Klickerträna marsvin
Hur lång tid tar det innan ett marsvin är inklickat, dvs förstår att klickern betyder godis (för min hund tog det max 30 sekunder, godishund som hon är)? Vad lär man ett inklickat marsvin? Ligga på rygg och fila klorna?
Jag tror det finns en liknande tråd, har du provat att söka?
Iaf. vet jag att CamillaS har klickertränat åtminstone två av sina marsvinspojkar. Vet att hon la upp en film på youtube där dom rullade på en boll och skakade "hand" (?).
För min del funkade det inte alls ;P Använde en bläckpenna = något billigare om man är osäker på om marsvinen fattar det hela eller ej.
Hanna

Jag har också använt bläckpenna till marsvinen, eftersom jag har den riktiga klickern till hunden
jag har aldrig testat klicker träna marsvinen,
de är för korkade (a)
men jag har klicker tränat kaninen här hemma :d

#3 Man kan klicketrträna vilket djur som helst. Exempel på djur som klickats är tex eremitkräftor och kackerlackor. Så att marsvin skulle vara för korkade stämmer inte.
#0 För Curry tog det kanske en 10-20 repetitioner (klick) innan han förstod vad klickern betydde. Jag gjorde detta under ett par dagar. Att klicka honom att sätta nosen mot en boll tog bara 3 klick :) Exempel på konster kan vara putta påen boll, stå på bakbenen, hoppa över saker, snurra runt, hämta saker (utmaning!), lägga tassen på saker, gå in/ut ur buren osv… Bara fantasin stoppar!