Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 660 ggr
[eternitys]
0

Nu är jag med marsvin också

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom fick jag hem två helt underbara marsvin. Det var en kille som skänkte bort dom på blocket då han kände att han inte kunde ge den tiden som dom behövde.

Nu är dom hemma här, och här kommer all tid i världen att finnas.

Nu undrar jag bara om någon kan hjälpa mig med ras och färger. Skulle vara kul att veta då jag är nybörjare.

Här är ena hanen.

[eternitys]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är andra hanen

parsley
0

Ettan är nog en "blandis". Tvåan ser ut att vara en peruan eftersom den är långhårig och verkar ha lugg. Båda två har färgerna är black, golden, white. Ofta brukar man ange den färg som marsvinet har mest av först och den färg som den har minst av sist. Lycka till med dina söta grisar.

elinpelin96
0

GUUUUUUUUUUUUUD så sööööööööööta :D:D:D ååh man smälter jueh

TRASAN
0

ååå söta marsvin. :)

FeliciaS
0

Vad skoj! De är jättesöta :)
Dock så ser de ut att ha otroligt lite bottenmaterial, det är varken skönt för marsvinen, suger upp fukt eller bra för marsvinens skelett och ben. De behöver ca 5 cm bottenmaterial, så det blir praktiskt, mjukt och skönt för dem. Tänk på deras ömtåliga små trampdynor ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[eternitys]
0

jag bytte ut bottenmaterialet strax efter att korten togs då jag själv tyckte att det var alldeles för lite. Jag bytte till spån, men nu undar jag om det är bättre än det dom hade innan. Det var ju toa - lätt innan och jag tyckte det var alldlels för hårt för deras trampdynor.

Jag vill ju inte göra några fel med de små.

Skrotan
0

6# så bra:) dom kommer säkert få det jätte bra hoss dig. och om det e nått du undrar över så är det bara att fråga;)

och grattis till grisarna:)

Abico
0

#6 - Spån funkar utmärkt till marsvin. Om man har ett spc. hörn som dom använder som toalett så kan du lägga lite toalätt under spånet där, det samma under ev. droppande vattenflaska eftersom att toalätt suger upp fukt bra :)

Hanna 

Blondi3
0

jätte fina killar :)