Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1855 ggr
Naquita
0

Blev med Marsvin idag:))

Hej Hej

jag är rätt så ny här, skrivit ett inlägg innan tror jag..*skratt* Idag fick jag hem mina efterlängtade små "svin":))

De heter Tilda och Smulan, blir ett år nu i januari. De skulle avlivas för att dottern hade tröttnat och skaffat en kanin iställetLedsen

Heter det Virvelvind och släthår, eller har deras päls och teckning ngn speciell kännedom? *nyfiken*

Just nu håller mina katter på att försöka förstå vad det är för konstiga katter som kommit in här, under sträng bevakning från mattes sida..

Tilda bak och Smulan i närbild

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=67ee4bcd-8e1a-4864-8898-011eafe1d372&Filename=Tilda och Smulan närbild.JPG)

Smulan:)

Båda två igen:)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6a54221c-0fb4-4286-9e00-780628cd5798&Filename=Tilda och Smulan.JPG)

Katterna är jättenyfikna;)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=669d71e3-954d-412e-957d-06ccc28957fa&Filename=klatternaosvinen haha.JPG)

Tezza
0

Oj vilka sötnosar. Mina 3 avlivningshotade marsvinsgrabbar anlände i lördags och jag kan berätta att mina katter beter sig ungefär som dina;) Jag tror de är mest faschionerad över alla deras ljud!

Lycka till med dem!

TRASAN
0

åååå så bra att dom inte avlivades. lycka till med dina marsvin. är det nått fråga oss här inne vi försöker svara så gott vi kan. ;)) fina marsvin. välkommen hit.

Caspia
0

Vilken tur att du kunde ta hand om dem! Ett släthårigt marsvin kallas nonself om det som Smulan är flerfärgat. Tilda är ett virvelmarsvin och ser ut att vara i färgerna white/golden. Jag har också ett marsvin som heter Tilda, men hon är en self i!vart. Ingen av dem har rasmässigt korrekt teckning, men vad gör det?

Lycka till och hoppas att ni kommer att trivas tillsammans.

Envishet och drömmar

CamillaS
0

Välkommen hit, och hoppas du ska trivas här! :D

väldigt söta marsvin, jag håller med #3 om deras färger och raser :)
och som #2 säger, undrar du över något så finns vi här för att hjälpa till och svara så gott vi kan :)

//StormmillaGirl - Medarbetare på marsvin.ifokus

Bella-R
0

Grattis o välkommen hit :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Naquita
0

Tack så mkt allihopa. Min hund är lite tjurig idag, när han fått ytteliggare två stycken att dela min uppmärksamhet med..*skratt* Legat bredvid mig hela dagen och tittat upp tjurigt på mig..hihi

Katterna är supernyfikna på dom, emn ahr inte gjort ngt dumt alls=)) De sitter bara och tittar nyfiket på dom när de springer runt och busar. De fick ju en tunnel utav mig som de älskar att rusa igenom och jaga varandra i=))

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 he he känner igen det där med katterna, min ena katt Tiger (har tre st) brukar hoppa in i marsvins buren, när hon ser att jag öppnar luckan till buren, men hon åker snabbt ur den och ner på golvet igen :P hon är inte elak mot marsvinen, men dom kanske inte tycker det är så kul med en "jätte" i sin bur. sen när marsvinen är ute på golvet så går dom bara fram till Tiger men hon flyttar på sig snabbt som ögat, ha ha då e hon inte så tuff längre när svinen blir mer närgångna mot henne :P *asg*

Abico
0

Vad kul med marsvin :) Och välkommen till marsvin.ifokus.
Har du några frågor så är det bara att vräka ur sig dom, här finns mängder av kunniga människor.

//Hanna - medarbetare på marsvin.ifokus

Hanna 

FeliciaS
0

Väkommen till marsvin iFokus! :)
Så skoj att du har skaffat marsvin! Vlken god gärning du gjorde som tog hand om dem. Så fina de och katterna är :)

/Felicia, MedarbetareMarsvin ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

Som jag sagt "Naq" välkommen till marsvinslivet. ^^

Smulan: Nonself, ser ut att vara black/white/brun. :) glömt vad färgen heter *s*

Tilda: Virvelmarsvin, ser ut att vara white/golden. :)

Naquita
0

Och nu har jag även inhandlat ett jättefint litet mysigt hus till dom, och de fick en salladsboll samtidigt. Redan bortskämda efter 12 timmarGenerad Men det är de värdaSkrattande

ehm, hur mkt mat ska marsvin egentlgien ha, och vad får man absolut INTE ge för mkt utav?

ElinM
0

Välkommen hit till marsvin iFokus :) Riktiga sötnosar du har fått hem :)

Tezza
0

80% av marsvinens matintag ska bestå av hö iaf. Sen är det viktigt med cvitaminrika grönsaker. Mina fär oxå 1 msk pellets var per dag, är det magra kan man ge mer. Igentligen kan de vara utan pellets oxå vad jag förstått.

Fint hus de fått!

Skickar med 2 kanonbra länkar oxå där det står ALLT man behöver veta om marsvin, nästan iaf;)

http://www.maxat.org/merlin/

http://www.humlansmarsvin.se/

Abico
0

Frukt samt syrliga grönsaker bör du inte ge i för stora mängder då dessa kan orsaka munnsvamp.
Sen så rekomenderar jag dig till att läsa igen om de Artiklar som finns, där står det mycket nyttigt :)

Hanna 

Blavingen
0

CamillaS/#7

Vad kul att se ditt marsvin "in action". Har själv två katter varav den ena (som är lite smådum) är mycket nyfiken jämnt. Skulle vara kul att se dem på samma sätt. Dessutom - vilket är själva anledningen -ser vår Zlatan (hona!) EXAKT ut som din lilla tuffa gris i soffan…Skrattande Var kommer ditt tuffa "svin" ifrån? Har du någon "rasbeteckning" pådenna? Är din oxå lite långhårig utan att vara långhårig…? NYFIKEN på kopian!!!!

tantnett
0

Välkommen hit och lycka till med dina nya familjemedlemmar.

Som du ser av svaren så har du kommit helt rätt. Det första jag lärde mig här var att inte ha saltstenar till marsvin. Dom kan få urinsten av det.

En stilla undran kommer över mig om vad skall hända med kaninen om någon månad? Vilka människor. En kvinna ringde mig då jag hade annons på mina "bebbar" Hon undrade om ett marsvin var ett lämpligt djur till en 3 åring! Jag rekommenderade henne att köpa en boaorm. HI HI.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Thea-Cazzy
0

Åååh vad söta :D Grattis =)

Skrotan
0

grattis till marsvinen:D och välkommen hit:)

CamillaS
0

#15 Min tuffing kommer från SMF 320 Beatniks han heter Beatniks Ådd Sångsvan "Ådi" Ras: Nonself färg/teckning: Black magpie (feltecknad)

Slänger med en bild på hur han ser ut på andra sidan. ^^