Rinner ur näsan
Jag släppte ut mina marsvin för 2 dagar sen. Nu idag så var det runt 24 grader ute. Jag lät dom stå i skuggan för att få det svalare. När jag skulle ta in dom en timme senare, så rinner det ur näsan på mitt ena marsvin. hon liksom nyser lite ibland oxå, är hon förkyld tror ni?

Jag tror nig att hon är förkyld men för säkerhets skull så skulle jag nog rekomendera att du åker till veterinären
Haha, kan inte låta bli att kommentera, marsvin har väl ingen näsa heller ;) hihi
Var det 24 grader i skuggan eller solen? Var de i endast skugga och det var under 24 grader + blåst kan hon mycket väl ha blivit förkyld. Särskilt om de var i gräset om det var fuktigt. Du behöver inte kontakta veterinär, det hände mig en gång när marsvinen hade varit ute första gången, men dagen därpå var alla marsvinen fria från rinnet i nosen ;) Vet inte varför de blev det… Skumt ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#2 ojj då jag trodde att man skulle kontakta veterinär när dom var förkylda eftersom att jag har hört en del om att många marsvin har dött pga det.
Om det inte ser bättre ut efter någon dag och har gått över av sig självt, så ge henne mycket c-vitaminrika grönsaker och se till att hålla henne varm (i den här värmen så får du se till så att hon inte är för varm bara ^^') och på ett dragfritt ställe.
Hanna
Om det kommer vätska från marsvinens nosar på sommaren när det är varmt kan det bero på att marsvinet är överhettat. Kolla så att marsvinet inte blir blött under hakan också. Ingen bra ide att förväxla det med förkylning eller tvärtom.