inte ha den inställningen men jag har försökt så mycket för att vara trevlig men det funkar ju inte,

#7 om du skulle känna mig på riktigt så skulle du veta att jag e inte otrevlig mot andra.. dom e otrevliga mot mig. Eftersom att jag fått ta på mig så mkt skit redan så försöker jag för en gångs skull försvara mig.
Låt inte detta mynna ut i tjaffs nu, tack! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Alla förstår inte alltid vad man menar, och kan blir lite otrevliga mot en, men man får försöka vara positiv. Du kan ju inte pausa när vi väntar på dina små marsvinsbebisar:D Du borde skapa en tråd om vilka färger vi tror det kommer bli(:

#10 nej då jag vill inte ha mera tjaffs ;) #11 precis de e preecis de jag menar. men endå nu så kanske någon kan vara snäll å låsa denna tråd och glömt allt som varit ;) ( jag klarar mig inte utan iFokus )