Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1195 ggr
ParaKiss
0

Djurhem i Hälsingland/Bollnäs

Hejsan!

Jag letar efter snälla seriösa djurvänner som vill hjälpa till att bygga upp ett djurhem tillsammans här i Bollnäs. Det är frivilligt och ideellt.

Vi börjar då med en liten skala för att sedan bygga oss sakta men säkert uppåt så att vi blir större. Eftersom djurskyddet redan finns här i staden så tänkte jag att vi kan börja med smådjur (ej katt eller hund). Så som gnagare, kaniner, reptil, fisk, fågel, osv. Och sedan bygga oss uppåt.

Mitt mål är att ha ett stort djurhem där vi är flera som hjälps åt tillsammans
för att hjälpa de hemlösa djuren, och djuren som behöver akut nya hem pga. tidigare ägaren på något sätt inte kan ha sin vän kvar.

Mitt mål är att kunna hjälpa alla slags djur. Från en liten tam mus till en häst.

Flera mål finns!

Största målet är såklart att se till att djuren mår bra och får lyckliga slut! Och att de slutar hanteras som saker.

Men, vi måste ju börja någon stans för att hjälpa våra vänner!

Och jag tänkte då vi som vill ställa upp och hjälpa till på något sätt, samlas någonstans för ett litet möte där vi träffas & diskuterar!
Så ni som vill hjälpa till på något sätt och vara med på det här så anmäl er till mig genom att mejla mig med ditt namn, mejl adress & ev. MSN adress, ev. även mobil nummer & gärna liten presentation om dig själv så ska vi sedan tillsammans bestämma tid och datum för det första mötet för att diskutera det hela! Berätta också gärna lite tider och dagar du är ledig som du kan vara med på mötet. Jag ska försöka och pricka in så att vi kan träffas när alla eller de flesta kan komma och vara med!

All slags hjälp är välkommen och det här är seriöst och vill också att du med är seriös!

Min e-mail/msn: Anniiie86a@hotmail.com

mvh Annie  i Bollnäs!

Inlägget är inte OT, det rör marsvin, så jag flyttade det till rätt kategori. /Felicia, medarbetare

FeliciaS
0

Vilken fin idé :) Hoppas du hittar någon lämplig!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ParaKiss
0

Tack! Jo jag med :D

Mari
0

Låter ju underbart :)
Men jag bor i Söderhamn.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

Härligt… Då kanske du vill vara med? =)

Denna kommentar har tagits bort.
Emelie-E
0

Jag hade jättegärna varit med.. Men bor 5 mil norr om gbg ;/

ParaKiss
0

Väldigt långt bort det :(

Men vi kommer först starta en grund då. men sedan så kommer vi att behöva en massa hjälp. så som bidrag för att kunna bygga upp, någon som gör reklam, osv.  Så en massa hjälp på olika vis kommer att behövas sen med =)

Mari
0

#4 Jo jag kan ju hjälpa till med lite reklam och sånt där :) Bygga en hemsida eller liknande men går i skola i Bollnäs men kommer nog sluta nu den 6e juni så efter det kommer jag nog inte vara i bollnäs något mera.

Kan ju alltid ställa upp som djurhem i Söderhamn om det behövs, fast tror ju att det redan finns ett sådan här?

Men nått kan jag ju alltid hjälpa till med, tyvärr ej pengar :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Wiizy
0

Bor jätte långt bort så tyvärr.

ParaKiss
0

#8 jo du har skagans omplaceringshem. men den har peter lagt på is. Och sedan är det ett nytt djuskydd som har startats upp som han är med och hjälper till ist =)

Ok =) Reklam är bra om man får hjälp med det sedan :D

Mari
0

#10 Såg på hans hemsida att de skulle starta igång igen (om jag fattade rätt) hemsidan håller iallafall på att uppdateras.

som sagt, hjälper gärnatill med reklam, bygga en hemsida, fotografera djur eller annat som kan tänkas behövas, kan nog vara ett jourhem om det skulle behövas också :)

vet du vad det nya djurskyddet i Söderhamn heter eller hurman får tag på de?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

det är en annan som håller på med hemsidan och han är duktig på att vända döv örat till. Som han har sagt till mig så kommer han inte att starta upp igen då det ligger på is (som han som håller på med hemsidan vägrar fatta). + att han håller på med det nya djurskyddet. Osså ska han hjälpa mig lite. om jag inte tar tbx skagan då ^^ eftersom jag var med och startade upp det ändå. så känns lite dumt att slänga bort den :)

Reklam kommer att behövas som sagt, Och leta efter som som skänker bort tbh osv. hemsida och fota kan jag själv göra med. =) Men sen så kanske man kan hitta på typ djurtavlor och extra finare bilder, och kanske almenackor och sånt. Och då behöver man ju bra bilder och då kanske du dyker in ;) vill du vara med på det första mötet och starta upp det hela? Har ännu inte bestämt datum eller tid. men håller på o kollar när alla kan typ en månad frammåt så ska jag ta ut nå dag och tid som passar alla =).

Tyvärr vet jag inte så mkt om det. Förutom att det kommer bli rätt så stort -_- Och får gratis hyra i en månad. Ska vara i en sån hära flyghangar eller va det heter =). Men kan kolla upp det om du vill det? Har ju som sagt kontakt med peter och han håller på med det dära =) Men just nu är han borta. men kommer väll hem snart igen eller nåt =) Skulle på tippen ^^

Mari
0

#12 Ja jag skulle nog kunna vara med på mötet, beror på när det blir, fick precis veta att jag får sommarjobb från och med juni och antagligen hela sommaren framöver så jag vet inte om det kommer passa ^^ Men säg till när ni bestämt datum så försöker jag komma.

Du får gärna kolla upp det, annars kan jag ju kanske skicka ett mail till peter och fråga om jag kan hjälpa till med nått :) Jag tror jag har hans mail kvar.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

ok =) Hans mejl är: lindvall33@hotmail.com sen så om det är privata elelr om han har nå speciellt för djurhemmet vet jag inte =)

ok =) Då säger jag till dig när det blir. Har du någon e-mail/MSN? För då kan jag skicka datum o tid där igenom

Mari
0

#14 tack testar att skicka ett mail :)

jag har mari.ekengren@soderhamn.com som mail.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

Datum och tid för det första mötet är nu bestämt =) Det är lördagen den 31a.

ParaKiss
0

Puttar upp den hära…

Tänkte skicka ut en liten påminnelse om mötet till alla. =)

Hej på dig som vill hjälpa till att starta upp ett djurhem här i Bollnäs!

Vi har nu kommit fram till ett datum och tid för det första mötet i djurhemmet. Och jag hoppas att alla kan då komma eller på något sätt kan göra så att du/ni kommer iväg någon timme! Det vore bra om alla kunde komma då. Så att vi får träffas.

Datum & Tid: Lördagen den 31a Maj, Klockan 18.00 i Bollnäs (Hos mig).
Adress och vägbeskrivning kan du få om du behöver och tänker komma.
Om du planerar att komma eller ej får du gärna säga till om så att jag vet hur många vi blir. Kommer även att bjuda på fika. Bra att ta med sig är penna & block/papper ifall du vill skriva ner uppgifter eller information som kan dyka upp. obs: Pälsdjur finns i hemmet. Vi kommer att hålla på  i ca 1-2 timmar ungefär eller så länge vi kan/orkar. Men kan bli runt 2 timmar kanske.

Det vi kommer först göra är att träffas, lära känna varann & prata.
Vi kommer sedan börja att diskutera lite hur vi ska göra och gå till vägar. Ta upp frågor och förslag. Vi kommer även diskutera om lokal, tillstånd, regler, lagar, ekonomi, namn till djurhemmet, hemsida, och mycket mera. Men vi tar lite först. Och sedan så tar vi lite då och då. Vi ska se till att få en bra grund först och sedan utvecklas. Så att det blir bra =)

Mitt förslag som jag gärna vill säga nu direkt är att börja med smådjur först (ej katt eller hund) Så som kaniner, marsvin, hamster, råttor, osv. Även ev. reptiler, fåglar, fiskar. mm. Och sedan utveckla oss till flera arter. Men det är något vi kommer att diskutera på mötet med.

Om du har tips, frågor, föslag, eller något du vill ta upp. Tips är att skriva ner allt på ett papper och sedan ta upp på mötet. Om det är något du undrar över annat eller snabbt vill få svar på något så är det bara att mejla mig. (Har dock tel. fobi)

Då vi är seriös så vill vi också att du är seriös med att öppna djurhemmet. Och vill kunna lita på dig.

Om du skulle veta någon till som är intresserad utav att öppna ett djurhem i Bollnäs & hjälpa till så säg gärna till och bjud ev. med den personen. Det finns inga åldersränser.

Mvh Annie
E-mail/MSN: Anniiie86a@hotmail.com

ParaKiss
0

Jag kommer numera att lägga den mesta informationen ang. djurhemmet som kommer att startas här i Bollnäs i forumet mitt http://www.djur.forum24.se/ Om ni vill veta mera om vad som sker och händer. Och hur det går med uppstartandet om djurhemmet. Och information om de djur som kan komma in får hålla koll där i forumet. Då det annars blir mkt att hålla reda vart på flera ställen man ska skriva och berätta om vad som sker. Är då lättast för de som är intresserad om vad som sker kan kolla där. Kanske kommer troligen att skriva här med då och då. men det mesta kommer alltså hamna där i forumet. kommer även sedan startas upp en hemsida. Men det kommer bli senare.

Mari
0

#18 Tjatigt att man måste vara medlem även där för att kunna få bli uppdaterad.
Men som jag sagt så kan jag gärna slänga ihop en hemsida åt er så blir det lättare att få information därifrån redan nu :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

Hemsida kan jag lätt fixa ihop sedan. men bara det att jag vill ha mera info och gå ihop me de andra som kommer att vara med o starta upp djurhemmet. Och bygga upp tillsammans med dem.

Mjo kanske det är tjatigt.  Är rätt så drygt att skriva i alla forum med så fort något händer ^^ men hemsida kommer som sagt sedan och då kan man hänga med mera där. men så länge får man nöja sig med forumet om man är intresserad att få veta mera =)

Mari
0

#20 Okej, synd, annars hade ju hemsidan vart ypperlig att kunna gå in på för att se vad som händer, blir ju dessutom mer tillgängligt för alla.
Gör du hemsidan nu så slipper du skriva i alla forum när det händer något :) Då behöver du bara uppdatera här i alla trådarna du gjort EN gång och hänvisa till hemsidan för de som är intresserade ^^

Det är ju också bra att ha hemsidan färdig eller iallafall en fungerande hemsida klar redan nu så man kan börja marknadsföra sig redan nu så ännu fler folk får upp ögonen.

Iallafall jag tycker att det är lämpligare :P Men du gör ju som du vill :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

jo vet. men vi har inte startat upp ännu. så vi ska komma på ett namn och sånt först. men mötet är på lördag. så hemsidan kommer nog att byggas upp på Söndagen eller direkt efter lördags kväll =) Så säger jag till när den är upp!

Mari
0

#22 Bra :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ParaKiss
0

hehe ^^ japp

ParaKiss
0

Kvällens möte ang. djurhemmet gick super bra! Ni kan läsa lite om kvällens möte på forumet, om vad vi diskuterade lite om och så. Diskuterade om så mkt. Men lite utav det kan ni allafall se på forumet. =) Nästa möte är den: 9 Juni 2008 kl: 18.30 Hos mig här i Bollnäs!

FeliciaS
0

Härligt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Glader
0

toppen :D Jah kan hjälpa till med reklam, sätta upp lappar m.m om jag ¨lycksd tjata så kanske även akuthem om det behövs..

ParaKiss
0

mjo, men just nu så håller vi på att bygga upp en grund  =)

ParaKiss
0

putt

Hoppas på att flera vill haka på detta och komma på nästa möte.