Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 3723 ggr
shintaida
0

han TUGGAR tänder

Jag har fått veta att när marsvin HACKAR tänder kan det bero på missnöjdhet, det goda kommer inte tillräckligt snabbt mm.

Nu undrar jag om det är samma sak när dom TUGGAR tänder - dvs att dom tuggar utan att dom har något i munnen?

// Shintaida

[MatildaW]
0

Hihihi, så gör mina också ibland, oftast när dom ligger ner eller är ute på golvet :) Jag tror de va någon här inne som sa till mig att dom gör det för att dom inte har något bättre för sig, typ som vi när vi gnisslar tänder :P

FeliciaS
0

Ja, det kan nog stämma MatildaW :) Eller så kanske de har lite mat kvar i tänderna där bak - de som de tuggar med. Framtänderna använder de när de drar/biter av maten ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

#2. Ja precis :)

GroaLover
0

är det ngn som inte vet det?

ciss
0

Mina (läs: Snutte) gör det där de hotar varandra när de är arga. Annars gör de det bara utan anledning. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

fulfisk
0

Så kan min göra ibland och knäppa till lite med tänderna men inte som att hacka tänder utan något enstaka knäppande då och då.

Thea-Cazzy
0

Men om marsvinen hör en människa hacka tänder, hur reagerar dom då?

FeliciaS
0

#7 Det är inte samma sak, vi kan inte få fram de lätet. De borde inte bry sig, eller så tycker de inte om det ljudet kanske ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Thea-Cazzy
0

#8 Okej, tack för svaret =)

Blavingen
0

Misstänker att det är precis så som vår Amanda gör. Har inte hittat något "svar", men det är inte klapper, inte gnissel, mer malande av tänder. Först trodde jag att jag hade fått  hem en hamster Skrattande för hon tuggar/maler tänder lite då och då… Har som sagt fortfarande inte fått kläm på varför. Jag är inne på anledningen att det sitter mat kvar i tänderna, eller helt enkelt en dålig vana…

Abico
0

Just maler som #11 beskriver känner jag igen från gamle Sune, han gör det mest när man har honom uppe i knäet under längre stunder. Jag tolkar det då som något han gör dels för att han tycker att det är mysigt att sitta och mysa men också för att han är lite lätt uttråkad - som att rulla tummarna utan tummar ;P

Hanna