Ny bur på onsdag :D:D !!
Som många vet så har jag pratat om att vi ska köpa en ny bur , först sa jag ju att vi skulle köpa en bur för 10 kr som var 100x50 men vi har ändrat oss .. så vi kollade på blocket och hittade en tjej som sålde flera 120x60 burar så vi skrev till henne och sa att vi var intriiserade men att vi inte kunde hämta buren förns på onsdag men hon sa att hon sparar den till oss till på onsdag :D:D:D:D då blev jag jäääätteglad :D :) Så hon tar 400 kr för en nästan helt ny 120x60 bur det e ju ett jättebra pris eller hur ? :D så att på onsdag åker jag och mamma och hämtar buren :D den är vit galler med blå botten tror jag det var :D:D Killarna kommer nog bli jätte glada :D jag var bara t´vungen att dela med mig av min lycka till er :) så på onsdag får ni vara berädda på att det kommer sprängas en bild bomb på denna tråd :P :D
kram elin

Vad lyckat. Billiga och bra burar är svårt att få tag på tycker jag. du har nog gjort ett riktigt kap.

#1 jaa det är det .. Ja själv tycker jag att det blev ett välldigt bra kap eftersom att det är min månadspeng som rycker :P

Jag kan tipsa om att djuraffären Arken (i alla fall i Sisjön, Göteborg) säljer kaninburar (120x60x60) för 398:- nu :)
Så för er som vill slå till och köpa en ny och billig bur ska göra det nu. Hämta en katalog med kupong i affären och betala billiga pengar för stor bur.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

#3 Hahaha det var precis det min mamma såg :P men vi har ju bestämt oss att köpa den 120x60 buren från den tjejen det skiljer ju bara 2 kr :P och nu har hon ju varit så snäll och sparat den till oss! buren är helt ny vi ska hämta den i en djurafär för tejen vi pratade med hon jobbar i den djurraffären så då e buren alltså helt ny :D :) det e såå kuul
Vad kul! ;) Själv tycker jag 120*60 cm är i minsta laget, men det beror nog på att jag vant mig vid min "lilla" bur ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vi var redan idag och hämtade buren . men inte den vi skulle för vi kollade på sl hur lång tid det skulle ta för oss att komma till den där tjejen och det skulle ta 2 timmar .. dessutom åker vi komunalt alltså e det krånglit och jobbigt att gå och bära på en stor bur i 2 timmar .. men iaf i stället för den buren så valde vi en av burarna som arken zoo hadde rea på .. en med svart galler och mörkblå botten Den kostade bara 389 :) ett välldigt bra pris :) såå nu blev pojkarna jätteglada över att få en stor bur igen :) jag kommer senare ta några bilder på den :)
elin

Putt :)
#7 #8 Fin! :) Jag har en likadan sån träbro och trähus fast större ;) Sedan så råder jag dig att ta bort höhäcken med detsamma, det är ingenting som är bra för marsvinen utan de ska äta hö direkt från marknivå, det är de gjorda för.
Mvh Felicia

#10 men dom gillar den och det e massa hö nedanför höhäcken :) den e så bra för om man har höet på marken blir det bara skitigt och luktar äckligt
#11 Hur vet du att de gillara den? Men lägg inte in så mycket hö då, och fyll på ofta. För höhäckar är onaturligt och kan skada marsvinen.
Mvh Felicia

#12 det vet jag ju inte men jag tror det .. hur kan en sådan skada marsvinen ? sen undrar jag värkligen varför dom som skapar burarna då skickar med höhäck om dom inte ska ha det ?

Men jag får väll ta bort den då :/ jag som tyckte att deen värkade bra .. men har du något tips på vart man kan lägga höet ?? för när jag lägger det på marken så blir höet deras kiss låda så alltså slänger jag ut mycket pengar på hö som dom använder som toalet
Menar du att oavsett var i buren som du lägger höet så kissar de exakt där??

#15 jaa det e jättekonstigt
#14 Jag lägger en stor höhög ovanpå den där träbron, så drar de ner så mycket som de vill (dvs. Calypso drar ner allt och lägger sig under det ^^,).
Mvh Felicia

okeej men då hamnar det endå på marken och jag har redan prövat det och efter en dag var det fullt med bajs på höet och det stank kiss
#18 Lägg inte in så mycket då! ;)
Mvh Felicia

#19 jag har redan prövat det det blir samma sak endå jag har prövat allt och inget funkar .. så då valde jag att ta höhäck
Har du försökt att lägga det en bit ifrån hörnen då? =/ Mina grisar kissar allra mest i hörnen i alla fall.
Bra att du skaffade en större bur!
De är säkert jätteglada över det. :)
#13 Tillverkarna har fått för sig att det är bra och bygger förmodligen burar som är lite mer uppskattade av folk. De som inte hört att det inte är bra med hösäck tycker troligtvis att det är ett passande sätt att få marsvinen till att inte trampa höet.
(Min teori)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
7# 8# snygg bur:) nu blev nog killarna glada med en större bur yta att springa på?:)

#21 okeej men jag får väll pröva det då :)
#22 japp dom e jättelyckliga :)