Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 1212 ggr
Linny
0

Vilka färger/raser är mina marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar vilka färger det är på mina marsvin då jag inte kan sådant, också undrar jag vilken ras(och färg då) Skorpan är. Här kommer en bild på skorpan.

Linny
0

Här är Grynet

Linny
0

Och till sist Lotta (Har ett till marsvin också men det vet jag redan vilken ras och färg det är på eftersom jag köpte henne hos uppfödare) :)

FeliciaS
0

Skorpan ser ut att vara en Teddy i färgerna Black/Cream, Grynet en Peruan eller Sheltie (svårt att avgöra ovanifrån utan att se ansiktet och hela pälsen) i färgen Black/Cream eller möjligtvis Black/Golden? Lotta är ett blandrasmarsvin i färgerna Goldenagouti/White. Tror det är rätt, någon annan får rätta annars ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Linny
0

3 # Tack för svaret! :) Infogar en annan bild på Grynet

Creation
0

Jag tycker att Felicia gjorde en bra bedömning ^^
Skulle nog säga detsamma:

#0 Teddy black/cream

#1 & #4 Peruan black/cream eller black/golden. Har du någon bild där man ser färgen i ansiktet lite bättre? =/ Annars skulle jag nog säga black/golden, av bild nr 2 att döma.

#2 Goldenagouti/white blandras(av raserna abessinier/teddy eventuellt)

Söta grisar! :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

svampi
0

jag håller med de andra.

Linny
0

#5 tack så mycket! Tog en närmare bild av ansiktet, såg att det var några vita hårstrån där

FeliciaS
0

Är du säker på att Grynet har några vita hårstrån? I så fall är hon Peruan black/golden/white.

Mvh Felicia

Creation
0

Tycker med närmare eftertanke att hon ser ut att vara black/buff/white ;) Svårt..

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#9 Calypso har precis samma färger, därför håller jag fast vid Golden ;) Det är vanligt också så ^^,

Mvh Felicia