Snart ska lille my få ungar :)
Ja som sakt snart ska lilla my få ungar …. ungifär 3 veckor kvar :) .hon börjar bli riktigt tjock ;P . hon äter som hon ska så det är ingetfel på henne iaf ( hoppas jag ) . det e min första kull . såååå himmla spännande :)
Vad skoj! :) Vad är hon och pappan för ras?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

My är en Rex och pappan är en släthårig ….. undra hur dom kommer se ut ;P

# 2. Om inte pappan har rexförfäder kommer ungarna bli släthåriga.
Envishet och drömmar

okeej :) gulligt :)
kan man få se en bild på mamman?:)

visst det ska nog gå bra … ;) … måste bara vänta tills mamma kommer hem för hon har med sig den mobilen jag tog kort på my med sen måste jag bara ladda in dom i datan :)
6# ok, väntar:)

Sötnosen!
Vad sött ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tack så mkt :::)

ååå så söt hon var. :)
Gulligt :) En Rex pe white ser det ut som…? ^^,
Mvh Felicia
nej vilken sötis:) kan man få se en bild ovan i från så att man kan se lilla (?) maggen;)

ja det kan du få göra jag kan ta en bild lite senare ;)
vad bra:)

19# ja men lite rund är hon;) och om det är tre veckor kvar så e det nog lugnt^^ men det kanske inte blir så jätte många?

Jaa det står ju överallt attt under dom sista veckorna växer dom på sig välldigt mycket :) nej precis men jag tippar på 2-3 i af :)

ville bara uppgardera lite är och säga att jag vägde my i söndags och då vägde hon 1 kg :) vilket jag blev välldigt glad över :)
vad bra:) då går hon upp i vikt :)

Japp :)

w00t, vad vägde hon när hon parades igentligen? tycker 1 kilo väger mina grisar odräktiga…

Hon vägde runt 800 g elr nåt men djuraffären sa att det gick bra att para henne vid den vikten …

Djuraffärn… mhm…
OK =) Men lycka till med kullen.
#19 Lite knubbig är hon allt ^^, Sötis!
Mvh Felicia

#27 tack så mkt :)
#29 Jaa hon e ganska knubbig .. det ser så roligt ut när hon går omkring :)
Det behöver inte synas så mkt, Curry blev inte alls stor om magen.
Helena
#31 Inte Sera heller och där rymdes 3 fina små bebisar ;)
Mvh Felicia

Ville bara uppgradera lite till och säga att den 12 maj har det gått 73 dagar sen hon parades så nu kan dom komma när som helst :) deet e så spänande :) hon blir bara större å större :D

33# Oj inte den 12 maj utan den 23 maj alltså om ungifär 12 dagar har det gått 73 dar :)
uj spännande spännande^^ vill se bilder på sötisarna när dom komigt sen;)

Jaa det ska du få :)
36# haha vad bra:)

Tänkte bara uppggradera lite en en gång :P och säga att det sparkar som sjutton i hennes mage :) och nhon har varit lite slö under dagen och hon värkar vara ganska orolig .. är det påväg kanske ?
#38 Ser du om hon har öppnat sig? =/

#39 asså jag har faktist inte en aning om hur dom ska se ut då :S
kul:)
Babylycka :D Lycka till !

Tack ska ni haa :)

Ååh, ska du sälja ungarna sen???
Babylycka <3

#44 Jaa det ska jag :) e du intresserad ? :P
#45 Ska du inte behålla någon? :S Öhh.. får jag fråga vad poängen med att ta kull var då…? :/

#46 nu har du int hängt med lite tror jag ^^ jag köpte en hane till för länge sen ( en månad elr ngt ) jag köpte ju lille Theo :D
#47 Jo, mindes det och ändrade frågan.. (ingen pik)

#46 lugna ner dig … man behöver inte bara ta kullar för att man ska behålla någon .. men jag får se ifall det blir någon hona som jag gillar för isånnafall behåller jag henne .. men annars blir ´det ingen

#46 Det finns många meningar med att ta kullar .. som genetik och sånt.. absolut inte bara för att man ska spara någon.
#49 Det var bara en undran, inget upphetsat skäll, ta det inte så negativt… ja, jag vet att man inte alltid måste behålla nån unge. ;)
Men personligen skulle ju jag tycka att det skulle kännas bättre ifall det fanns något mer bakom till att man skaffar ungar än att de är söta eller att det är kul att ta hand om dem, eller vad man(du) nu kan ha för anledning. =/ Jag skulle hellre se att anledningen är att man själv vill ha nån av de kommande ungarna, att någon annan sagt att den skulle vara intresserad eller liknande. ;) Det tänker iaf jag ha om jag tar kull nånstans i framtiden..
Fast så är det ju inte mitt val eller ansvar, antar jag. Jag antar att jag inte riktigt har något att säga till om i det här fallet. ;P Lycka till med ungarna i alla fall!

#51 men jag tog ju oxå en kull för att jag ville då behålla en av ungarna och se hur dom blir som vuxna eftersom att jag har båda förälldrarna hemma hos mig .. asså helt enkelt för att se ifall dom blir lika i psyket och sånt ..
#50 Vaddå för "genetik och sånt"? Menar du för att förbättra nån ras? :s Man har ju fortfarande ett mål med kullen ifall man vill få fram rastypiska ungar, om det är det du menar. Då bestämmer man sig dock för att kanske inte behålla nån när kullen har kommit och de ser att ingen av dessa ungar kan främja personens vidare avel oftast. Ibland är målet att främja andra personers avel. Ifall det var det du menade. ;/
Vad är meningen med den här kullen…?
_Det var en riktig fråga, förstår du. :P
_

#50 ääh strunta i vad jagf skrev jag fattar inte själv vad jag menar .. men jag ska absolut behålla en hona ifall det blir nån annars kanske en hane :) för att se hur dom blir och ifall dom e lika förälldrarna och så
#52 Ville då? Så det vill du inte nu? Man borde ha lite framtidsperspektiv innan man tar kull, så att man vet att man gör detta av rätt anledning. Vill du inte ha kullen nu, eller vad är anledningen nu då? Du ska ju (troligtvis?) inte behålla nån unge, så "för att se hur den blir som vuxen" räcker ju inte som mening längre. ;)
#54 Säg då det från början xP
Så hade vi ju sluppit det här snacket xD
Jag fick ju intrycket av att du absolut inte skulle behålla någon när du sa ja till att de skulle säljas :P Om det ens blir i flertal *s* Kan du känna hur många det är? ^^

neej asså när jag skriver skriver jag bara sånt som jag förstår det ska inte menas med då utan skippa dået för jag la bara till det för jag trodde att det skulle bli mer förståelikt

#56 japp det kan jag nog .. :).. jag har känt 2 iaf men jag kan oxå tro att jag känt 3 :) .. men ifall det blir så att jag behåller en och det e 2 så kommer det en köpare och säger att hon inte har någon kompis till den andra i hemmet .. då måste jag ju kanske för det andra marsvinetsskull skicka med den jag tänkt spara elr ska jag då behålla båda 2 ?
#58 Du kan ju försöka se till att den eventuella köparen fixar ett marsvin från nån annanstans också ;)
#58 Antingen behåller du båda eller så säljer du inte marsvinet om det inte finns annat marsvin i hemmet. eller om du kan lita på personen i fråga att ett till marsvin är påväg. :)

#59 ja det kan man ju göra .. gud va bdum jag e xP

Säg att du vill ha tbx marsvinet om den inte får en kompis i det nya hemmet, ha det som krav.

#62 okeej .. :)… jaja jag tror iaf att ungarna e på gång så att dom kommer nog inatt tror jag :D

Har dom kommit?

#64 nepp inte ännu men jag hoppas att dom kommer snart :)
Några ungar ännu?

#66 nepp inte ännu
67# men nu får hon sluta hålla på bebisarna^^ vill ju se bebisbilder;)
Hur går det? Har dom kommit?
ja, har dom komit ut än? eller sitter hon fortfarande och håller på dom?;)

Dom har inte kommit än :P men i morgon är det senaste beräknade datumet fast man vet ju aldrig.. dom kan ju komma tidigare eller senare

Men ni vill vi ju se bebisbilder! :)
Inte kommit än? ;P

Nepp :) inte ännu ..

Nu får dom ta och komma!^^

Jaa jag har sakt det till my men hon vill inte lyssna ;/ :P

Det verkar inte så bra, du borde nog börja lära henne svenska… Jaja, man kan ju inte tvinga någon till något *titta strängt på My*

#76 :P
77#du får muta henne med gurka;)

Ja, eller helt enkelt glo på henne tills hon tröttnar:D

meen… My ut med ungarna! :/ inte bråka med oss så mycket, vi vill ju ha online födsel! (dvs Elin sitter och bevakar födseln med en dator, och meddelar steg för steg till oss här inne).
När flyttade hanen ifrån henne? =/

#81 det var lääänge sedan typ 5 veckor elr nåt
#82 Marsvin är dräktiga i 10 veckor,
så det är visst inte länge alls ;/
Senaste beräknade datumet är långt ifrån idag isf. :s
(Borde du inte veta det om du tar kull? Inget illa menat..)

eeh joo för 5 veckor sen hadde hanen varit med henne i 5 veckor alltså har det redan gått 10 veckor
och jo det vet jag jag e faktist inte helt dumm i huvudet!

#83 tror inte du att jag läser på innan jag gör något jag alldrig gjort tidigare ? :S

Elin, Creation menade inget illa, bara att hon checkar sånt som är bra att veta. Men nu får My kvickna till så det pluppar ut lite ungar!!! xD
Kan ni sluta tjaffsa så vore det bra. Vad tjänar man på att klaga på folk?
#83 Hur kan det tolkas som annat än inte illa menat ^^,
Mvh Felicia

#87 Ja… Kommer inte på något sätt hur man kan tänka än illa menat, men hon menar väl att man helt enkelt inte ska ta åt sig åt det hon säger:P

#88 ja jag vet jag blev inte arg , men om hon kanske hadde läst hela tråden hadde hon kanske sluppit fråga den frågan , men dom saker jag kan tro att folk menar som att dom e irriterade är just dom här gubbarna som många andvänder för mkt : :/ :S dom e de

Huh? *visslar i luften då jag inte andvänder smileys*
#84 Men då är det ju tidigast beräknade datum, inte senaste? ;)
#83 Jag kanske felformulerade frågan lite då? ;/ Det jag menade med frågan var typ "Det visste du väl?", inte att du är "helt dum i huvudet".. -.-
#89 :/ :S och liknande använder jag bara om jag inte förstår, är osäker, tänker efter eller vill veta någonting, m fl., inte om jag är irriterad.

Okäjz! Men om vi nu låtsas som det aldrig har hänt, och väntar på My's ungar:D Tycker dom ska heta Mys, Kram, Puss och Kel om dom blir så många:)