Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 725 ggr
jessi_twini
0

Allmän hälsokontroll

Är det jätte viktigt att man måste kolla marsvinets päls, hud, ögon, öron, hull o.s.v varje dag?

/Jessica =)

Denna kommentar har tagits bort.
Emelie-E
0

Kanske inte varje dag, men iaf en gång i veckan.. Eller månaden, det bestämmer man väl själv^^

jessi_twini
0

hehe okeej =D

CamillaS
0

Håller, med #4. om man tar som vana att göra en hälsokontroll kanske en gång i veckan så lär man sig hur marsvinet är till vardags och utäcker mycket snabbare om marsvinet aviker från det vanliga beteendet och kanske visar på sjukdom.
Väg görna marsvinen också med jämna mellanrum så ser du om dom ökar eller tappar i vikt.
Så det är väldigt bra med hälsokontroller. :)

tantnett
0

Man får snabbt ett djuröga på sina husdjur.

Pysslar du dagligen med dina marsvin så lär du dig också att snabbt kunna se om något inte stämmer.

Viktigt är även som #6 skriver att kontrollväga med jämna mellanrum.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Jag tycker själv att en gång i veckan är lagom. Då tittar jag igenom öron, ögon, nos, tänder, päls, tassar & klor och även vikten.

Hanna 

MikaTela
0

I o m att jag nu sommartid låter mina svin gå ute dygnet runt så kontrollerar jag dom mer eller mindre varje dag så dom inte har skadat sig under närmsta dygnet!

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

FeliciaS
0

Har man en bestämd dag varje vecka som man kontrollerar marsvinet så blir det väldigt enkelt att komma ihåg och hålla ordentlig koll på allt som rör dem. Då kan man även ha för vana att smörja in tassarna och ev. bada dem när de behövs. Själv gör jag det på söndagar :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jessi_twini
0

Aha okeej! =) Jag skrev inlägget bara för att en kompis till mig hade läst från en speciallist att det står att det är viktigt att kolla varje dag.. Men okej då vet jag det iaf =D tacktack ^^

[Liinda]
0

Jag gör inga speciella hälsokontroller för sånt ser man ju när man tar upp och pysslar med dom. Och som sagt man får ganska snabbt ett djuröga för sina egna djur om man håller på  med dom ofta, så då ser man snabbt om dom inte mår bra.

xstina
0

Håller fullständigt med Liinda