Snälla medlemmar!
Hejsan!
Sajten växer och visst är det kul (!) men det innebär fler medlemmar och fler trådar. Så snälla ni, jag måste be er vara lite ordentliga och:
- Ange en tydlig rubrik när ni skapar trådar. Om ni vill fråga vilken sorts borste man bör använda till ett långhår, skriv inte "borste" eller "fråga om borste". Utveckla rubriken så att den blir så tydlig som möjligt och skriv "Fråga angående val av borste till långhår" eller "Vilken borste till långhår?" istället! Så döp inte era inlägg till "fråga" eller "gör ni så…?" - utveckla era rubriker helt enkelt!
- Innan ni skapar trådar - kolla efter noga om det inte finns en tråd med samma/liknande fråga och svar! Vi har många trådar med exakt samma ämne och det blir rörigt i forumet med så många likadana inlägg!
- Vara vänliga och håll tonen mot varann :) Skriv inte med STORA bokstäver (versaler) i onödan, det uppfattas som skrik i ett forum!
Tack på förhand!
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
*putt*
Ni får gärna ta och skriva en kommentar, bara så att man vet att ni har läst! :)
Mvh Felicia

Håller mä :-) Många trådar om samma sak, virrigt ibland också. :-)
Tror inte att folk kommer tänka på det..tyvärr
Helena
#3 - Nu är det iaf. sagt. Så om någon skulle göra fel så får vi vråla lite åt denne och säga att "DET STÅR KLART OCH TYDLIGT I TRÅDEN "Snälla medlemmar!" ATT MAN INTE… bla,bla.". ;P
Hanna
Haha! SÅ bra!
Helena
väldigt bra, men sökfunktionen kan vara lite knepig ibland då man inte e så bra på att skriva in dom rätta sökorden, så man hittar trådaran man vill ha. då kanske man missar dom fast dom egentligen finns men att man inte hittar dom, för att man inte är så bra på att söka och veta vilka ord man ska använda för att få så bra träffar som möjligt.. ;)
Jag tycker oxå att man ska hålla till det samtalsämne tråden anvisar att man ska prata om och inget annat, det tar annars bara mer plats för det som det handlar om och om någon är intresserad av att veta något så kasnke den personen tröttnar på att läsa vidare m t. ex. avel när det kommer upp något annat som handlar om skötsel, och så när skötsel kommer upp i så pass många medelanden kasnke man går ut från tråden och missar det som man vill veta, det som är viktigt!
Kramar Sandra
#6 Det är ju därför man ska döpa trådarna till utvecklade och bra namn! :)
#7 Jo, det klart att man ska, men det har redan tagits upp en gång, därför skrev jag inte det :) Men det är SJÄLVKLART att man ska hålla sig till trådens ämne och INTE BÖRJA DISKUTERA NÅGOT SOM INTE RÖR FRÅGAN/TRÅDEN I SIG!!! Så, nu var det sagt :)
Mvh Felicia
he he ok bra det. hoppas det blir så då :)
Hoppas att alla 120 st som har läst detta även följer det nu då, så att vi får ett trevligt och "rent" forum :)
Mvh Felicia
Räknas det inte varje gång någon tryckt upp tråden? Tex så räknas det väl och skrivs ut att tråden är läst ex 10 ggr men det kan vara jagsjälv som tryckt in 8 ggr ?
#11 Jo, jag vet, men den var läst mycket mer så jag skrev lite under :)
*PUTT* Alla medlemmar ska ta del av detta och lägga det på minnet! :)
Mvh Felicia

har läst det! ;))
Bra bra :D *PUTT*
Mvh Felicia

Jag har läst det

Har oxå läst det nu, men tror dock som #3 sa, folk kmr nog inte bry sig rent ut sagt, eller tänka på det, med andra ord. Men men, jag har läst det iaf o ska tänka på de :)
jao.. Läst!
#16 Men varför struntar man i det? Om man ändå har läst det kan man väl tänka på det, så himla svårt är det ju inte ^^, Och medlemmarna är väl inte så dumma att de inte fattar heller -.-'
Mvh Felicia

#18 - Fråga inte mig, de e vad jag tror.. O jag e inte ensam om de heller, vad jag förstått? ;O
läst nuoch tänker lyda^^
puttar upp denna tråd, så ni försöker tänka på rubrikerna och annat ;)
StormmillaGirl - Medarbetare på marsvin.ifokus
Putt…
Mvh Felicia
Jag la ett liknande meddleande som en artikel istället för tråd på Ångestsjukdomar, då slipper man putta och det är lätt att hitta! Bara ett tips /Helena
Helena

Har läst och ska använda sökfunktionen flitigare!
Puttar upp! En del nya medlemmar som bör läsa igenom detta ;)
Mvh Felicia

Jag ska bättra mig ;)
#26 Så bra :)
Mvh Felicia

Jag tycker heller inte att man ska skriva några förkortningar eller konstiga "ord" som "putt" det kan bli väldigt rörigt om någon inte vet vad det betyder
Du snackar om att vara tydlig i rubriken är mycket viktigt och så är du inte speciellt tydlig själv xP Jag tror inte precis man fattar vad ämnet handlar om, om du skriver "Snälla medlemmar!" i rubriken. ;)
Dessutom så använde du stora bokstäver lite i onödan på #8 ;P Det kan misstolkas, som du själv säger.
Haha, vad jag är negativ ^^ Det var inte menat som en pik, jag ville bara påpeka lite ironi i det du säger xD Lite kul, faktiskt.
Vill dock tillägga att man inte ska överanvända versaler såväl som utropstecken heller >_< Stör mig mycket på att folk låter arga när de egentligen inte är det. Kombinationen stora bokstäver+många utropstecken irriterar mig ännu mer, då människan egentligen inte menar att låta upprörd. -.-
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#28 vet man inte vad *putt* betyder så frågar man ju bara ;)
jag visste inte heller det första gången jag kom hit, men tog reda på det, tycker inte att det är nå fel med att skriva så :)

Men det blir väl väldigt jobbigt om man läser ett inlägg med mycket förkortningar och inte förstår ett ord och måste fråga om hela texten. Då är det väl lättare ätt inte skriva det.
*puttar upp denna tråd igen*
*puttiputt*
#29 Kanske inte är så lätt att förstå, men rubriken till just den här tråden är för att dra hit blickar och förstå att den här tråden ska läsas… Om rubriken hade lydit "Små regler att tänka på när du skriver på ifokus" tror jag inte så många hade brytt sig :) Så jag angav en rubrik så man inte riktigt skulle förstå vad det kunde tänkas innehålla osv. Svårt att förklara :)
Det andra, jag skrev med stora bokstäver gjorde jag för att blickarna skulle dras dit… ;) Om man läser bara det så blir det som en liten "regel" eller vad man ska säga.
Mvh Felicia

Hoppas att det har blivit bättre! ;)

Håller med dig ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#35 Det tycker jag faktiskt :)
Mvh Felicia

#37 Så bra! :)
*puttar upp denna igen*
Märker att det behövs ;)

putt ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Ja ska försöka komma ihågXD Guldfisk mine!
nu har jag läst^^
*puttiputt igen* ;)
Märker att vi har fått lite nya medlemmar så jag puttar upp denna tråd för dom. :)
Välkomna alla nya medlemmar! :D

Håller med! 

Hoppas dom som gör fel lär sig av denna tråd:)

Här är en som behöver bättra sig.
Har läst texten och förhoppningsvis betänker lite bättre hädanefter hur jag skriver och formulerar mig.
Marsvin 4-ever
.

Här har ni en till som väääääärkligen behöver bättra sig .. Så det är väll bara att börja träna^^
jättebra :D