Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 756 ggr
MikaTela
0

Vad ska jag använda för strö?

Jag har nu flyttat och lämnat iväg hästen, detta innebär att jag inte längre har hennes spån att ta av.

Nu funderar jag på om jag ska köpa såna där storbalar med spån för hästar eller en säck med Toa-lätt?

Vad är billigast, alltså lönar sig mest?

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

elinpelin96
0

Jag skulle ha valt att köpa stora balar för hästar . jag har själv sånna balar det räcker jätte länge och det är billigt och bra! :)

Abico
0

Jag köper en stor bal för hästar, räcker i kanske 1½ månad för fem marsvin (tre burar) och tre gerbiler (två burar).
Toalätt tror jag kan bli rätt dyrt att köpa, men jag vet faktiskt inte vad det kostar så jag vet inte riktigt.

Hanna 

Emelie-E
0

Här kostar en säck med toa-lätt 155:-
Och en bal med spån ungefär 60:-
Så spån är billigare.. Iaf här:P

MikaTela
0

Hur förvarar ni spånbalen under vintern?

Fryser den inte om den står i utomhusgrader?

Jag har ingen möjlighet att ta in hela balen så kommer ta in en back spån i taget och sen får balen stå i garaget.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Emelie-E
0

Om den står i skydd mot regn och väta, så ska det nog inte vara några problem=)

Cissilini
0

Jag har en spånbal från granngården som står på balkongen med en ikea påse över den :-)  Fungerar fint det, fast i vinter får den nog stå i förrådet kanske om det skulle frysa och bli förstört.

Abico
0

Jag har spån samt hö i garaget året om.

Hanna 

CamillaS
0

jag har en bal spån i mitt rum + en 110L hö säck allt från granngården ^^

FeliciaS
0

Jag har övergått till spån igen då Bindi inte är allergisk mot det… Toa-Lätten som finns i närheten är såpass dyr också =/
Men vi får köpa spån för 50:- (en stor bal) så det är bra pris :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MoaL
0

Jag använder också balarna från Granngården. :) Jag har inte hållit koll, men här räcker det knappast ens en månad, fast då delar lite fler djur på spånet. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor