Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 483 ggr
tantnett
0

En söndagmorgon

Ville bara berätta om vår morgon här.

Söndagmorgon mysigt kan dra mig i sängen, kl börjar ringa vid 8.30 men stänger av den. Zebbe katten kommer upp till mig o vi tar en kelstund.

Kl upprepar sig för tredje gången och är nu 9.00. Alltid när kl upprepat sig 3 gånger här så kallar Lovika den äldsta marsvinshonan på mig.   -Se till att komma ur slafen NU kärring o ge oss mat! tycks hon säga. Gullefjun, gissa att man kommer upp.

Flippen kaninen sätter sig vid buröppningen när jag kommer ut till köket. Hon skall alltid först göra en koll att inget hänt i lägenheten under natten, så hon blir utsläppt.

Marsvinen vägrar att gå ut före dom fått sin frukost. -Vi skall ha mat nu! Upplyses man snabbt om.

Sitter ngt senare med min kaffemugg och lyssnar till mina marsvins nöjda tuggande och alla deras andra goa läten. Flippen är färdig med sin vaktrunda och hoppar nu in i buren för att även hon inta sin frukost.

God morgon på er från en lycklig tantnett.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Blondi3
0

Vilken härlig morgon :D

CamillaS
0

Mysig morgon^^

Creation
0

Åh, vad trevligt. :) Här börjar varje morgon klockan sju med att mina grisar startar frukostkören, när jag inte behöver stiga upp förrän klockan tio. Inte lika trevligt, men vad gör man inte för att få dem nöjda(och få tyst på skrikisarna)? ;) De är väl för härliga?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

svampi
0

vad mysigtSkrattande

TRASAN
0

bad mysigt :)

FeliciaS
0

Härligt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus