Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1219 ggr
tantnett
0

Soffpåse till marsvinet.

Visst vill man ha "grisarna" med i soffan? Men hur kul är det att få den nerkissad?

Jag kom på ideen att lägga en handduk i ett  örngott och tryggt ligger marsvinet där under kelstunden.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Mycket fiffigt :)

Hanna 

Creation
0

Jag brukar bara ha en liten handduk. :) Så har jag gjort ända sen jag skaffade marsvin. :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tantnett
0

#2 Viktigast är att dom får vara med. Alla har vi nog våra metoder.

Min påsmetod hade även fördelen att dom fort blev tama. Tryggt både för soffa samt dom själva kan dom ligga nere i örngottet samtidigt som man kelar o pratar med dom. Dom rullar snabbt ihop sig i mitt knä o somnar.

Creation
0

#3 Jaså? :o Då kanske jag ska ta och prova det. Mina smågrabbar har nämligen inte blivit helt tama än, trots att de efter ett tag kurar ihop sig i mitt knä. ;)

paronskrutten
0

Frotté med plast är bra också :)

Helena

Tezza
0

#5 Vart finns det? Kanske man kan lägga det i örngottet. Mina kissar igenom handrukarna:S

paronskrutten
0

Jag vet inte riktigt vart man kan köpa.. vi har från när jag och brorsan var små. Men Åhléns? Barnaffärer?

Helena

Tezza
0

#7 ok

Abico
0

Jag brukar köra plastfrotté, lägga den som en liten påse och i med handduk. Funkar också bra :)

Hanna 

Tezza
0

#9 Ok och var köper du det?

Abico
0

#10 - IKEA vet jag har, fast jag hittade det inte när jag letade sist. Men på deras hemsida står det att dom har det.
Sen kan jag tro att Jysk har det också ev.

Hanna 

FeliciaS
0

När jag sitter i soffan ser jag på tv, vilket är väldigt sällan, och då följer inte marsvinen med. De brukar istället få vara i min säng ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#12 - Mysigt att vakna med en marsvinsbajs i örat ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#13 Eller så har man vänliga grisar, så det blir bara "lite" hår på lakanen ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

#13 Nåväl som sagt bara dom får vara med. HI Hi.

Härligt att läsa om alla medlemmarnas olika aktiviteter o pyssel med djuren. Tänk om alla marsvin kunde få ha det så här bra som våra grisar har det. Tyvär har ju inte alla det.

Glader
0

Ååh, vad härligt det låter att ha grisen med i soffan :D <3   Skulle absolut ha med mina marsvin till soffan om jag hade nåra..

shintaida
0

Jag har klippt ut en bit vaxduk (undersidan uppåt) och lägger mina marsvins favoritfleecepläd där.

Och OM någon skulle kissa, så blir inte JAG blöt. Låter sen vaxduken torka och sköljer upp fleecepläden. Lätt som en plätt.

// Shintaida

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har ett gäng handdukar som ja viker ti en lagom mysig kiss-tålig kudde. dom ligger fint där på o ibland gräver dom ner sig under översta lagret. dom e alltid me både i soffan o sängen, äldsta killen kissar i princip aldrig på mig eller i sängen han brukar nafsa mig i näsan eller på kinden om han e kissig och vill ner i buren!

Mari
0

Hur får ni era marsvin att stanna kvar på filten/handduken? :P
Mina bara springer iväg över hela soffan/sängen för de vill så gärna utforska allt och de är ju gamla marsvin, inga unga.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tantnett
0

#19 Det var just det mina gjorde. Då fick jag ideen med örngottet. Det blir som en öppen påse där dom tryggt ligger och man har påsen i knäet och kan prata o kela med dom.

Creation
0

#19 Lägger handduken också över dem ;) De känner sig lite tryggare då, tror jag. Lite sådär mysigt är det. ^^

aliciia
0

min kompis har tagit en froté handuk, sytt på kadbare band på ena sidan åså har hon tagit en vaxduk å satt på andr a"delen" av kadbare bandet å sätter på så om "svinen" kissar ås drar man bara loss vaxduken å fastar in handduken i tvätten :)