Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2401 ggr
sawa
0

roccula sallad??bra eller inte?

jag har sökt här nbu och hittar inte svar men mina fråga är om grisarna kan äta rocculasallad?har nemilgen köpt det nu,och om solrosskott oxå går bra?

tack på förhand=)

Bella-R
0

Ja, ruccola går jätte bra att ge. Men solrosskott vet jag inte riktigt. Det får ngn annan svara på :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Abico
0

Roccula går bra att ge, men introducera ny mat försiktigt så att grisarna inte blir knasiga i magen bara ^^
Solrosskott går bra, har för mig att idipidi sa det för ett litet tag sedan.. Alla delar på solrosen går att äta oavsett vilket stadie blomman är i.

Hanna 

Wiizy
0

japp, båda kan dom käka. :) mina grisar får det ibland. xP (inte ofta dock).

sawa
0

toppen,japp ja ska vara försiktig,kanske blir som en liten godbit för att våga äta ur min hand när jag har den i buren^^

Abico
0

#4 - Det låter bra :)

Hanna 

Tindrar
0

Ska ni låsa tråden då den är klar?

Creation
0

Det kanske finns nån mer som vill skriva en följdfråga här senare Då kan man väl ha den öppen? ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#6 - Vi bestämde för ett tag sedan att endast salu annonser och liknande ska låsas efter att saken sålts andra trådar låses numera bara under speciella omständigheter. Så den här tråden är öppen ifall att någon annan skulle vilja ställa någon följdfråga i tråden om just roccula eller solrosskott.

Hanna 

FeliciaS
0

Du kan ge ruccolasallad och solrosskott :) Sallad är ju inte direkt något som är en vitaminbomb direkt och när det finns så mycket mer som broccoli, kål, paprika, maskrosblad, gräs, persilja, morötter, palsternacka, persiljerot… (listan är lååång) att ge så ser jag sallad som rätt onödigt ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mossedal
0

Solrosskott kan man grodda själv, som så mycket annat. Sätt skotten ljust de sista dagarna så de bildar klorofyll och blir gröna.
Givetvis kan man så solroser också istället för att grodda dem. Enklast att bredså i något som liknar ungsformar/plåtar t.ex.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria