Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2219 ggr
Tindrar
0

Inredning i grisarnas hem!

Nu har jag en fråga! (: Vad har ni för inredning i buren? Hus? Bollar där det finns mat? Våningar? Vattenflaska eller matskål? Ja, allt möjligt! Skicka gärna en bild och säg vart ni köpt det och vilket pris. Själv har jag ett hus och vattenflaska. Matskålen är egentligen dålig då dom hela tiden ska bajsa i den. Men aja ska fixa lite inredning nu, så… Kommentera<3

Wiizy
0

Jag har… ehrm. :) Massa tillbehör, men just nu har jag i buren;

En sådan "grösnaksboll" fast med hö i, haha ;).  hö i hela lilla buren och en  tunnel under hö´t (som dom leker i ;)).   en brygga mellan dom 2 burarna, 4 matskålar och en vattenflaska, och 2 hus. :)

Dvs kort sagt;
4 matskålar
2 hus
1 brygga
1 tunnel
1 "grönsak/hösboll"
Massa hö!

Att skriva vart jag köpt allting är i stort sätt omöjligt för min del. :P Men kolla i djuraffärn, om du har någon nära dig.

Sedan, har du 2 marsvin? Isåfall ska du ha 2 matskålar (alla marsvin ska ha en matskål var, eftersom det oftast blir bråk annars). Och varsitt hus så dom kan komma undan ifrån varandra.

Mari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg det ut i mina marsvins burar för 2 veckor sedan :)

Har även en tegelsten i varje bur så dom kan komma upp och kika ut lite mer och lite andra saker som inte snyns på bilderna.

Innehållsförteckning ;)
Vit bur:
- Marsvinet Maja ;)
- hängmatta
- tegelsten
- plaströr
- myspläd
- pinnar
- höhäck i ett hörn (ej sånt de brukar fastnar i)
- Vattenflaska
- 2 matskålar, en för grönsaker och en för pellets

Röd bur:
- Marsvinet tabasco ;)
- Tunnel upphängd på gallret
- Plasttunnel på golvet
- myspläd
- Tegelsten
- pinnar
- Hylla längst ena kortsidan
- hörntoalett (fast den är fylld med hö)
- Vattenflaska
- 2 matskålar, en för grönsaker och en för pellets

Brukar alltid ha pinnar åt dem som de kan gnaga på och lite löst hö på golvet som de kan mysa i när pläden är på tvättning. Ibland lägger jag även en stor handduk över halva buren så de ska ha någonstans att gömma sig, vilket är uppskattat av dem båda :)

Tror jag fick med allt nu :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Creation
0

Jag har inte så mkt ^^'

En matskål
En vattenflaska
En tegelsten
Två hus (tillfälliga av kartong, ska troligtvis bygga två snart)
Sen har de haft en kruka, men den tappade jag i golvet xP

Planerna är dock att med tiden köpa mer och mer ;) I buren får ju inte så mkt plats, men nog ska jag köpa en mysrulle, sitthylla och kanske tunnel så småningom. Större bur är dock första prioritering. :) Födelsedagen närmar sig ju x)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mari
0

Oj priserna glömde jag, ska försöka komma ihåg :P
Har för mig att jag köpte den röda buren för ca 500.- på Granngården och den vita för ca 500.- på Maja & pluto.

Hängmattan köpte jag på djurboden för ca 75.-

Marsvinet Maja köpte jag från uppfödaren för mumindalens för 150.- om jag minns rätt och Tabasco har jag fött upp själv.

Vattenflaskorna har jag inte köpt själv utan de är nått från mina kaniner, matskålarna tror jag att jag har fått i julklapp eller liknande :)

De blåa plaströren fick jag av min pappas kompis som är rörmockare.  Det andra röret köpte jag på en marknad för länge sedan.

myspläden är köpt på Rusta (?) för ca 100.-
hörntoaletten kostade 30.- på granngården

Pinnar är gratis i skogen, tegelstenarna hittade jag bakom huset och hyllan har min pappa gjort :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

- rör hornbach 19 resp 29 kr.
- hus 3 hemmagjorda o ett köpt i affären ja jobbar för ungefär 100kr
- skålar keramik krukfat som ja snott av mamma :)
- hö
-äpplekvistar från mammas trädgård :)
buren köpte ja bättre begagnad för 450kr

vill köpa en mysrulle o nån annan mysfilt åt dom men dom kissar ju ner allt sånt :(

Mari
0

#5 Du kan köpa ett par stycken mysfiltar så kan du tvätta dem med jämna mellanrum :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tindrar
0

Ska åka in till centrum, så får hitta lite pengar och gå in till zooaffären och se om jag kan hitta något, tyvärr är den ganska liten, men ska åka in till "stor" stan imorgon^_______^ Hoppas svinen kan vänta här tills jag kommer hem.

FeliciaS
0

Jag har rätt mycket inredning, kan lägga in bilder m.m sedan (ska snart iväg) :) Men det finns en sådan här tråd, kolla den ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tindrar
0

Usch… Fanns ingenting i affären .__________. Dumma djuraffärer som bara har till hundar och katter, och lite hamstrar (+kaniner i litet sortiment) får ta och åka och köpa någon annan dag.

[findusen]
0

#6 jo ja hade tänkt d me.. men la in en handduk för ett tag sen i äldsta killens favorithörna. men fy va äcklig den ble på bara en dag :S massa kiss o spån som inte gick attt skaka bort så ja fick kasta den^^

Currymarsvin
0

Jag har något som mina grisar älskar! En kattunnel med hål på båda sidor och i mitten från ÖB 50:-. Finns även på IKEA för 59:- http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70109412

Den är lite stor för buren men de har den i sin hage. Man kan tvätta den med diskmedel. Har klippt bort lösa snören och sånt och de gillar att rejsa genom den och gömma sig.