Tjockt marsvin. Länk
http://www.expressen.se/husdjur/1.1159895/tjock-och-glad
usch de ser inte bra ut :/

Fy vad hemskt:-(
Stackars alla djuren, fattar inte hur man kan utsätta sina djur för ett sådant lidande.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Stackars lilla gris.. övermatning är djurplågeri
Helena
Stackarn… det är verkligen inte hälsosamt att vara så tjock!

åååå vad hemskt stackars marsvin. :(
Trist att sånt ska ske…
Varken övervikt eller undervikt är bra för kroppen. :(
Det där marsvinet måste inte haft så mycket mer att göra än att äta…
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Oj.. Det såg inte så fint ut:/
nej men fy vad hemskt. Stakarn kan väl knappt gå :(
Jag tycker min bebis e FETT men enligt vad jag hört hur man kollar vikt(lägga dom på rygg och kolla magen) så e han inte så tjock :P

Det var det sjukaste jag har sett! Ett sånt fruktansvärt oansvarigt djurplågeri, att döma sitt djur till en för tidig död och ett oerhört plågsamt liv. Såna människor borde inte få ha djur över huvud taget, eller själva pröva på att väga 400 kg och se hur kul det är.
De borde skämmas!!!
Nu kommer jag kanske här och är lite dum ^^'
Men tycker ni verkligen att det är så extremt? Visst är marsvinet överviktigt, men jag tycker att det ser ut som om h*n ligger ihopkurad och då blir dom ju mycket mer "bollformade". Sune ser supertjock ut när han kurar ihop sig, men han är absolut inte överviktig - snarare för smal.
Hanna
herregud!

Jag tycker som abico faktiskt.. Marsvinet ligger där, det kan lika gärna bara kura ihop sig.. värre är det med de andra hundarna och katterna..
mina marsvin skulle säkert kunna se ut sådär om dom kura ihop sig, ordentligt .. :S

jag håller med Hanna, mina grisar kan med se skitfeta ut om dom kurrar ihop sig…
Kollar man runt huvudet så ser det ju ut som om h*n har väldigt "stora" kinder och sådär - så helt i toppform är marsvinet nog inte ^^' Men sen om det är så extremt som det ser ut vid första blicken…
Hanna

#9 Så där ser inget normalt marsvin ut. Syns ju lång väg att det är extremt överviktigt. När mitt marsvin kom till mig var han jättetjock och vägde 1,5 kilo men var inte i närheten av att se ut som på bilden. Och han är ändå virvel! Ok att pälsen kan få dem att se större ut men den där är ju släthår.
#15 - Jag säger inte att h*n är normal i kroppen, men extrem tycker jag är att ta i.
Hanna
Visst är marsvinet ihopkurrat, men inte är h*n normalviktig. Så där knubbiga blir de inte bara av att kurra ihop sig. Den där enorma magen och dubbelhakan är ju tydliga tecken på övervikt. Men visst, hundarna och katten ser tjockare ut, stackarna…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad är normal vikt då?:O
Runt kilot oftast =/ Hurså?
ush vad hemskt. men visst ser det lite överdrivet ut när dom krurar i hop sig. men så fet är inte ett marsvin med normal vikt. inte ens lite små tjockt marsvin ser ut så. hoppas att ägarna ändrar dieten till marsvinet efter detta :)
#19 ne, bara undarade ifall min var överviktig, vägde nyss min, han väge 909 gram XD

Djuren på dessa bilder är SMÄLLFETA!! Har varit orolig över om mina grisar är för tjocka men ser nu att det är dom inte.
Marsvin 4-ever
.

Men asså nu blir jag nästan lite irriterad .. hur sjutton kan ni bara börja anklaga någon spdär utan att äns veta ifall marsvinet e tjockt elr om den burrar i hop sig ????????

Har tyvär ingen kamera för tillfället. Men en lösning på detta tjock el inte tjock? vore kanske ett inlägg av bilder på BURRIGA MARSVIN?
Marsvin 4-ever
.
#23 Det är lite för mycket "kindfett" som hänger ut på ena sidan för att denna gris ska kunna kallas normalviktigt -.-'
#23 elin nu komenterar du en väldigt onödig komentar igen. snälla lyssna på de jag sagt till dig så blir forumet en mer trevlig plats och lugna ner dig med frågetecken och utropstecken.

#26 men vaddå `? skulle inte ni bli irriterade om någon sa till er åå vilket tjockt marsvin genom attb bara kolla på en bild ?

#26 okej då förlåt för det jag skrev de va inte meningen att det skulle bli så otrevligt :( men är den tjock ? *trycka upp ansiktet på skärmen* lite kanske ?