Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 800 ggr
elinpelin96
0

Ska jag välja den buren ?

Jag och mamma tittade på tradera.com där hittade vi en bur för 10 kr , den var 97 cm lång 51 cm bred . Vi la då ett bud på 10 kr som var det minnsta budet man kunde lägga , och vi var dom enda som lagt ett bud så därför kommer nog vi vinna buren .. Så nu undrar jag om ni tycker att det verkar bra att ha 2 marsvin i den buren ?

kram elin

tantnett
0

Har själv en sådan bur till 2 av mina grisar. Dom har varsit hus i den buren samt tegelstenar så dom lätt kan komma upp på hustaken o ha koll på vad som händer utanför buren.

Sen vill jag tillägga att dom får daglig golvrastning.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

elinpelin96
0

#1 okej , mina får ju dock inte daglig golvrastning pga av att jag inte riktigt hinner med sådant men nu e det ju sommarlov så då ska jag försöka bli bättre på det!

Meeris
0

Tja, i mina ögon är det ju i minsta laget. Även om det finns marsvin som bor på mindre yta. Se verkligen till att de får "frigång" så mycket du hinner med! Rörelse får våra små älsklingsdjur ju att mår bättre och förlängrer på så sätt tiden vi kan tillbringa med de.

elinpelin96
0

#3 Jag försöker så gott jag kan men med en mamma som hatar när det ligger filtar och grejs i hallen så blir det ju inte så lätt :P

idipidi
0

Det går bra att ha en sån bur till två marsvin även om större är bättre.

elinpelin96
0

#5 okeej bra :) men jag komm ju på att man kan ju låta dom springa lösa en gång om dan i mitt RUM istället för hallen för då bryr sig inte mamma så jag släppte ut dom nu så nu hör man massa små tassar springa runt i taket :)

PS : jag har tagit bort alla sladdar och farliga grejer!

Currymarsvin
0

Vad bra att du kan ha dem lösa i ditt rum! Mina två marsvin har precis en sådan bur, men den står alltid öppen och de kan fritt gå ut och in i sin inhägnad. De få gånger jag måste stänga in dem känns det lite litet och det blir också mycket tjaffsigare mellan dem. Men det beror säkert på hur de är också.

Jag skulle nog egentligen rekommendera en 120 gånger 50 till två marsvin, då har de plats att vara ensamma när de vill också. Men 1 meter funkar om grisarna kommer bra överrens :)

elinpelin96
0

#7 jaa jag vill ju helst ha en 120 men eftersom att vi hittade en sån billig så får det bli den ! mina 2 killar som då ska bo i den buren går jättebra ihop! dom sover liksom alltid tillsammans :)

Abico
0

Det kanske finns möjlighet att hitta ytterligare en liten bur för en ganska billig peng, då kan du ju sätta ihop dom så att buren blir dubbelt så stor.

Hanna 

elinpelin96
0

#9 ja vi får väll se men mamma och jag tycker iaf att det låter bra att ha 2 marsvin i en sånn bur!

Abico
0

#10 - Okej :)
Ja, det är ju upp till er i slutändan.

Hanna 

elinpelin96
0

#11 a :) men jag hoppas iaf att jag kan åka och hämta den i morgon :)

Skrotan
0

10# jag tycker den är i minsta laget och skulle inte rekommendera att ha två hanar i en sån liten bur. men självklart är det ditt val, och om du känner attd et kommer att funka så kör på bara:)

men du akn ju också bygga en egen bur, då kan du bestämma själv hur stor du vill ha den:)

elinpelin96
0

#13 jag har ju faktist mina hanar i en bur som bara e 80 x 47 Generad.. det är våran extrabur och det funkar endå jättebra .. jag har aldrig sett eller hört att dom bråkat!

Skrotan
0

14# oj, det var litet. du verkar ha ett par snälla grabbar som inte busar;) men jag tycekr fortfarande att du sak söka runt efter en stor bur och lägga ut några tior mer. en 120*60 bur för kanske 100kr är ju bättre än en 97*51 bur för en 10kr:)

elinpelin96
0

#15 aa jag vet men jag och mamma och kollat överallt i flera månader å vi hittar liksom inget

elinpelin96
0

Aja men jag tycker endå att man kan sluta diskutera nu eftersom att jag och mamma redan bestämt oss .. och för at slippa att någon blir irriterrad eller så så slutar vi å diskutera :) .. men när den kommer hem till mig så kan jag ju ta kort på den :) å lägga ut :)

elinpelin96
0

asså jag menar inte att det burjar bli otrevligt utan jag menar bara att vi ska undvika det :)

Currymarsvin
0

#17 Ja, ta gärna kort på den när de har fått börja bo i den. Alltid kul att se hur andra inreder burar :)

elinpelin96
0

#19 aa det tycker jag oxå :)

Skrotan
0

17# ok, om du har bestämt er så ber jag så hemskt mycket om ursäkt:) jag uppfattade det som att ni inte hade bestämt er, och jag ville bara rådgiva från min sida;)

men bilder vore ju jätte kul:)

elinpelin96
0

#17 nej då inget att be om ursäkt om ;) men bilder ska ni allt få se :D

elinpelin96
0

Det har ni blivit så att jag och mamma bestämt oss att inte köpa den buren … så i stället den 18:onde åker vi till någon djurraffär och köper en helt ny 120x60 istället

Currymarsvin
0

#23 Vad mysigt! Då kommer de få mycket plats att tuffa runt på :)

elinpelin96
0

#24 japp :) fast tänkt på mig huur ska jag klara mig tills på onsdag? :O:P Usch jag kommer döööö dö dö dööööö säger jaag !!! ;)